Opsporing verzocht ....

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Opsporing verzocht ....

Berichtdoor Henk » wo apr 07, 2021 09:17

Poekske schreef:Henk, kunde toch de farm verkopen met de grond die de betreffende koper wil. En de rest zelf verkopen of verpachten?

Is idd een optie :yes: Kunnen er nog alle kanten mee op.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Kasé5 » wo apr 07, 2021 11:46

Voor 't donker verkopen voor 85.000 is vast zinvollere bezigheid dan graan zaaien of grassprietjes van 10cm afmaaien :mrgreen:
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor kobonde » wo apr 07, 2021 11:50

Henk schreef:
MarcB schreef:@ Henk, de boeren die de grond kopen voor 85.000€ Word die dan ook afgelost in 20 jaar?

Wat boeit mij 't hoe anderen het doen :wink:
Er is een maand geleden hier in de buurt nog 12 ha van eigenaar verwisseld voor 86.000 de bunder.

Het kan best zijn dat iemand, voor grond die aan zijn bedrijf ligt 86.000 wil betalen dat wil niet zeggen dat je dat voor
een kompleet bedrijf vangt. Een stallen complex zonder grond is vrijwel niks waard.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor jan.nl » wo apr 07, 2021 12:17

Kasé5 schreef:Voor 't donker verkopen voor 85.000 is vast zinvollere bezigheid dan graan zaaien of grassprietjes van 10cm afmaaien :mrgreen:

Hangt ervanaf wat je met je geld kan doen,op de bank zetten kost geld en grond wordt alleen maar duurder. :yes:
Komende jaren gaat 200.000 ha op de schop,gaat van landbouw grond af....
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor Henk » wo apr 07, 2021 12:56

Kasé5 schreef:Voor 't donker verkopen voor 85.000 is vast zinvollere bezigheid dan graan zaaien of grassprietjes van 10cm afmaaien :mrgreen:

Zo zou ik ook redeneren wanneer ik werkschuw zou zijn :mrgreen: Jij moet gewoon asap je boeltje verkopen en je bezig houden met je sjaletje want errug veel passie voor je vak zit er niet meer, afgaande op je laatste bijdragen...

@ Jan; hier in de streek merk je dat het Waterschap de tuk weer barstensvol euro's heeft. Langs elk watertje, beekje of sloot kopen ze gronden op om te vernatten en er natuur te maken. Daarom is losse grond enorm gewild hiero, maar vooral als belegging want op een enkeling na kappen de veehouders er allemaal mee, wanneer ze deels of helemaal in een natuurplan liggen. Animo om vee te houden is nogal gedaald de afgelopen paar jaar...

Henk

Berichtdoor Poekske » wo apr 07, 2021 13:04

jan.nl schreef:

Hangt ervanaf wat je met je geld kan doen,op de bank zetten kost geld en grond wordt alleen maar duurder. :yes:
Komende jaren gaat 200.000 ha op de schop,gaat van landbouw grond af....

Grond wordt duurder of misschien ooit es goedkoper, Deense toestanden dan. Bouwgrond ging ook alleen maar stijgen, wel die stijgt niet meer, zeker niet als het grote bouwblokken zijn. Dus der zit een grens en die zal bereikt worden als beleggers iets anders zien. En de rente in de US gaat omhoog dus komt hier ook, en dan zullen andere opties meer opbrengen dan boer jan en Piet hun grond kopen
Poekske

Berichtdoor Arno » wo apr 07, 2021 14:02

Henk schreef:

Zo zou ik ook redeneren wanneer ik werkschuw zou zijn :mrgreen: Jij moet gewoon asap je boeltje verkopen en je bezig houden met je sjaletje want errug veel passie voor je vak zit er niet meer, afgaande op je laatste bijdragen...

@ Jan; hier in de streek merk je dat het Waterschap de tuk weer barstensvol euro's heeft. Langs elk watertje, beekje of sloot kopen ze gronden op om te vernatten en er natuur te maken. Daarom is losse grond enorm gewild hiero, maar vooral als belegging want op een enkeling na kappen de veehouders er allemaal mee, wanneer ze deels of helemaal in een natuurplan liggen. Animo om vee te houden is nogal gedaald de afgelopen paar jaar...

Yup ,groot gelijk Henk ,zolang je dr schik in hebt lekkel doorkeutelen :yes: (y) (y) (y)
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor Hans van Bergen » ma apr 12, 2021 14:23

Robert Prins :?: Hoest daarmee :?: Had vandaag een stuk over Guus Janssen die een exelente Big Malki heeft :yes: Maar kzie de Robert ook nooit op de maandelijkse Boerderij borrels :no: :cry:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor hulsteins » ma apr 12, 2021 18:18

had je ze niet allemaal van dit forum moeten jagen , jongen
dat is mijn mening
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor Hans van Bergen » ma apr 12, 2021 20:43

ik heb robert nog vaak nog gesproken op allerlei koeienfeestjes maar dat heb je nou nie meer :no:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor hulsteins » ma apr 12, 2021 20:49

O ja , da's waar , jij behoor nu tot de NL veeteelt jetset

ik denk dat dat is omdat jij zo veel interessante praat heb
dat is mijn mening
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor Henk » di apr 13, 2021 10:30

Oei hier ook al katten hullie :?: Met het verkeerde been in bed gestapt :?: :wink:
Robert is still alive en kicking :yes: maar geen idee wat ie tegenwoordig doet.

Henk

Vorige

Keer terug naar Community