Boeren in de VS (deel 4)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Boeren in de VS (deel 4)

Berichtdoor W.A » za maart 13, 2021 16:50

Zat net even te kijken op Wagenvoort. Stond versteld van het aantal te koop staande bedrijven! Veel ook leegstaand. Wat zijn de oorzaken of knelpunten daar denken jullie?
Meest flinke bedrijven..

Verstuurd vanaf mijn SM-G398FN met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor Flyinghollander » zo maart 14, 2021 04:36

prijzen zijn ook nog hoog bij wagenvoort, was ie zelf ooit niet boer in DK?
Flyinghollander

Berichtdoor Arno » zo maart 14, 2021 15:15

W.A schreef:Zat net even te kijken op Wagenvoort. Stond versteld van het aantal te koop staande bedrijven! Veel ook leegstaand. Wat zijn de oorzaken of knelpunten daar denken jullie?
Meest flinke bedrijven..

Verstuurd vanaf mijn SM-G398FN met Tapatalk

Nog nooit van wagenvoort gehoord maar is vrij simpel ,melkproduction groeit elk jaar in US ,dat komt van steeds minder bedrijven ,al de oude bedrijven die vrij komen door retirement zijn gewoonweg niet meer nodig/moeilijk verkoopbaar.
Daardoor altijd zorgen dat goed gedeelte vd winst in grond gaat ,dat is makkelojk te verkopen en word elk jaar meer waard.
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor kobonde » zo maart 14, 2021 17:23

Flyinghollander schreef:prijzen zijn ook nog hoog bij wagenvoort, was ie zelf ooit niet boer in DK?

Dat was zijn vader, die heeft ons geholpen med de koop van ons bedrijf, Jonathan zal inmiddels tegen de 30 zijn. Zijn
vader heeft ook een tijdje in de USA geboerd.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor M H » zo maart 14, 2021 18:10

Flyinghollander schreef:prijzen zijn ook nog hoog bij wagenvoort, was ie zelf ooit niet boer in DK?

Volgens mij heb ik daar geregeld een week of weekend bij de robots gelopen. Had volgens mij 2 drieboxen van prolion. Sliepen in pensionnetje in purhus. Kregen lunchzak mee van ma purhus.......... rooie kool op brood. Zelfs de hond van Wagenvoort waagde zich hier niet aan. Sindsdien ben ik nog meer liefhebber geworden van vlees.....

Uitgaan was daar ook onbetaalbaar........ waren met 4 man. 1 rondje toendertijd omgerekend 27 gulden.........

Verder wel heel mooi land....... maar echt reteduur..........
M H

Berichtdoor Kasé5 » ma maart 15, 2021 08:30

:D :D , ja klopt, weet ik ook nog toen we voor de eerste keer in Dk waren. Zelfs in de supermarkt was bier onbetaalbaar. Je moet haast dronken wezen om het af te durven rekenen :mrgreen:
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor Poekske » ma maart 15, 2021 08:43

Meest zinloze uitgave, alcohol. Mis het geen seconde, en de katers en dagen ziek zijn nog minder
Poekske

Berichtdoor jvt » ma maart 15, 2021 09:54

Poekske schreef:Meest zinloze uitgave, alcohol. Mis het geen seconde, en de katers en dagen ziek zijn nog minder

overal is een leeftijd voor , ook alcohol. Geen cent spijt van het geld dat we weggezopen hebben in onze jonge jaren, maar hier nu misschien 2x per maand een speciaal biertje en in de zomer een keer een radler. Maar mis idd de slechte dag na het zuipen ook niet :wink:
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor Richt » ma maart 15, 2021 10:31

jvt schreef:
Poekske schreef:Meest zinloze uitgave, alcohol. Mis het geen seconde, en de katers en dagen ziek zijn nog minder

overal is een leeftijd voor , ook alcohol. Geen cent spijt van het geld dat we weggezopen hebben in onze jonge jaren, maar hier nu misschien 2x per maand een speciaal biertje en in de zomer een keer een radler. Maar mis idd de slechte dag na het zuipen ook niet :wink:

idd tijdens de studie en eerste jaren daarna goed weg getikt, maar laatste 2 jaar bijna niks meer ook misschien 1-2 keer in de maand een glas of als het gek gaat eens 2, goed radler tel ik niet mee als alkohol, das gewoon frisdrank hier in Duitsland :oops:
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor jan.nl » ma maart 15, 2021 11:01

Dan kan jij er niet mee omgaan denk ik,hier in de zomer gaan er na het werk met de jongens wel een paar :cheers:
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor john jakobs » ma maart 15, 2021 11:12

de kunst is om het op niveau te houden
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Hookwood Holsteins » ma maart 15, 2021 11:35

john jakobs schreef:de kunst is om het op niveau te houden
[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Hookwood Holsteins

Berichtdoor G.U. » ma maart 15, 2021 11:41

Sinds ik elke morgen in de melkput sta drink ik aanzienlijk minder. Nu zonder de feestjes nu al helemaal. Denk dat bij het eerstvolgdende feestje ik de dag er na flink ziek ga zijn :roll: Zo nu en dan 's avonds eens een biertje maar ook niet eens elke week. Mis het ook niet echt.
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Richt » ma maart 15, 2021 12:15

john jakobs schreef:de kunst is om het op niveau te houden

Als je het op niveau houd dan is er wel iets mis :lol:
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor boer pieter » ma maart 15, 2021 12:47

jan.nl schreef:

Dan kan jij er niet mee omgaan denk ik,hier in de zomer gaan er na het werk met de jongens wel een paar :cheers:

Hier ook wel :lol: als ik bij mijn deense buurman kom om een uur of 11 pakt i direkt 2 biertjes uit de kast vinden ze heel gewoon
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie