Hoe is het weer bij jullie (deel 9)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Hoe is het weer bij jullie (deel 9)

Berichtdoor koen » do aug 05, 2021 17:45

mooi weertje vandaag net klaar met melken zo aan de koffie met Steven,die blijft ons voorlopig de komende maanden helpen,kan ik ook mooi over een paar weekjes enkele dagen weg
de groetjes van mijn koetjes
koen

Berichtdoor G.U. » do aug 05, 2021 18:18

koen schreef:mooi weertje vandaag net klaar met melken zo aan de koffie met Steven,die blijft ons voorlopig de komende maanden helpen,kan ik ook mooi over een paar weekjes enkele dagen weg

Even er tussen uit (y) Ik wordt raar aangekeken als ik zeg dat we ook een weekend weg geweest zijn. Alsof we dat niet zouden kunnen als je boer bent
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor jan.nl » do aug 05, 2021 18:55

G.U. schreef:
koen schreef:mooi weertje vandaag net klaar met melken zo aan de koffie met Steven,die blijft ons voorlopig de komende maanden helpen,kan ik ook mooi over een paar weekjes enkele dagen weg

Even er tussen uit (y) Ik wordt raar aangekeken als ik zeg dat we ook een weekend weg geweest zijn. Alsof we dat niet zouden kunnen als je boer bent

Die vraag kom ik ook vaak tegen van de camperaars hier,bij hun is het beeld blijven hangen dat een boer nooit weg kan :|
Als ik zeg dat we ook paar weken op vakantie gaan, willen ze ook graag weten wie de boerderij doet,niet zo moeilijk ,daar heb je personeel voor :P
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor Henk » do aug 05, 2021 19:02

G.U. schreef:

Dacht dat er tegenwoordig raarder wordt gekeken als je zegt dat je nooit gaat... :wink:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor G.U. » do aug 05, 2021 20:32

Henk schreef:
G.U. schreef:

Dacht dat er tegenwoordig raarder wordt gekeken als je zegt dat je nooit gaat... :wink:

Heel eerlijk gezegd hoefde het van mij ook niet. Maar even een dag naar de apenheul en een dag te zwemmen met de vrouw en kinderen is toch ook wel superrelaxed om je dan niet druk om het vee te hoeven maken
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor jan.nl » do aug 05, 2021 21:41

[pig de komende maanden helpen,kan ik ook mooi over een paar weekjes enkele dagen weg

Even er tussequote="Henk"]
G.U. schreef:
koen schreef:mooi weertje vandaag net klaar met melken zo aan de koffie met Steven,die blijft ons voorlon uit (y) Ik wordt raar aangekeken als ik zeg dat we ook een weekend weg geweest zijn. Alsof we dat niet zouden kunnen als je boer bent

Dacht dquat er tegenwoordig raarder wordt gekeken als je zegt dat je nooit gaat... :wink:[/quote
ot[/que][ote]

Heb je al campertje gekocht Henk :roll: :D
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor Poekske » do aug 05, 2021 22:04

jan.nl schreef:
G.U. schreef:

Die vraag kom ik ook vaak tegen van de camperaars hier,bij hun is het beeld blijven hangen dat een boer nooit weg kan :|
Als ik zeg dat we ook paar weken op vakantie gaan, willen ze ook graag weten wie de boerderij doet,niet zo moeilijk ,daar heb je personeel voor :P

Dacht ik ook tot er weer eens vertrekken....
Poekske

Berichtdoor Poekske » do aug 05, 2021 22:04

Henk schreef:
G.U. schreef:

Klopt.
Poekske

Berichtdoor opelmanta » vr aug 06, 2021 06:59

G.U. schreef:Even er tussen uit (y) Ik wordt raar aangekeken als ik zeg dat we ook een weekend weg geweest zijn. Alsof we dat niet zouden kunnen als je boer bent

Dat is ook te begrijpen dat mensen raar kijken, ik zie er ook van op.

door G.U. » 28 jan 2021, 21:45
G.U. schreef:We zijn vorig jaar één nacht samen weg geweest. De kinderen gaan wel vaker uit logeren bij hun opa en oma. Ik vind het wel genoeg zo maar de vrouw zou wel wat vaker willen. Zij staat voor de klas dus zijn wel aan schoolvakanties gebonden. En dan tussen het kuilen door wat plannen is meestal een kwestie van op het laatste moment nog kijken of het lukt.

Leve de vooruitgang.
pas er ook op dat de tegenstanders van eventuele complottheorien er op uit kunnen zijn om logica en verstand bij de verstandige mensen uit te zetten
opelmanta

Berichtdoor Poekske » vr aug 06, 2021 07:53

opelmanta schreef:
G.U. schreef:Even er tussen uit (y) Ik wordt raar aangekeken als ik zeg dat we ook een weekend weg geweest zijn. Alsof we dat niet zouden kunnen als je boer bent

Dat is ook te begrijpen dat mensen raar kijken, ik zie er ook van op.

door G.U. » 28 jan 2021, 21:45
G.U. schreef:We zijn vorig jaar één nacht samen weg geweest. De kinderen gaan wel vaker uit logeren bij hun opa en oma. Ik vind het wel genoeg zo maar de vrouw zou wel wat vaker willen. Zij staat voor de klas dus zijn wel aan schoolvakanties gebonden. En dan tussen het kuilen door wat plannen is meestal een kwestie van op het laatste moment nog kijken of het lukt.

Leve de vooruitgang.

Hoelang is de zomervakantie? Kun je toch makkelijk iets plannen moet toch niet iedere week gekuild worden
Poekske

Berichtdoor melker » vr aug 06, 2021 08:18

Kuilen kan ook wel week later, hoewel op moment moet je snel aanpakken. Gister avond ook zo maar flinke plensbui na een mooie dag, plastic zat er net op.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Henk » vr aug 06, 2021 09:20

jan.nl schreef:Heb je al campertje gekocht Henk :roll: :D

Een camper is niks voor mensen langer dan 1,95 Jan :wink:

Vakantie houwe moet je leuk vinden anders moet je lekker thuis blijven :yes:
Je moet niet gaan omdat Jantje of Pietje dat ook doet maar omdat je dat leuk vindt :yes:
Als gezin vroegah bij ons thuis bleef het bij enkele dagjes uit in de vakanties. Ik geloof niet dat wij dat erg vonden. Thuis had je plek zat om de hele dag aan te klooien :yes:

Toen ik 12 was gingen mn ouders voor het eerst een week weg, naar Oostenrijk. Mijn broer, een oom en ik deden dan de farm. Vanaf toen zijn mn ouders elk jaar weg gegaan :yes:
Zelf ben ik in mn jeugd via de scouting blijven hangen aan 3 gasten. Zo gauw de oudste het rijbewijs had gingen we met ons 4en Europa rond :D Met een ouwe rotte Kadett :mrgreen: minstens 2 weken, liever nog 3 :D
Dat hebben we 9 jaar volgehouden. Veul gezien :yes: nog veul meer plezier gehad :cheers: Maar gegeven moment is iedereen gesetteld en zijn we bedaarde huisvaders geworden :mrgreen: Tegenwoordig beperken we ons tot 1x per maand kaarten :)

Daarom was het voor mij ook niet meer dan normaal om later ook met mn wederhelft, en weer later met de kids op vakantie te gaan :yes: In het voorjaar een midweek, in de zomer 2 weken en in het najaar een weekend :yes:

Sinds we niet meer melken hebben we er geen behoefte meer aan. We hebben nu elke dag vakantie :D
Kids zijn groot. Oudste zit op dr eigen, jongste binnenkort ook dus daar hoeven ook niet meer henne te kijken :wink:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor john jakobs » vr aug 06, 2021 10:21

camper voor 1,95 kan wel maar moet je wat langer zoeken ,, vallen er wel veel af dat klopt, wordt de keuze ook makkelijker van
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Hans van Bergen » vr aug 06, 2021 10:58

Peter Gillis heb toch zon grotere campert. Valt me nu op hoeveel ik er tegenkom :yes: Ik zwaai maar tis nooit de Peter :no:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Hans van Bergen » vr aug 06, 2021 11:00

Volges mien is Koen de enige boer die ff rusitig koffie drinkt en rent de rest as een kiep zonder kop rond onderwijl twiefelend of ze nou naar Oesbekistan of USA zullen emigreren :yes:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

VorigeVolgende

Keer terug naar Community