Zonnepanelen melken, wind oogsten, bejaarden pamperen, kindjes knuffelen, bedden verschonen en ontbijtjes maken, caravans sleuren, als je er van houdt zijn er kansen

Als ik jong en fit was en een avontuurlijke vrouw had

Moderator: Moderators
hulsteins schreef:melk is een bijproduct voor grondspeculatie windmolens zonnepanelen en biogas-installaties
Kasé5 schreef:Er zijn nog steeds plenty boeren die met melken een goed inkomen verdienen maar die maken niet het meeste lawaai![]()
Maar tis wel iedere keer weer op tijd aanpassen aan de tijd, dat is altijd al zo geweest.
Was zo met de komst vd melktank, opkomst ligb.stal, holsteins en komst van het quotum.
Iedereen die in begin quot kocht voor 1 of 2 gulden werd compleet failliet verklaard![]()
. 4 of 5 jr later kocht iedereen voor 4 a 5 gulden, zoveel als ze vd bank maar móchten kopen
![]()
. Alsof je WWS vraagt hoeveel dure rietjes je mag kopen of de smid hoeveel trekkers
![]()
![]()
![]()
Laatste 5 jr veranderd er ook heel veel in west-Europa, je ziet wederom dat flink aantal op tijd kiest voor byzondere melkstroom en/of huisverkoop. Ook grote bedrijven!!
Je hebt er ook die blijven net doen alsof het morgen 2015 is. Ik weet nog wat hun opa zei toen pa in 1970 een melktank kocht
W.A schreef:Zijn er echt wel die nog vooruitkomen hoor.. t Zal toch niet alleen maar kommer en kwel zijn?!
Verstuurd vanaf mijn SM-G398FN met Tapatalk
jvt schreef:Bijzondere melkstromen is toch ander verhaal...als ik iets moet hebben kijk ik ook als eerste waar het goedkoopste is. En ja, er zijn mensen die kiezen voor bio![]()
, maar weinig die bewust kiezen voor weidemelk, vlog melk of wat dan ook, want die categorie die geen bio koopt kijkt naar de prijs en verlangt de rest er gewoon gratis bij. Is niks mis mee, als bol.com voor hetzelfde geld binnen 24 uur kan leveren ga ik niet bestellen bij firma die in de loop van de week wel een keer gaat leveren. Maar vraag is of je hier met mee moet gaan. Blijf erbij...in schap bio of conventioneel en alles ertussen is onzin want brengt niets extra in de knip van de boer. Maar zal wel de opa van de melktank zijn in 1970....
Kasé5 schreef:Zeker weten. W.A.![]()
Je gaat toch niet jaar in jaar uit
1.meer dan 40 uur/week voor noppes werken.
2. Terwijl je t spul met een paar muisklikken aan een collega kunt slijten die er wél geld mee verdient.
Maar niet doordoen én doorjammeren.
Nederland is vol terwijl we voor ons vak wel minstens 500.000m2 nodig hebben voor één inkomen. Als we dan kermen dat we niks te makken hebben weet iedereen hier wel een betere bestemming voor onze ruimte en onze handen.
Logisch toch?
Talis schreef:Kasé5 schreef:Zeker weten. W.A.![]()
Je gaat toch niet jaar in jaar uit
1.meer dan 40 uur/week voor noppes werken.
2. Terwijl je t spul met een paar muisklikken aan een collega kunt slijten die er wél geld mee verdient.
Maar niet doordoen én doorjammeren.
Nederland is vol terwijl we voor ons vak wel minstens 500.000m2 nodig hebben voor één inkomen. Als we dan kermen dat we niks te makken hebben weet iedereen hier wel een betere bestemming voor onze ruimte en onze handen.
Logisch toch?
Als landprijs niet zo hard was gestegen in de laaste 30 jaar en de rente nog steeds op 8 procent had gezeten.. Was er geen boer meer over in nederland.. Ik zou niet weten wie met grondprijs van 10000 nog investeringen had kunnen doen...
Roderick schreef:Kase blijft maar aan zijn lang overleden stockpaardje trekken door te beweren dat er nog goed geld te verdienen is in de NL melkelarij.![]()
![]()
Is gewoonweg NIET waar. Cijfers laten dat ook zien met een groot gedeelte onder de armoe grens.
Ben je 50tiger zonder opvolger zal het allemaal wel uit te zingen zijn, maar voor veruit de meeste is het op een houtje bijten.![]()
Keer terug naar Koe en economie
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 5 gasten