Keuze zuivelfabriek

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Keuze zuivelfabriek

Berichtdoor Poekske » vr sep 10, 2021 18:31

Bio heeft de naam duur te zijn.dus denken ze dit is te duur
Poekske

Berichtdoor Wim R » za sep 11, 2021 09:10

https://www.nieuweoogst.nl/nieuws/2021/ ... andcampina

Weinig reden om de 150 jarige feestvlag uit te hangen (n) . Blijkbaar in delen van het land veel vertrekkende leden, en de geruchten dat Borculo niet of beperkt draait door vraaguitval.
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor jan.nl » za sep 11, 2021 10:04

Zie hier wel veel vlaggen van de coop ,meeste boeren zijn blijkbaar nog trots op hun ,,coop,, :yes:
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor opelmanta » vr sep 17, 2021 14:07

Jaap schreef:Als je nu de vrijheid had om zonder inbreng van lidmaatschapgeld of anderszins, welke zuivelfabriek zou je dan nu kiezen?

Maar even actualiseren. Wat ze nu weer hebben uitgedacht bij de RoyalFrieslandChampies daar lust toch geen hond brood van. Ik ga niet plakken van melkweb maar wat een onnozelheid. Koekenbakkers van de derde klasse.
pas er ook op dat de tegenstanders van eventuele complottheorien er op uit kunnen zijn om logica en verstand bij de verstandige mensen uit te zetten
opelmanta

Berichtdoor wit » vr sep 17, 2021 14:25

opelmanta schreef:
Jaap schreef:Als je nu de vrijheid had om zonder inbreng van lidmaatschapgeld of anderszins, welke zuivelfabriek zou je dan nu kiezen?

Maar even actualiseren. Wat ze nu weer hebben uitgedacht bij de RoyalFrieslandChampies daar lust toch geen hond brood van. Ik ga niet plakken van melkweb maar wat een onnozelheid. Koekenbakkers van de derde klasse.

Heb even Melkweb gecheckt,maar kan niets bijzonders ontdekken :no:
Niks nieuws iig :wink:
je denkt dat je het weet , tot je weet dat je dat denkt
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor Mellek » za sep 18, 2021 20:46

Wat bedoel ie, dat 'wie het mooiste zonnedak heeft', ja hou op, maar over de keuze melkfabriek ik kwam dit tegen;

Afbeelding

Afbeelding
Even afbeelding openen, die gele lijn is RFC

Bron https://www.prikkebord.nl/topic/264452/
Mellek

Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor opelmanta » zo sep 19, 2021 06:43

Mellek schreef:Wat bedoel ie, dat 'wie het mooiste zonnedak heeft', ja hou op, maar over de keuze melkfabriek ik kwam dit tegen;

Gaat mij om de reken voorbeelden voor wat er gebeurd als de ledenobligatie vrij pot overstroomd. Wit weet zulks altijd maar ik blijf mij verbazen over constructies.
pas er ook op dat de tegenstanders van eventuele complottheorien er op uit kunnen zijn om logica en verstand bij de verstandige mensen uit te zetten
opelmanta

Berichtdoor opelmanta » zo sep 19, 2021 06:55

Mellek schreef:maar over de keuze melkfabriek ik kwam dit tegen;

Afbeelding

Afbeelding
Even afbeelding openen, die gele lijn is RFC

Bron https://www.prikkebord.nl/topic/264452/

Of dit klopt is mij niet duidelijk. Laten we er maar van uit gaan. Wat houd extra duurzaamheid in bij Doc? Als dat wat simpel haalbaar is dan betalen ze hetzelfde als de RoyalFC. Extra duurzaamheid RoyalFC, de planetproof, is een regionaal gebeuren en onbetrouwbaar wat afname betreft. Hoeft de normale boer niet mee te rekenen.
opelmanta

Berichtdoor Kasé5 » ma sep 20, 2021 12:33

Interressant tabel. :yes:
Komt er toch beetje op neer dat wanneer je tov RFC serieus vooruitgang wilt maken je zult moeten kiezen voor een bijzondere melkstroom.
De mensen die hier opstappen zijn echter de bedrijven die juist mínder bemoeienis/spelregels willen :? :?
Dan krijg je toch al gauw het idee dat het om éénmalig wat gaatjes vullen gaat
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor Mellek » ma sep 20, 2021 14:04

Ja altijd tegen weidegang enzo, en een jaar later gaan ze Albert Heijn melk leveren :mrgreen:
Mellek

Berichtdoor Hookwood Holsteins » ma sep 20, 2021 16:51

Mellek schreef:Ja altijd tegen weidegang enzo, en een jaar later gaan ze Albert Heijn melk leveren :mrgreen:

Daar zijn inmiddels al diverse voorbeelden van idd. Zich als niet weider niet gewaardeerd voelen en dus over naar Aware, waar ze binnen drie jaar overstappen naar de AH melkstroom na eerst overal wat natuurland bij elkaar geschraapt te hebben om aan de eis van maximaal 18.000 kg melk per ha grasland te kunnen voldoen.

Hoorde pas ook nog eentje vlakbij jou in de buurt die overstapt naar de AH melkstroom. Melkt die ook nog 3x daags?
Hookwood Holsteins

Berichtdoor M H » ma sep 20, 2021 17:29

Hookwood Holsteins schreef:
Mellek schreef:Ja altijd tegen weidegang enzo, en een jaar later gaan ze Albert Heijn melk leveren :mrgreen:

Daar zijn inmiddels al diverse voorbeelden van idd. Zich als niet weider niet gewaardeerd voelen en dus over naar Aware, waar ze binnen drie jaar overstappen naar de AH melkstroom na eerst overal wat natuurland bij elkaar geschraapt te hebben om aan de eis van maximaal 18.000 kg melk per ha grasland te kunnen voldoen.

Hoorde pas ook nog eentje vlakbij jou in de buurt die overstapt naar de AH melkstroom. Melkt die ook nog 3x daags?

Scheelt ook bijna 7 cent, is best serieus geld vind ik.......
M H

Berichtdoor Poekske » ma sep 20, 2021 17:51

En wat als je morgen 3 ha verliest door bvb verkoop van de eigenaars of onteigening? Koeien wegdoen?
Poekske

Berichtdoor Mellek » ma sep 20, 2021 19:36

Hookwood Holsteins schreef:

Ja, hectares lijkt me ook niet de beperking, ik meende dat je sowieso natuurland of onbemeste akkerranden ofzoiets moest hebben ? Maar of ze 3x daags blijven melken weet ik niet. In Kallenkote is er geloof ik een die dat wel doet, koeien gaan dan gewoon paar keer naar buiten.
Die 7 cent is natuurlijk ook wel leuk, maar ik kom in elk geval nooit voor een kwantumtoeslag in aanmerking, zal toch iets voor de grotere bedrijven interessant zijn, als je nog toegelaten word.
Mellek

Berichtdoor M H » ma sep 20, 2021 21:19

Poekske schreef:En wat als je morgen 3 ha verliest door bvb verkoop van de eigenaars of onteigening? Koeien wegdoen?

Yep, koetjes weg of stoppen met ah melkstroom....
Daarom is beetje marge in ha ook wel handig, zeker als niet alles eigendom is
M H

Vorige

Keer terug naar Koe en economie