Emigratie.

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Emigratie.

Berichtdoor Richt » za jul 31, 2021 13:42

boer pieter schreef:ja dat is ook zo ,maar mensen die hier komen en het hebben over dat hun opa of over groot opa die daar nog geboert heeft en die boom geplant heeft of weet ik wat niet meer , dan zakt mijn broek af

Ja dat kunnen wij niet snappen, want zijn de Gruppe al over.
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor Roderick » za jul 31, 2021 13:43

G.U. schreef:Ik denk niet dat het alleen een kwestie van durven is. De keus om hier te blijven kan ook om andere redenen gemaakt worden dan het koeien melken alleen

Ja, maar wat dan?
Op een enkeling na is er gewoon 0,0 toekomst in de veehouderij in NL.
Allemaal maar stoppen dan, of toch maar emigreren?
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor john verhaar » za jul 31, 2021 13:51

Wat ik dan weer niet begrijp van zo’n meelezer dat die dan naar Denemarken rijd en dan naar boer Pieter om advies gaat :?
Denk niet dat de beste man erg serieus is :no:
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor Poekske » za jul 31, 2021 16:28

john verhaar schreef:Wat ik dan weer niet begrijp van zo’n meelezer dat die dan naar Denemarken rijd en dan naar boer Pieter om advies gaat :?

Wou zeker niet compact voeren :mrgreen:
Poekske

Berichtdoor wit » za jul 31, 2021 16:31

john verhaar schreef:Wat ik dan weer niet begrijp van zo’n meelezer dat die dan naar Denemarken rijd en dan naar boer Pieter om advies gaat :?

Je kan natuurlijk ook naar een boer gaan die het niet gered heeft in DK en vragen waar het mis is gegaan :wink:
je denkt dat je het weet , tot je weet dat je dat denkt
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor boer pieter » za jul 31, 2021 17:02

Haha dat vind jij mooi man nou deze man is wel zeker serieus heeft een goed lopend bedrijf in nl .,maar ik heb tegen hem gezegd dat ie 10 jaar te laat is nu zijn zijn kinderen op een moeilijke leeftijd zijn zitten druk in de uitgaans leeftijd die krijgen het hier erg moeilijk kun je beter een paar jaar wachten en dan nog eens kijken
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor boer pieter » za jul 31, 2021 17:21

wit schreef:

Je kan natuurlijk ook naar een boer gaan die het niet gered heeft in DK en vragen waar het mis is gegaan :wink:

Kan ook die zijn er genoeg alleen veel van die boeren vertellen alleen een negatief verhaal en dat vind ik jammer er is hier echt wel goed te boeren daar zijn ook genoeg van
boer pieter

Berichtdoor king » za jul 31, 2021 19:19

Roderick schreef:Ja, maar wat dan?
er zijn nog zo'n 100000 andere beroepen, zal toch vast iets bij zijn wat ook best leuk is om te doen, met minder zorgen :roll:
Roderick schreef:Op een enkeling na is er gewoon 0,0 toekomst in de veehouderij in NL.
zou je nog best wel eens helemaal gelijk in kunnen hebben.
Roderick schreef:Allemaal maar stoppen dan, of toch maar emigreren?
stop liever, dan gaan emigreren, want dan moet ik in mijn eentje, omdat rest van familie niet wil, wat ik op zich ook best begrijp. ik doe zelf ook niets liever dan boeren, maar wel op mijn manier en in Nederland, en als dat niet meer kan, bord in de tuin en wat anders gaan doen
the sun looks like the afterlife in a battlefield after de rainfall
king

Interesses: fokkerij,sport,muziek

Berichtdoor jan.nl » za jul 31, 2021 21:57

boer pieter schreef:

Haha dat vind jij mooi man nou deze man is wel zeker serieus heeft een goed lopend bedrijf in nl .,maar ik heb tegen hem gezegd dat ie 10 jaar te laat is nu zijn zijn kinderen op een moeilijke leeftijd zijn zitten druk in de uitgaans leeftijd die krijgen het hier erg moeilijk kun je beter een paar jaar wachten en dan nog eens kijken

Nou komt er iemand die met een brede glimlach op zijn gezicht bij jou informeren om een jubel verhaal aan te horen over het boeren in DK,stuur je hem weer terug naar dat kikkerland aan de zee waar ze boeren liever kwijt dan rijk zijn... :wink:
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor boer pieter » zo aug 01, 2021 05:25

Ja je moet wel realistisch blijven emigreren gaat het gemakkelijkst met kleine of geen kinderen
boer pieter

Berichtdoor jan.nl » zo aug 01, 2021 09:00

quote="boer pieter"]Ja je moet wel realistisch blijven emigreren gaat het gemakkelijkst met kleine of geen kinderen[/quote

De meeste hebben dan nog geen cent op zak :roll:
jan.nl

Berichtdoor boer pieter » zo aug 01, 2021 09:52

Dat valt wel mee denk ik , heb genoeg gezien die met weinig zijn gekomen , maar je moet wel willen werken
boer pieter

Berichtdoor Poekske » zo aug 01, 2021 11:24

jan.nl schreef:
quote="boer pieter"]Ja je moet wel realistisch blijven emigreren gaat het gemakkelijkst met kleine of geen kinderen[/quote

De meeste hebben dan nog geen cent op zak :roll:

:lol: beste mop van vandaag :cheers:
Poekske

Berichtdoor MarcB » zo aug 01, 2021 11:47

boer pieter schreef:Dat valt wel mee denk ik , heb genoeg gezien die met weinig zijn gekomen , maar je moet wel willen werken

Toen waren de prijzen van de boerderijen, tijden en regels anders. Als ik gewoon al zie hoeveel de regels en kosten veranderd zijn over de afgelopen 10 jaar en daar staat geen verhoging van de opbrengstprijs tegenover Je hebt alleen jouw groei om dergelijke kosten voor te blijven.
MarcB

Beroep: kijkt vanaf de zijlijn

Berichtdoor jan.nl » zo aug 01, 2021 12:29

In DK kan je met paar ton flink bedrijf over nemen,je neemt dan ook de hypotheek over vd vorige boer over...
Personeel krijg je er ook gratis bij :wink:
Is win/win,voor bank en boer,vraag me alleen af,hoe snel kan je dan eigen vermogen opbouwen. :|
jan.nl

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie