Klaagbox (deel 9)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Klaagbox (deel 9)

Berichtdoor G.U. » zo jan 31, 2021 10:04

Richt schreef:
G.U. schreef:Poeh. Hier is het -4. Drinkbakjes bij de kalveren zaten alweer dicht

Weerbericht verwachte gister avond -8, tot -10 hebben we nergens last van, nu verschillende waterbakken dicht gevroren en roosterschuif vast gevroren.
Met de melktaxi nu maar wat lauw water met glycerine rondbrengen

Een gieter met heet water doet hier de boel meestal weer ontdooien.
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor opelmanta » zo jan 31, 2021 22:58

Even een positieve draai er aan geven. Ik wist eigenlijk al een week dat ik een wat lekke laars had. Was koud vanochtend. Morgen maar investeren in een paar rooie Dunlops. Dat is ondernemen.
pas er ook op dat de tegenstanders van eventuele complottheorien er op uit kunnen zijn om logica en verstand bij de verstandige mensen uit te zetten
opelmanta

Berichtdoor G.U. » zo jan 31, 2021 23:25

Heb altijd een paar laarzen op reserve liggen. Koop ze ook altijd minimaal per twee paar. Als ik een jaar met een paar doe gaat het knap...
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor Poekske » ma feb 01, 2021 05:09

Ik had en heb bekina. Nooit koude poten gehad.
Poekske

Berichtdoor Richt » ma feb 01, 2021 05:46

Poekske schreef:Ik had en heb bekina. Nooit koude poten gehad.

Ik heb ook al een paar jaar Bekina’s ipv dunlop, ook zonder dikke thermolaarzen geen koude voeten meer, en niet zo snel lek (y)
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor Poekske » ma feb 01, 2021 06:35

Richt schreef:
Poekske schreef:Ik had en heb bekina. Nooit koude poten gehad.

Ik heb ook al een paar jaar Bekina’s ipv dunlop, ook zonder dikke thermolaarzen geen koude voeten meer, en niet zo snel lek (y)

Kheb ze al drie jaar, om te poetsen en af te wassen :mrgreen:
Poekske

Berichtdoor Mellek » ma feb 01, 2021 20:12

Ik koop ze per 10 bij een legerdump, zijn eigenlijk brandweerlaarzen en officieel over de datum, waren eerst van een Canadees merk redelijk stug ongeveer 3 paar per jaar, maar na al paar jaar Nokia's, uit Finland, dingen zijn haast niet kapot te krijgen, kan het me niet eens herinneren 8)
Mellek

Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor G.U. » zo feb 14, 2021 10:25

Vanmorgen had ik al wat meer werk van de vorst. De achterste melkstellen waren bevroren en een spoelklep stond open dus de eerste melk kwam in de put. De waterleiding in het tanklokaal was ook bevroren dus kon ook geen heet water pakken. Met wat geduld en een kacheltje en wat ompielen heb ik de melk in de tank gekregen. Het was niet eens kouder dan gister maar de wind is wel wat gedraaid. Was steeds oost noord-oost en hij zit nu in de zuidoost hoek.
Lag er bij de droge koeien ook nog een koe in de ongenade. Heb daar met wat hulp van mijn vader een dikke belgisch blauwe stier van af gehaald. Dat was haar alleen niet gelukt. Nu maar aan de koffie en dan straks het ijs nog maar even op met de familie nu het nog kan
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor boer pieter » zo feb 14, 2021 12:29

G.U. schreef:Vanmorgen had ik al wat meer werk van de vorst. De achterste melkstellen waren bevroren en een spoelklep stond open dus de eerste melk kwam in de put. De waterleiding in het tanklokaal was ook bevroren dus kon ook geen heet water pakken. Met wat geduld en een kacheltje en wat ompielen heb ik de melk in de tank gekregen. Het was niet eens kouder dan gister maar de wind is wel wat gedraaid. Was steeds oost noord-oost en hij zit nu in de zuidoost hoek.
Lag er bij de droge koeien ook nog een koe in de ongenade. Heb daar met wat hulp van mijn vader een dikke belgisch blauwe stier van af gehaald. Dat was haar alleen niet gelukt. Nu maar aan de koffie en dan straks het ijs nog maar even op met de familie nu het nog kan

Mooi hè die bbw :lol: Hier nog geen last maar koud zat :yes:
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Richt » zo feb 14, 2021 12:52

boer pieter schreef:
G.U. schreef:Vanmorgen had ik al wat meer werk van de vorst. De achterste melkstellen waren bevroren en een spoelklep stond open dus de eerste melk kwam in de put. De waterleiding in het tanklokaal was ook bevroren dus kon ook geen heet water pakken. Met wat geduld en een kacheltje en wat ompielen heb ik de melk in de tank gekregen. Het was niet eens kouder dan gister maar de wind is wel wat gedraaid. Was steeds oost noord-oost en hij zit nu in de zuidoost hoek.

Mooi hè die bbw :lol: Hier nog geen last maar koud zat :yes:

Moet je die bwb niet van Viking nemen ;)
Hier meeste bwb kalver die er vanzelf uit komen (y)
Minder werk mee als met de vorst, gelukkig nog een nachtje en dan word het minder, voor volgende winter maar een paar verwarmings kabels leggen aan waterleidingen.
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor G.U. » zo feb 14, 2021 13:02

Hier gaat het afkalven meestal ook wel vanzelf. De blauwen ook. Heb vorig jaar een 15 rietjes van een andere blauwe stier gehad. Die gaf ze een beetje luxer. Maar heb er nu spjjt van
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor king » zo feb 14, 2021 13:03

G.U. schreef:Hier gaat het afkalven meestal ook wel vanzelf. De blauwen ook. Heb vorig jaar een 15 rietjes van een andere blauwe stier gehad. Die gaf ze een beetje luxer. Maar heb er nu spjjt van

welke is dat?
the sun looks like the afterlife in a battlefield after de rainfall
king

Interesses: fokkerij,sport,muziek

Berichtdoor G.U. » zo feb 14, 2021 13:19

king schreef:
G.U. schreef:Hier gaat het afkalven meestal ook wel vanzelf. De blauwen ook. Heb vorig jaar een 15 rietjes van een andere blauwe stier gehad. Die gaf ze een beetje luxer. Maar heb er nu spjjt van

welke is dat?

Tom of istanbul
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor boer pieter » zo feb 14, 2021 15:48

G.U. schreef:Heb altijd een paar laarzen op reserve liggen. Koop ze ook altijd minimaal per twee paar. Als ik een jaar met een paar doe gaat het knap...

Laarzen moet je niet op bezuinigingen heb ook bekina maar wel 3 keer per jaar een paar nieuwe niet omdat ze dan versleten zijn maar omdat ze de demping verliezen wat slecht is voor je rug , kijk maar eens hoeveel uur je er per dag op loopt
boer pieter

Interesses: vee houderij

Berichtdoor Poekske » zo feb 14, 2021 17:19

boer pieter schreef:
G.U. schreef:Heb altijd een paar laarzen op reserve liggen. Koop ze ook altijd minimaal per twee paar. Als ik een jaar met een paar doe gaat het knap...

Laarzen moet je niet op bezuinigingen heb ook bekina maar wel 3 keer per jaar een paar nieuwe niet omdat ze dan versleten zijn maar omdat ze de demping verliezen wat slecht is voor je rug , kijk maar eens hoeveel uur je er per dag op loopt

Klopt, ik heb al 4 paar werkschoenen nodig per jaar.
Poekske

VorigeVolgende

Keer terug naar Community