Emigratie.

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Emigratie.

Berichtdoor opelmanta » di aug 17, 2021 21:55

Er bestaan rendabele bedrijven met een negatief eigen vermogen. Er bestaan ook bedrijven geheel zonder vreemd vermogen die niet rendabel zijn.
pas er ook op dat de tegenstanders van eventuele complottheorien er op uit kunnen zijn om logica en verstand bij de verstandige mensen uit te zetten
opelmanta

Berichtdoor wijnbergen » wo aug 18, 2021 07:06

opelmanta schreef:Er bestaan rendabele bedrijven met een negatief eigen vermogen. Er bestaan ook bedrijven geheel zonder vreemd vermogen die niet rendabel zijn.

klopt, wij zijn gestart met een negatief eigen vermogen, maakt je wel erg kwetsbaar. Jaren daarna wel een hoog rendement op het eigen vermogen en nog steeds 8) 8)
wijnbergen

Interesses: Jersey

Berichtdoor boer pieter » wo aug 18, 2021 11:31

kon toen nog net denk ik ,toen wij begonnen hadden we dat bijna allemaal maar konden we van de waarde stijging wel leven :? maar nu moet je volgens mij toch wel min 20% ev hebben , anders beginnen banken toch eisen te stellen en lastig te doen
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor wijnbergen » wo aug 18, 2021 12:02

dat klopt ja, 20% is minimum en minimaal 25% als je bijlenen wilt.
wijnbergen

Interesses: Jersey

Berichtdoor boer pieter » ma sep 13, 2021 10:43

Gisteren mensen op bezoek die vandaag 2 boerderijen gaan bekijken, ze zijn het helemaal zat in nl , ze denken ook dat de bubbel in nl straks gaat barsten en land en fosfaat prijzen gaan zakken, ze weten nog niet of ze door willen of iets anders gaan doen, wat denken jullie
boer pieter

Berichtdoor jan.nl » ma sep 13, 2021 12:17

boer pieter schreef:Gisteren mensen op bezoek die vandaag 2 boerderijen gaan bekijken, ze zijn het helemaal zat in nl , ze denken ook dat de bubbel in nl straks gaat barsten en land en fosfaat prijzen gaan zakken, ze weten nog niet of ze door willen of iets anders gaan doen, wat denken jullie

Denk je dat echt :roll: :lol: De vraag naar grond en boerderijen met goede nb vergunning is nog nooit zo groot geweest.
Niemand kan in de toekomst kijken,maar een pessimist heeft nog nooit gelijk gekregen :no:
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor Gerben77 » ma sep 13, 2021 12:18

https://www.nvm.nl/agrarisch-landelijk/agrarische-grondprijzen/

Ik zie de landprijzen in Nederland niet zakken, er wordt en moet nog veel gebouwd worden. Dicht bevolkt land, er is een giga woning tekort (huizen prijzen stijgen nog steeds). Zal misschien wel een keer een kleine correctie komen, maar
ik zie grondprijzen niet zo snel zakken.
Wel kans op lokaal flinke daling bijvoorbeeld omdat men het waterpeil wil laten stijgen (denk aan veenweide gebieden).
Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Kasé5 » ma sep 13, 2021 12:19

Pieter, als er genoeg zijn die dat denken gebeurt het ook :wink:
Anders niet
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor boer pieter » ma sep 13, 2021 12:52

Prijzen kunnen wel hoog zijn maar de mensen moeten het ook nog maar even gefinancierd krijgen weet wel een paar mooie bedrijven te koop in Friesland maar staan toch al lang te koop ,
boer pieter

Berichtdoor jan.nl » ma sep 13, 2021 14:57

boer pieter schreef:Prijzen kunnen wel hoog zijn maar de mensen moeten het ook nog maar even gefinancierd krijgen weet wel een paar mooie bedrijven te koop in Friesland maar staan toch al lang te koop ,

Jij heb het over een bubbel en veel te hoge prijzen,let op het wordt nog veel duurder,(vooral goede grond).
jan.nl

Berichtdoor boer pieter » ma sep 13, 2021 15:11

Dan wordt het vast voor huizen bouw , wand de huis tuin en keuken boer koopt niet zo maar een lap grond er bij , moet je ook iet willen met deze prijzen , ik ken best wel wat boeren in nl en sta altijd weer versteld van hoeveel ze pikken aan regels en alles wat er nog bij komt , ik weet ook wel dat ik misschien makkelijk praten heb omdat mijn ouders geen boerderij hadden ,maar wij hebben ook vrienden en familie achter gelaten ,maar de boeren hebben ook een voordeel die hebben een beter start kapitaal, dus ik wist het wel maar goed we zullen zien
boer pieter

Berichtdoor jan.nl » ma sep 13, 2021 18:01

boer pieter schreef:Dan wordt het vast voor huizen bouw , wand de huis tuin en keuken boer koopt niet zo maar een lap grond er bij , moet je ook iet willen met deze prijzen , ik ken best wel wat boeren in nl en sta altijd weer versteld van hoeveel ze pikken aan regels en alles wat er nog bij komt , ik weet ook wel dat ik misschien makkelijk praten heb omdat mijn ouders geen boerderij hadden ,maar wij hebben ook vrienden en familie achter gelaten ,maar de boeren hebben ook een voordeel die hebben een beter start kapitaal, dus ik wist het wel maar goed we zullen zien

Huis tuin en keuken boeren zijn allang gestopt pieter,worden nu gewoon komplete bedrijven gekocht door boeren.
Zit nb vergunning op en zo kan je 2e lokatie laten groeien. :yes:
jan.nl

Berichtdoor boer pieter » ma sep 13, 2021 18:32

Nou ik weet uit betrouwbare bron dat het niet mee valt om een paar miljoen gefinancierd te krijgen , en dan gaan ze in zee met dubieuze handelaren en geld schieters ,ook prima maar ik zou dat dus nooit doen , dewijl je ergens anders voor nog niet de helft ook mooi kunt koeien melken ,
boer pieter

Berichtdoor opelmanta » di sep 14, 2021 15:08

boer pieter schreef: dubieuze handelaren en geld schieters

Zou dat geld zijn van gestopte melkveehouders die niet weten wat ze er mee moeten? Een normale handelaar heeft zijn geld in de handel. En vastgoed voor de oude dag, meeste financieren geen bedrijven.
pas er ook op dat de tegenstanders van eventuele complottheorien er op uit kunnen zijn om logica en verstand bij de verstandige mensen uit te zetten
opelmanta

Berichtdoor boer pieter » di sep 14, 2021 16:58

Haha ja kan ook , maar zo als jan schreef dst er geen huis tuin en keuken boeren meer zijn is natuurlijk niet waar, die zijn er nog genoeg alleen diemerk je niet maar zijn mooi aan het boeren ipv druk zijn met allerij andere rand zaken
boer pieter

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie