Emigratie.

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Emigratie.

Berichtdoor Poekske » di aug 03, 2021 16:59

Net gekeken, aflossingen en afschrijvingen liepen in 2020 gelijk bijna, was 3k meer afschrijven dan aflossen kapitaal, zonder onze privéwoning.
Poekske

Berichtdoor kobonde » di aug 03, 2021 17:38

Poekske schreef:Net gekeken, aflossingen en afschrijvingen liepen in 2020 gelijk bijna, was 3k meer afschrijven dan aflossen kapitaal, zonder onze privéwoning.

Nu heb je steeds geschreven hard aflossen, en nu blijkt dat je inteert op je EV. Hard aflossen is minstens 25 %
meer aflossen dan afschrijven.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor boer pieter » di aug 03, 2021 17:45

Is allemaal helemaal niet belangrijk het belangrijkste is dat je het naar de zin hebt en kunt doen wat je wil en dst is volgens mij in nl niet echt meer het geval
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor boer pieter » di aug 03, 2021 18:18

Wat ik ook wel ervaar nu is dat de jongere generatie maar slecht uit hun comfort zone komen ,het is net of zijn ze bang zijn , als je niks doet gebeurt er ook niks , je moet er gewoon voor gaan hard werken, en doen , mislukt het goed niet leuk maar het leven gaat wel door

Sendt fra min SM-G398FN med Tapatalk
boer pieter

Berichtdoor Poekske » di aug 03, 2021 19:12

:cheers:
kobonde schreef:
Poekske schreef:Net gekeken, aflossingen en afschrijvingen liepen in 2020 gelijk bijna, was 3k meer afschrijven dan aflossen kapitaal, zonder onze privéwoning.

Nu heb je steeds geschreven hard aflossen, en nu blijkt dat je inteert op je EV. Hard aflossen is minstens 25 %
meer aflossen dan afschrijven.

Interen op men ev :shock: binnen 16 jaar is gans het gebouw en grond betaalt, inboedel veel vroeger al. Hoezo Interen op ev? Reken dan nog effe dat ons privehuis ook nog betaalt word, dit zit niet meegetelt. Ik ben begonnen met een spaarpot die amper 20% van de prijs van de zaak was, en hebben er al het privehuis ook mee kunnen kopen. Dus hoezo mijn geld mindert...jij had het altijd over dat je veel meer moet afschrijven dan aflossen of je krijgt liquiditeit problemen. Ik toon nu dat dat niet zo is hier.
Poekske

Berichtdoor Poekske » di aug 03, 2021 19:13

boer pieter schreef:Wat ik ook wel ervaar nu is dat de jongere generatie maar slecht uit hun comfort zone komen ,het is net of zijn ze bang zijn , als je niks doet gebeurt er ook niks , je moet er gewoon voor gaan hard werken, en doen , mislukt het goed niet leuk maar het leven gaat wel door

:yes:
Poekske

Berichtdoor Roderick » di aug 03, 2021 20:01

boer pieter schreef:Wat ik ook wel ervaar nu is dat de jongere generatie maar slecht uit hun comfort zone komen ,het is net of zijn ze bang zijn , als je niks doet gebeurt er ook niks , je moet er gewoon voor gaan hard werken, en doen , mislukt het goed niet leuk maar het leven gaat wel door

Klopt Pieter, maar het wordt ook door bijna iedereen rond die jongeren ingeramd dat het buitenland k#t is en het nergens zo goed is als in NL.
Dooddoener is altijd "het is overal wat " :roll:
Klopt, maar het is in NL wel heel erg veel bullshit, maar dat zie je pas wanneer je naar het buitenland gaat en je ogen en oren open doet. :!:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor jan.nl » di aug 03, 2021 21:49

Roderick schreef:

Klopt Pieter, maar het wordt ook door bijna iedereen rond die jongeren ingeramd dat het buitenland k#t is en het nergens zo goed is als in NL.
Klopt, maar het is in NL wel heel erg veel bullshit, maar dat zie je pas wanneer je naar het buitenland gaat en je ogen en oren open doet. :!:

Dan ben je niet helemaal goed op de hoogte meer,veel ouders zeggen nu al vaker ,ga maar in het buitenland boeren,het wordt hier niet meer zoals het was.Denk nu niet dat dat nl gelijk leegloopt,want het zijn er maar enkelen die echt vertrekken.
Wat ook een rol speelt dat jongelui overal goed betaald werk kunnen krijgen,gaan naast hun baan boerderij erbij doen...
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor Hookwood Holsteins » di aug 03, 2021 22:01

Poekske schreef:Je schrijft een gebouw af in 20 jaar, net zoals je aflost. Dus dat is een onkost die van je brutowinst gaat, en dat geld geef je aan de bank. Super simpel...
In Nederland mag je de gebouwen maar tot de helft van de WOZ waarde afschrijven....

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Hookwood Holsteins

Berichtdoor Poekske » wo aug 04, 2021 04:41

Hookwood Holsteins schreef:
Poekske schreef:Je schrijft een gebouw af in 20 jaar, net zoals je aflost. Dus dat is een onkost die van je brutowinst gaat, en dat geld geef je aan de bank. Super simpel...
In Nederland mag je de gebouwen maar tot de helft van de WOZ waarde afschrijven....

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Groot verschil. De inhoud ook, bvb hekkens?
Poekske

Berichtdoor koen2 » wo aug 04, 2021 06:51

Elk land heeft zijn systeem. Genoeg gezegt daarover.
Als je goed verdient betaal je belasting.

Verstuurd vanaf mijn SM-G398FN met Tapatalk
koen2

Beroep: melkveehouder
Interesses: koeien en stallen

Berichtdoor opelmanta » wo aug 04, 2021 07:00

Roderick schreef:Klopt Pieter, maar het wordt ook door bijna iedereen rond die jongeren ingeramd dat het buitenland k#t is en het nergens zo goed is als in NL.

Je zit er naast, en vrij ver naast. Met dat eerste.
Met dat tweede zit je er niet zo ver naast.
pas er ook op dat de tegenstanders van eventuele complottheorien er op uit kunnen zijn om logica en verstand bij de verstandige mensen uit te zetten
opelmanta

Berichtdoor opelmanta » wo aug 04, 2021 07:04

Wat vergelijk je dan met wie? 20 jaar geleden kon je met een opleiding, al je geld paste nog in een envelop en goedkope leningen naar Denemarken.
Volgens mij moet je tegenwoordig meer meenemen.
pas er ook op dat de tegenstanders van eventuele complottheorien er op uit kunnen zijn om logica en verstand bij de verstandige mensen uit te zetten
opelmanta

Berichtdoor boer pieter » wo aug 04, 2021 07:37

Nou ik heb elk jaar stage lopers en dat zijn veelal boeren zonen en die volgens mij helemaal niets weten hoe het er thuis aan toe gaat en zeggen dat ze het bedrijf thuis over nemen en dat er dan robot in komen enz ,dan vraag ik altyd is dat wel realistisch, ze denken vaak dat het allemaal zomaar gaat , ik heb al heel veel gehad en er zijn er maar weinig die boer zijn geworden, hier liggen kansen

boer pieter

Berichtdoor koen2 » wo aug 04, 2021 08:21

Wat mij persoonlijk tegen zit is dat we hier een familie bedrijf zijn en als we zouden vertrekken ik het met personeel mag doen.
Melken nu een 300 koeien.

Verstuurd vanaf mijn SM-G398FN met Tapatalk
koen2

Beroep: melkveehouder
Interesses: koeien en stallen

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie