Fusie Royal Friesland Foods & Campina

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Fusie Royal Friesland Foods & Campina

Berichtdoor Henk » do maart 04, 2021 11:59

Kasé5 schreef:Afspraken zijn goedgekeurd door de regioraadsleden die we zelf gekozen hebben, niks meer en niks minder.

Klopt.

Ik kreeg vanochtend een filmpje doorgestuurd van een vtf-er. Die was van de groep Verontruste Melkveehouders RFC.
Had het indertijd ook gezien maar effe een reminder ter opfrissing is altijd goed (y)
Reeds in 2019 uitten zij hun bezorgdheid inzake de coop tegenover alle ruim 200 raadsleden.
Jaren van opgeleukte jaarrekeningen, door de verkoop van weer een divisie. Puur omdat het uit de markt niet kwam :no:
Maar ook de misopvatting van RFC om jaren voor het einde van de melkquotering al te roepen 'kom maar op met jullie melk! Wij weten er raad mee!' Ook mede hierdoor zijn er veel veehouders op het verkeerde been gezet.
Hun halflege stallen zijn het gevolg...

Vroeger bestond de ledenraad uit praktische boeren met nuchter boerenverstand.

Misschien nog wel...alleen durven ze het niet meer te gebruiken, wellicht bang om de top tegen de haren in te strijken. Of een blind vertrouwen hebben in de top. Of hun mede-raadsleden niet tegen willen spreken, want da's allemaal maar gedoe.

Bdw; was de waarde van melk gewoon meegegaan met de inflatie zou ie nu 80 cent moeten opbrengen :idea:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor opelmanta » do maart 04, 2021 12:04

Kasé5 schreef:Afspraken zijn goedgekeurd door de regioraadsleden die we zelf gekozen hebben, niks meer en niks minder.
Ik moet zeggen dat ik de meerwaarde van de Bakker nooit heb kunnen vaststellen :no: , maar dat zal ongetwijfeld aan mij tekortkomingen liggen.
Vrees nu het bericht dat Hein ook gaat; Hij kent de organisatie echt van binnen... en is bij het lezen van enkele reakties natuurlijk ook gewoon van vlees en bloed en zal nu af en toe toch wel eens tot 10 tellen.
Dan ligt het schip echt los.

De Bakker staat in de vakbladen van een paar jaar terug wel hoog aangeschreven. Hoger dan Schumacher. Ze had ook een behoorlijk cv.
Afspraken over loon en afkoopsom zijn gemaakt vier jaar geleden toen er een directeur moest, met nadruk moest, worden aangesteld. Wegens afbreuk risico van de goede naam is het redelijk dat Schumacher en de Bakker een behoorlijke regeling hebben bedongen.
pas er ook op dat de tegenstanders van eventuele complottheorien er op uit kunnen zijn om logica en verstand bij de verstandige mensen uit te zetten
opelmanta

Berichtdoor opelmanta » do maart 04, 2021 12:07

Ik vind een 3 miljoen euro voor de tweekoppige directie weinig. Kun je geen mensen voor kopen.
pas er ook op dat de tegenstanders van eventuele complottheorien er op uit kunnen zijn om logica en verstand bij de verstandige mensen uit te zetten
opelmanta

Berichtdoor Talis » do maart 04, 2021 17:23

opelmanta schreef:Ik vind een 3 miljoen euro voor de tweekoppige directie weinig. Kun je geen mensen voor kopen.

Tja. dan heeft het verder weinig zin. Ideaal voor FC.. Dat de meeste boeren simpele jaknikkers zijn. Hoe boeren dat toch doen werken zonder ruggegraat. Knap..
Talis

Berichtdoor boer pieter » do maart 04, 2021 17:27

Inderdaad is hier precies het zelfde nu is er groep boeren en de danske mælke producent die regelmatig aan de boom schudden (y)
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Hans van Bergen » do maart 04, 2021 17:52

opelmanta schreef:Ik vind een 3 miljoen euro voor de tweekoppige directie weinig. Kun je geen mensen voor kopen.

Schumacher koppelt zijn prestatie aan de melkprijs. Hij is zich bewust dat die goed moet zijn. En die is goed :yes: dus is er reden tot gezever eik nie nee :no: :no:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor wit » do maart 04, 2021 22:43

Hans van Bergen schreef:

Schumacher koppelt zijn prestatie aan de melkprijs. Hij is zich bewust dat die goed moet zijn. En die is goed :yes: dus is er reden tot gezever eik nie nee :no: :no:

:lol: :lol: (y)
je denkt dat je het weet , tot je weet dat je dat denkt
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor opelmanta » vr maart 05, 2021 07:47

Als Hans van Bergen en Wit het zo met mij eens zijn dan hoef ik verder niet te reageren op een hampel met een mistery box waar geen koe in wil liggen.
opelmanta

Berichtdoor Hans van Bergen » vr maart 05, 2021 11:42

Niks zo irritant als mensen die meepraten met iets waar ze niets mee te maken hebben. Maar goed ik heb de oplossing voor alle problemen dus vandaar dat ik deze ff drop. :idea:

Onder de leden van Campina die door de leden consequent 'Friesland Campina' wordt genoemd heerste tot nu toe een erg optimistische kijk op hun coop. De melkprijs is sinds de fusie goed maar er heerste de overtuiging dat 'we ' zo goed waren dat er tot 7 cent nabetaling(of interim uitbetaling of zo want Campina boeren noemen alles anders)

Wat tuuk grote kul as immers Campina is een kaasfabriek met, op zich een uitstekende versafdeling en een vage babyvoeding club onder een cassisnaam 7 cent meer gaat uitbetalen :no:

Wat weten we van cooperaties die fuseren :yes: Tzijn net dochters van 15 je wilt niet dat ze rotsooien met anderen maar ze doen het TOCH

De arrogante leden van campina waren er niet klaar voor maar wellicht moet van het momentum dat Arla dezelfde melkpries uitbetaald gebruik maken.

Campina zakt langzaam weg op de lijst van internatinale zuivelfabrieken en kan geen vuist maken op de NL en duitse markt.

tijd dus voor de fusie Campina en Arla
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor melker » vr maart 05, 2021 12:47

Lijkt me geen goed idee, in Engeland gaat ook niet alles super met Arla, beetje zelfde als met RFC in Duitsland. Voor leden nog minder overzichtelijk en Denen zijn sneeky, passen vooral goed op hun zelf.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor koen2 » vr maart 05, 2021 12:50

Wat is dan de FC prijs ?
Bij mij over 2020 36.20 ex btw. 41.3 vet 34.6 eiwit ?

Verstuurd vanaf mijn SM-G398FN met Tapatalk
koen2

Beroep: melkveehouder
Interesses: koeien en stallen

Berichtdoor koen2 » vr maart 05, 2021 12:50

Incl nabetaling

koen2

Berichtdoor G.U. » vr maart 05, 2021 13:38

Ik had gemiddeld over 2020 €34,60 met 4,44% vet en 3,60% eiwit. Exclusief toeslagen en btw
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor koen2 » vr maart 05, 2021 14:34

Sorry beetje duidelijker . 36.20 ex btw is inclusief toeslagen en nabetaling. Dit is de Arla prijs op de rekening.

koen2

Berichtdoor Tommetje » vr maart 05, 2021 16:43

Ik weet niet tov welke prijs jullie de campina melkprijs zo laag vinden? Maar ik kan wel met zekerheid zeggen dat de Milcobel prijs (net geen 30€ + BTW) in 2020 een pak lager lag dan die van campina en die van arla die hier net vermeld zijn
Tommetje

Beroep: Koeieboer, beetje zwieneboer,... en robotboer

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie