Actualiteiten (deel 5)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Actualiteiten (deel 5)

Berichtdoor Hookwood Holsteins » wo sep 01, 2021 14:43

melker schreef:Tot 15 september nog mest uitrijden, komt me niet beroerd uit.
Moet je het eerst door een mestscheider halen als ik het zo lees...

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Hookwood Holsteins

Berichtdoor melker » wo sep 01, 2021 17:46

Ja, hoe hebben ze dat weer kunnen verzinnen :shock: controle daarop zal niet mee vallen, stalmest mogen we ook tot 15e er uit rijden.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Henk » wo sep 01, 2021 19:10

Heb het idee dat de boeren hier ook vrolijk meeliften op de verlenging :mrgreen:
Wordt nog gewoon drijfmest en vaste mest uitgereden :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Kasé5 » wo sep 01, 2021 21:13

Hier maandag alles leeg. Laatste 300 m3 afgevoerd.
Had dit voorjaar krap afgevoerd en hier komt tenminste geen ongewenst voer en loonwerk meer van :)
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor wit » wo sep 01, 2021 21:49

boer pieter schreef:Hier de kuil ook weer in de bult morgen de putten nog even legen ,verder prachtig weer mag van mij nog even zo blijven dan de maïs nog even klaar ,wil eigenlijk niet nog een keer maaien, schapen er maar vroeg in dit jaar

:roll: je wilt eigenlijk niet meer maaien, maar gaat toch nog de putten legen :roll:
zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten :!:
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor Poekske » wo sep 01, 2021 22:27

wit schreef:
boer pieter schreef:Hier de kuil ook weer in de bult morgen de putten nog even legen ,verder prachtig weer mag van mij nog even zo blijven dan de maïs nog even klaar ,wil eigenlijk niet nog een keer maaien, schapen er maar vroeg in dit jaar

:roll: je wilt eigenlijk niet meer maaien, maar gaat toch nog de putten legen :roll:

Ja je zou toch maar eens durven kijken om bvb graan te dorsen voor KV ipv gras weg te geven terwijl je nog bemest he.
Poekske

Berichtdoor G.U. » do sep 02, 2021 08:28

Kleine hoekjes voor eigen gebruik schiet niet zoveel op. Maar als je dat in samenwerking met een akkerbouwer kunt doen dan kun je zo mooi je grasland wat vernieuwen.
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor boer pieter » do sep 02, 2021 09:17

Anders kan ik het niet houden tot 1 maart graan verbouwen is leuk maar word je ook niet rijk
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Poekske » do sep 02, 2021 09:20

boer pieter schreef:Anders kan ik het niet houden tot 1 maart graan verbouwen is leuk maar word je ook niet rijk

Schapen laten vreten wel? Aan de graanprijzen die ik laatst hoorde kan je een mooie euro of kroon :wink: verdienen
Poekske

Berichtdoor boer pieter » do sep 02, 2021 12:00

Dan moet je het wel zelf doen dan kun je er wel wat van over houden ,maar ik laat alles doen dus blijft er een kleine vergoeding van over , schapen brengen ook niks op maar ze knagen het mooi af en bemesten het ook nog plus je krijgt een mooie grasmat , dat is altyd weer het probleem als je voer genoeg hebt, misschien dat we straks nog wel een gedeelte maaien maar kuil bulten op sparen heeft ook weinig zin , en als je denkt dat je die kunt verkopen aan boeren die te weinig voer hebben ,droom dan nog maar even verder die willen niet eens de kost prijs betalen
boer pieter

Berichtdoor wit » do sep 02, 2021 12:09

Maar je kunt dan die mest beter tot vlgd voorjaar bewaren toch,ipv nu uitrijden.
zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten :!:
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor melker » do sep 02, 2021 12:19

Is hier ook wel ding maar met duizenden ganzen die er aan komen heeft het ook nog wel nut. Sinds mijn kanon hele zomer amper last gehad van ganzen, minste schade van afgelopen 10 jaar, buren zijn wat minder enthoesiast :(
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Poekske » do sep 02, 2021 12:35

boer pieter schreef:Dan moet je het wel zelf doen dan kun je er wel wat van over houden ,maar ik laat alles doen dus blijft er een kleine vergoeding van over , schapen brengen ook niks op maar ze knagen het mooi af en bemesten het ook nog plus je krijgt een mooie grasmat , dat is altyd weer het probleem als je voer genoeg hebt, misschien dat we straks nog wel een gedeelte maaien maar kuil bulten op sparen heeft ook weinig zin , en als je denkt dat je die kunt verkopen aan boeren die te weinig voer hebben ,droom dan nog maar even verder die willen niet eens de kost prijs betalen

:shock: en die loonwerkers werken daar zo goedkoop. Wat kost graan. Zaaien na mais, keertje of 2 bemesten, spuiten 2?keer en dorsen.
Poekske

Berichtdoor boer pieter » do sep 02, 2021 13:45

wit schreef:Maar je kunt dan die mest beter tot vlgd voorjaar bewaren toch,ipv nu uitrijden.

als je genoeg opslag hebt wel ,dat heb ik niet
boer pieter

Berichtdoor MarcB » do sep 02, 2021 15:34

Poekske schreef:
boer pieter schreef:Dan moet je het wel zelf doen dan kun je er wel wat van over houden ,maar ik laat alles doen dus blijft er een kleine vergoeding van over , schapen brengen ook niks op maar ze knagen het mooi af en bemesten het ook nog plus je krijgt een mooie grasmat , dat is altyd weer het probleem als je voer genoeg hebt, misschien dat we straks nog wel een gedeelte maaien maar kuil bulten op sparen heeft ook weinig zin , en als je denkt dat je die kunt verkopen aan boeren die te weinig voer hebben ,droom dan nog maar even verder die willen niet eens de kost prijs betalen

:shock: en die loonwerkers werken daar zo goedkoop. Wat kost graan. Zaaien na mais, keertje of 2 bemesten, spuiten 2?keer en dorsen.

Je praat bij winter en zomer gerst ongeveer 5 ton/ha en winter tarwe een 8 ton/ha.
Graan naar majs gaat niet. Is te laat.
MarcB

Beroep: kijkt vanaf de zijlijn

VorigeVolgende

Keer terug naar Community