Actualiteiten (deel 5)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Actualiteiten (deel 5)

Berichtdoor opelmanta » do feb 11, 2021 09:59

Eigenlijk niet, Henk is bang dat ze zijn jongvee stelen.
pas er ook op dat de tegenstanders van eventuele complottheorien er op uit kunnen zijn om logica en verstand bij de verstandige mensen uit te zetten
opelmanta

Berichtdoor Richt » do feb 11, 2021 10:32

opelmanta schreef:Eigenlijk niet, Henk is bang dat ze zijn jongvee stelen.

snap ik wel als je zijn slachtprijzen ziet :yes:
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor Kasé5 » do feb 11, 2021 11:17

@Henk, keek met collega vorige week bij ZLTO...(werken daar geen mapmannen :?: :? ) nog naar de advertentie van je spul .
Er is vergunning van 275 mk met de verplichting van weiden?? en de huiskavel is maar 4,75ha???
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor Henk » do feb 11, 2021 14:00

Tommetje schreef:@Henk: Ondertussen al in je jongveestal geraakt? Want anders zitten ze morgen zonder voer :D . En het ziet er niet naar uit dat het vroeger dan zondag begint te dooien.

Jawel :lol: Meteen dezelfde dag :yes:
Vanochtend hadden ze het voeier schoon op dus ik kos weer aan de bak :yes: en daarna het jongvee ook :D
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor MelkboerLuc » do feb 11, 2021 22:02

Onderzoek met 200 politiemensen op 32 bedrijven en 17 arrestaties naar een grootschalige mestfraude op het grootste melkveebedrijf in Vlaanderen. En het ging net zo goed. Alles wat deze superboys vastpakten veranderde terstond in goudklompjes.
https://www.gva.be/cnt/dmf20210211_93367313
Dan worden de claims op de zelf uitgeroepen status van "eerste klimaatneutraal zuivelbedrijf in Vlaanderen" wel heel wat zuurder
https://www.facebook.com/quirynengroep/
Aan het eind komt alles goed en als het nog niet goed gekomen is dan is het gewoon nog het einde niet.
[b]onze verse nagelnieuwe website
---> Bedrijf
MelkboerLuc

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Koeien + melk

Berichtdoor Hans van Bergen » vr feb 12, 2021 07:23

Ja zijn verdacht.
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor john jakobs » vr feb 12, 2021 07:26

dat zijn toch koeien boeren van oorsprong , joost,,zijn wij daar niet eens geweest met de studieclub ,
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Tommetje » vr feb 12, 2021 09:38

john jakobs schreef:dat zijn toch koeien boeren van oorsprong , joost,,zijn wij daar niet eens geweest met de studieclub ,

Als ze nu meer dan 1200 melkkoeien hebben zijn het 'nog steeds' koeien boeren denk ik :yes: (met nog heel wat andere zaken er rond).
Tommetje

Beroep: Koeieboer, beetje zwieneboer,... en robotboer

Berichtdoor Henk » vr feb 12, 2021 09:47

Kasé5 schreef:@Henk, keek met collega vorige week bij ZLTO...(werken daar geen mapmannen :?: :? ) nog naar de advertentie van je spul .
Er is vergunning van 275 mk met de verplichting van weiden?? en de huiskavel is maar 4,75ha???

Dan is het tijd voor een pittig leesbrilletje KC :yes:
Tis wel zo dat de brochure verouderd is. Sindsdien met 3 andere mensen grond geruild. Daarbij netto ruim 3 ha extra geleverd omdat ik die prijzen never nooit haal op de grote hoop.
Effe uit mn blote hoofd heb ik dacht ik vergunning voor 240 mk oid :yes: en ligt op 6 ha na alles rond de gebouwen :yes: Vlgs mij wordt er ergens vermeld dat iets van 60 ha beweidbaar is vanuit de stal :yes:
Dat ZLTO het verkoopt ligt puur aan de makelaar. Had ie bij Tante Truus gewerkt had die het in de verkoop :wink:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor jvt » vr feb 12, 2021 11:17

john jakobs schreef:dat zijn toch koeien boeren van oorsprong , joost,,zijn wij daar niet eens geweest met de studieclub ,

Ja klopt, heb goed onthouden wat den Jimmy zei: in nederland mogen er hoop producten niet in de vergister, moeten ze nog meer verbieden want dan goedkoper voor ons en zijn juist pet de produkten waar rendement hoger is. En er zijn nog andere produkten die er niet in mogen maar waar vergister toevallig net wel super op draait, toevallig weten wij dat :wink:

Maar idd nog steeds koeienboer, iets waar ze echt goed in zijn, melkverwerking op de hollebeekhoeve, voorheen dirk dePaep, overgenomen, nieuwe stal en schijnbaar ook veel vernieuwd in melkverwerking. En dus fertikal, waar ze grootaandeelhouder van zijn. Echte ondernemers, drie gebroeders, maar ook hier is verdacht en nog steeds niets bewezen. Net over de lijn heen gaan van wat mag is leuke sport, mag ik ook graag doen, alleen als je achterom kijkt moet je de lijn nog wel kortbij zien liggen en niet volledig uit zicht. Zal met deze jongens dus moeten blijken waar bij hun die lijn gebleven is...
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor Jozef » vr feb 12, 2021 14:03

HIer in de buurt ook wel eens een grootschalige inval geweest bij een mest transporteur. Verschillende (zeer) hoge boetes uit gedeeld, maar al die boetes zijn bij de rechter geschrapt. Nu overal vrij van gesproken
Jozef

Beroep: Veehouder
Interesses: Melkveehouderij

Berichtdoor Wim R » za feb 13, 2021 18:09

Afgelopen week in Esbeek ook een hele delegatie van nvwa fiod op bezoek geweest op een locatie van de qurijnen groep. Ook een vergister met mestdistributie dat sinds een dik jaar door hen overgenomen is. Niet normaal wat voor stank dat daar vandaan kan komen.
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor jvt » za feb 13, 2021 18:48

Wim R schreef:Afgelopen week in Esbeek ook een hele delegatie van nvwa fiod op bezoek geweest op een locatie van de qurijnen groep. Ook een vergister met mestdistributie dat sinds een dik jaar door hen overgenomen is. Niet normaal wat voor stank dat daar vandaan kan komen.

Jullie wonen nu toch andere kant diessen, richting middelbeers? Wel bar als je dat dan ruikt
jvt

Berichtdoor Wim R » za feb 13, 2021 18:52

jvt schreef:
Wim R schreef:Afgelopen week in Esbeek ook een hele delegatie van nvwa fiod op bezoek geweest op een locatie van de qurijnen groep. Ook een vergister met mestdistributie dat sinds een dik jaar door hen overgenomen is. Niet normaal wat voor stank dat daar vandaan kan komen.

Jullie wonen nu toch andere kant diessen, richting middelbeers? Wel bar als je dat dan ruikt

Waar ik werk zit er tegenaan. Stink er gewoon altijd. Beetje boerenlucht is geen ramp maar wat daar uit die fabriek komt is toch wel wat anders.
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor jvt » zo feb 14, 2021 11:25

jvt

VorigeVolgende

Keer terug naar Community