Klaagbox (deel 9)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Klaagbox (deel 9)

Berichtdoor Mellek » zo feb 14, 2021 18:59

boer pieter schreef:\Laarzen moet je niet op bezuinigingen heb ook bekina maar wel 3 keer per jaar een paar nieuwe niet omdat ze dan versleten zijn maar omdat ze de demping verliezen wat slecht is voor je rug , kijk maar eens hoeveel uur je er per dag op loopt

Hier is het maar een 45min. per dag ofzo, buiten de roosters loop ik wel op Gevavi klompen, niet de goedkoopste maar verslijt er ook wel een aantal per jaar. Ik heb eerder veel in hallen distributie/handel/mechanisatie gewerkt waar je ook de hele dag op beton liep, dan merkte je ook wel wanneer ze versleten waren, sommige bedrijven deden daar moeilijk over, laatste bedrijf verkocht ze ook zelf dus ik pakte regelmatig gewoon de duurste uit het schap (Bata) en dat verschil merkte je dan wel direct.
Mellek

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor Richt » zo feb 14, 2021 21:53

boer pieter schreef:
G.U. schreef:Heb altijd een paar laarzen op reserve liggen. Koop ze ook altijd minimaal per twee paar. Als ik een jaar met een paar doe gaat het knap...

Laarzen moet je niet op bezuinigingen heb ook bekina maar wel 3 keer per jaar een paar nieuwe niet omdat ze dan versleten zijn maar omdat ze de demping verliezen wat slecht is voor je rug , kijk maar eens hoeveel uur je er per dag op loopt

Hier ook bekinas maar met die beter insole zolen van dunlop erin, om de maand ofzo nieuwe inleg zool erin, merk je het verschil wel :yes:
idd niet op laarzen gaan besparen als je er dagelijks uren in staat/loopt, op die dunne goedkope laarzen kan ik ook niet lopen...
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor Henk » ma feb 15, 2021 14:19

Vroegah versleet den mensch nog zijn laarzen :yes: maar sinds de eeuwwisseling gooi je ze weg omdat ze lek gaan.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor G.U. » ma feb 15, 2021 19:12

Henk schreef:Vroegah versleet den mensch nog zijn laarzen :yes: maar sinds de eeuwwisseling gooi je ze weg omdat ze lek gaan.

Dat is het moderne verdienmodel. Niet helemaal verslijten maar zorg er voor dat je klanten veel eerder nieuwe ... (vul maar in) moeten. Omzet is kassa
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Poekske » ma feb 15, 2021 19:30

De mijne zijn al 3 jaar lekvrij. :mrgreen:
Poekske

Berichtdoor Henk » di feb 16, 2021 10:21

Thermolaarzen heb ik elke 2 jaar lekkage. Komt dacht ik omdat die niet in 1 keer gegoten worden zoals gewone botten omdat er staal in de zool/neus gaat.

Henk

Berichtdoor Richt » di feb 16, 2021 11:30

Henk schreef:Thermolaarzen heb ik elke 2 jaar lekkage. Komt dacht ik omdat die niet in 1 keer gegoten worden zoals gewone botten omdat er staal in de zool/neus gaat.

gaan bij ons altijd net achter de stalen neus door, of het nu Dunlops of Bekinas zijn, de laatste blijven alleen wel iets langer goed heb ik het idee.
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor melker » di feb 16, 2021 12:25

Dacht dat ik daar alleen last van had :oops: , een van de medewerkers heeft die laarzen aantal jaren verkocht bij vorige werkgever, marge op Bekina laarzen was 2 keer zo hoog dan die op Dunlop.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor G.U. » vr apr 09, 2021 09:19

Geen klaagbericht maar baalbericht. Maandag heb ik een vaars tegen tussenklauwontsteking gespoten. Gistermiddag heb ik haar in de tank gemolken. De uitslag al wetende de melk toch getest, hartstikke verkeert natuurlijk. Heb vier melkmaal in de put kunnen laten lopen :(
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Henk » vr apr 09, 2021 11:43

Denk dat we dat allemaal wel es hebben meegemaakt :yes: Klote maar tis wat t is...

Henk

Berichtdoor Poekske » vr apr 09, 2021 12:25

Wie niks doet komt niks tegen :mrgreen: ooit es gemolken, reuze happy, kom je int tanklokaal, vergeten de buis inde tank doen :oops:
Poekske

Berichtdoor boer pieter » vr apr 09, 2021 14:35

Inderdaad maar is natuurlijk (n)
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor opelmanta » vr apr 09, 2021 15:28

Het is wel (n) behalve als het allebei tegelijk gebeurd. Dan is het een meevaller.
pas er ook op dat de tegenstanders van eventuele complottheorien er op uit kunnen zijn om logica en verstand bij de verstandige mensen uit te zetten
opelmanta

Berichtdoor auke » vr apr 09, 2021 19:51

:lol: :lol:
opelmanta schreef:Het is wel (n) behalve als het allebei tegelijk gebeurd. Dan is het een meevaller.
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor Talis » za apr 10, 2021 04:32

hoop dat de vaars in ieder geval wel opgeknapt is.. ik spuit vaak eerst 1of 2 x novem en met uiermint op poot smeren.
Talis

VorigeVolgende

Keer terug naar Community