Onderhoud minimelker

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met melkproductie.

Moderator: Moderators

Re: Onderhoud minimelker

Berichtdoor kobonde » wo jun 23, 2021 08:25

[quote="boer pieter"]Zie ze wel veel bij robot melkers

Verstuurd vanaf mijn SM-G398FN met Tapatalk[/quote

Ik zie ze nooit zeker bij robot heb je er ook geen nodig, je hebt alijd vacuum dus kun je een vacum leidding naar het
alkalf hok leggen. Wij hebben wel een ketel met melkstel er aan staan maar gebruik hem nooit.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor melker » wo jun 23, 2021 15:54

Sinds afkalfstal klaar is gebruiken we ook minimelker, hadden er al een zo’n aanbieding ding waar de schoepen na enige tijd van gaan vastzitten of stuk gaan :( hebben er vorig jaar betere versie van Laval bij gekocht, loopt veel mooier en constanter en minder trammelant. Maar blijft geklooi met zo’n ding melk zelf in fractie van tijd er 5 liter uit maar jongere generatie weten niet meer wat handmelken is :(
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor wit » wo jun 23, 2021 21:11

melk zelf in fractie van tijd er 5 liter uit maar jongere generatie weten niet meer wat handmelken is :(

:lol: Heb lang genoeg eerste biest met de hand uitgemolken :yes:
Maar er waren toch genoeg koeien waar ik graag stopte zodra ik genoeg had voor het kalf.
je denkt dat je het weet , tot je weet dat je dat denkt
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor G.U. » wo jun 23, 2021 22:01

Vroeger hadden de meeste koeien ook wat andere spenen dan die korte dingetjes van nu…. Ik vind het best knap als je het schuim op de melk melken kan, dat lukt mij niet
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Hookwood Holsteins » do jun 24, 2021 09:25

Poekske schreef:Daarom ipv da rotding kopen een persluchtleiding naar de strobox.

Ik neem aan dat je een vacuumleiding bedoeld :D

Ik heb dat idd. Anderhalf duims tyleenleiding vanuit de ligboxenstal naar de oude boerderij gelegd bij de bouw van de ligboxenstal in 1989. Konden we daar nog melken op de grupstal die er destijds nog zat. Eigenlijk nooit gebruikt maar in 2007 de hele boel verbouwd naar ligboxen en een groot strohok en toen vond ik het toch wel handig dat die leiding daar zat. Hoef ik niet te slepen met zo'n minimelker wat melktechnisch ook niet optimaal is, maar gewoon de ketel aansluiten op de vacuümleiding.
Hookwood Holsteins

Berichtdoor Poekske » do jun 24, 2021 18:17

Hookwood Holsteins schreef:
Poekske schreef:Daarom ipv da rotding kopen een persluchtleiding naar de strobox.

Ik neem aan dat je een vacuumleiding bedoeld :D

Ik heb dat idd. Anderhalf duims tyleenleiding vanuit de ligboxenstal naar de oude boerderij gelegd bij de bouw van de ligboxenstal in 1989. Konden we daar nog melken op de grupstal die er destijds nog zat. Eigenlijk nooit gebruikt maar in 2007 de hele boel verbouwd naar ligboxen en een groot strohok en toen vond ik het toch wel handig dat die leiding daar zat. Hoef ik niet te slepen met zo'n minimelker wat melktechnisch ook niet optimaal is, maar gewoon de ketel aansluiten op de vacuümleiding.

Perslucht, vacuüm tis bijna hetzelfde enkel een - voor het getal :mrgreen:
Poekske

Berichtdoor G.U. » do jun 24, 2021 18:31

Perslucht is om mee te duiken…
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Poekske » do jun 24, 2021 19:23

G.U. schreef:Perslucht is om mee te duiken…

Een compressor hang je toch ook een persluchtleiding aan...
Poekske

Vorige

Keer terug naar Koe en melken