slacht prijzen

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: slacht prijzen

Berichtdoor Wim R » do dec 02, 2021 18:39

Henk schreef:
Hookwood Holsteins schreef:
Henk schreef:Ja al weer effe :yes: 15 maanden geleden was het al een heul eind rond maar we zijn nog 'snel' met 4 anderen een kavelruil gaan doen en dat heeft, samen met Corona, heul veul tijd gekost :yes:

Zelf een klein akkerbouwspulletje teruggekocht?

Tot heden nog niks.
Moest er nog aan wennen dat vraagprijs niet betekent dat je kunt onderhandelen maar dat het een 'vanaf' prijs is... :| Toevallig vanmoggel door makelaar gebeld waar we op iets hadden ingeschreven. Deze keer ruim boven de vraagprijs geboden maar we werden flink overboden.
Dat er op huizen van 3-5 ton wordt overboden wist ik wel. Ons meiden moesten ook diep de tes in.Maar dat er zelfs in het duurder segment als een malle wordt overboden was nieuw :|
Tis momenteel letterlijk wat een gek ervoor geeft... Majja, op naar t volgende maar weer...

Proficiat Henk met de deal. Hoor hier in de buurt ook geruchten die te maken hebben met jullie verkoop van het bedrijf.
De mooie courante bedrijven/ blokken grond blijven zeker zijn waarde houden. Misschien dat de bedrijfsverplaatsingen weer een beetje gaan opleven. Vroeg of laat gaan de bedrijven die ergens voor in de weg zitten toch verdwijnen. Hou er maar rekening mee dat alles wat ze in hun kop hebben zitten vroeg of laat toch gerealiseerd gaat worden. Dus mocht je tot de gelukkige horen om op een of andere manier uitgekocht te kunnen worden dan je biezen pakken en mooi op een ander beginnen . Maar wil je echt verder vrees ik dat je toch over de grens moet gaan kijken naar een land waar je fatsoenlijk uit de voeten kunt.
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor Henk » vr dec 03, 2021 08:03

jan.nl schreef:
10 % overbieden dan heb je kans iets te kopen. :yes:

Ik bood 10% over... :( ...of nee eik 9,87%. Was dus net effe tekort dus... :?

Spulletje hier in de buurt van 1.5 mio vraagprijs ging enkele maanden terug over voor 1.775.011
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Poekske » vr dec 03, 2021 10:14

Henk schreef:
jan.nl schreef:
10 % overbieden dan heb je kans iets te kopen. :yes:

Ik bood 10% over... :( ...of nee eik 9,87%. Was dus net effe tekort dus... :?

Spulletje hier in de buurt van 1.5 mio vraagprijs ging enkele maanden terug over voor 1.775.011

Wij werden zot verklaard twee jaar geleden toen we 1000 euro meer boden dan de vraagprijs. Wisten wat we konden en de anderen moesten nog naar de bank. Bod geldig tot dag nadien 10 u smorgens :cheers:
Poekske

Vorige

Keer terug naar Koe en economie