slacht prijzen

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: slacht prijzen

Berichtdoor Poekske » za nov 27, 2021 22:29

opelmanta schreef:
Henk schreef:Al weer 5 weken geleden; 10 stuks 430,6 kg gemiddeld U-3- a 4,20 samen € 18.085,20
Vorige week 10 stuks jonger spul, krap 2 jaar oud 347,8 kg Ro4- a 4,00 samen € 13.912,-

Dat is toch heel aardig. Ik heb laatst een guste rooie pink van vrij oud, tweeëneenhalf jaar oud of zo, voor € 1.200 over de markt gedaan. Mag nog € 50,- vracht af.
Die van jouw zijn dat half vleesvee kruislingen?

Dat is dan een p, Henk heeft o en r dat is veel meer waard
Poekske

Berichtdoor hulsteins » za nov 27, 2021 22:45

in NL denken ze alleen in EURO , dus P bestaat daar niet
dat is mijn mening
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor Hindrik » za nov 27, 2021 23:13

Poekske schreef:
opelmanta schreef:
Henk schreef:Al weer 5 weken geleden; 10 stuks 430,6 kg gemiddeld U-3- a 4,20 samen € 18.085,20
Vorige week 10 stuks jonger spul, krap 2 jaar oud 347,8 kg Ro4- a 4,00 samen € 13.912,-

Dat is toch heel aardig. Ik heb laatst een guste rooie pink van vrij oud, tweeëneenhalf jaar oud of zo, voor € 1.200 over de markt gedaan. Mag nog € 50,- vracht af.

Dat is dan een p, Henk heeft o en r dat is veel meer waard

Henk had U- en R0 volgens zijn bericht, die van OM zal wel een O... zijn geweest.
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Hindrik » za nov 27, 2021 23:23

hulsteins schreef:in NL denken ze alleen in EURO , dus P bestaat daar niet

Dat noemen ze hier een W van Worst- of Weidkoe :wink:
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor G.U. » zo nov 28, 2021 00:17

Op de veemarkt zeggen ze ook dat er veel vraag is naar O+ koeien. Maar met melkkoeien haal je dat niet zo makkelijk
Wâldgaren Molkfeebedriuw
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Henk » ma nov 29, 2021 08:15

opelmanta schreef:

Meesten wel. Maar zitten ook nog wat gewone diertjes tussen van melktype witrug en wat monti.
Tis vooral vee wat niet meer geïnsemineerd is en jong weggaat omdat we 31 december leeg moeten zijn.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Henk » ma nov 29, 2021 08:23

Kasé5 schreef:

31.000 in ruim 2 jaar. Ze hebben misschien wel wat gevreten?? Maa alleen al die dikke blauwe trekker die je ervoor gekocht had koste vast nog meer? :? :?
Niet echt van, hoe maak ik van een dubbeltje een kwartje :mrgreen:

Ach, afgelopen jaar zijn er een 160 vertrokken. Is toch een leuk jaarinkomen (y) Kheb weinig kosten en weinig werk :yes: Overigens al zeker een ziljoen keer gezegd dat we zoogkoeien hielden om de milieuvergunning in de benen te houden. Ook dat het geen rijkmakerij is :no: alhoewel de vleesprijzen afgelopen jaar prima waren (y) (y)
Denk dat inkomen per gewerkt uur weinig verschilt met koetjes melken en de plee kuisen in je sjaletje... :D

Henk

Berichtdoor melker » ma nov 29, 2021 22:49

Vind dat je beste prijzen beurt (y) klooi hierook wat om met uitgerangeerde melkkoeien meestal ben ik al blij al ze weer verkoopbaar zijn, meestal prijzen momenteel van 750 tot 1100 maar komen wel bij 4 tot 500 weg na enkele maanden niet meer melken. Heb je toko verkocht overigens, omdat je 31/12 leeg moest zijn ?
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Henk » di nov 30, 2021 08:28

Ja al weer effe :yes: 15 maanden geleden was het al een heul eind rond maar we zijn nog 'snel' met 4 anderen een kavelruil gaan doen en dat heeft, samen met Corona, heul veul tijd gekost :yes:

Henk

Berichtdoor Hookwood Holsteins » di nov 30, 2021 09:37

Henk schreef:Ja al weer effe :yes: 15 maanden geleden was het al een heul eind rond maar we zijn nog 'snel' met 4 anderen een kavelruil gaan doen en dat heeft, samen met Corona, heul veul tijd gekost :yes:

Zelf een klein akkerbouwspulletje teruggekocht?
Hookwood Holsteins

Berichtdoor Hans van Bergen » di nov 30, 2021 10:48

koe 316.2 kg O-3- weidegang 4.00 euro 1265 euro
koe 31.4 kg p02- weidegang 3.50 1100.4 euro
Gaat 65 euro per stuk kosten vanaf
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Henk » do dec 02, 2021 10:36

Hookwood Holsteins schreef:
Henk schreef:Ja al weer effe :yes: 15 maanden geleden was het al een heul eind rond maar we zijn nog 'snel' met 4 anderen een kavelruil gaan doen en dat heeft, samen met Corona, heul veul tijd gekost :yes:

Tot heden nog niks.
Moest er nog aan wennen dat vraagprijs niet betekent dat je kunt onderhandelen maar dat het een 'vanaf' prijs is... :| Toevallig vanmoggel door makelaar gebeld waar we op iets hadden ingeschreven. Deze keer ruim boven de vraagprijs geboden maar we werden flink overboden.
Dat er op huizen van 3-5 ton wordt overboden wist ik wel. Ons meiden moesten ook diep de tes in.Maar dat er zelfs in het duurder segment als een malle wordt overboden was nieuw :|
Tis momenteel letterlijk wat een gek ervoor geeft... Majja, op naar t volgende maar weer...

Henk

Berichtdoor boer pieter » do dec 02, 2021 13:14

De bubbel knapt van zelf en dan zit je met een veel te duur huis

Sendt fra min SM-G398FN med Tapatalk
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Poekske » do dec 02, 2021 14:39

boer pieter schreef:De bubbel knapt van zelf en dan zit je met een veel te duur huis

Sendt fra min SM-G398FN med Tapatalk

Blablabla. Als het betaalt is of je kan het aflossen heb je het wel.
Poekske

Berichtdoor jan.nl » do dec 02, 2021 15:42

Henk schreef:
Hookwood Holsteins schreef:

Tot heden nog niks.
Moest er nog aan wennen dat vraagprijs niet betekent dat je kunt onderhandelen maar dat het een 'vanaf' prijs is... :| Toevallig vanmoggel door makelaar gebeld waar we op iets hadden ingeschreven. Deze keer ruim boven de vraagprijs geboden maar we werden flink overboden.
Dat er op huizen van 3-5 ton wordt overboden wist ik wel. Ons meiden moesten ook diep de tes in.Maar dat er zelfs in het duurder segment als een malle wordt overboden was nieuw :|
Tis momenteel letterlijk wat een gek ervoor geeft... Majja, op naar t volgende maar weer...

10 % overbieden dan heb je kans iets te kopen. :yes:
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie