Machines leasen

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: Machines leasen

Berichtdoor jan.nl » vr dec 03, 2021 22:55

Henk schreef:
hulsteins schreef:potje verf en een kwassie om iedere winter de tanden weer op de juiste diameter te brengen ?

Heb in de 16 jaar geen tand hoeven te vervangen. Verf en een kwassie zijn ook niet nodig.
Gewoon zuinig op je spullen zijn en goed afstellen in het veld, iets wat in loonwerk nog wel es fout gaat...

Loonwerker heeft altijd grote en nieuwe spullen,denk je echt dat hij zijn spullen niet afstelt :roll:
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor boer pieter » za dec 04, 2021 09:05

Geloof ik ook niet, loonwerkers zijn hier gewoon goed en erg efficiënt kun je zelf nooit machines voor hebben, ik heb hier al heel wat nederlandse boeren gezien die dachten dat ze het veeel beter en goedkoper konden , ik zie ze niet meer onze schapen boer wil ook zelf op het land werk gaan doen :no: maar goed hij moet het maar weten, lease heb ik ook niet maar heb dan ook geen dure machines
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Hans van Bergen » za dec 04, 2021 11:16

Henk die berekening van jouw daar zou een kleuter zich nog voor moeten schamen (n) Jij rekent geen rente :no: terwijl je van dat geld indertijd ook koeien had kunnen kopen om je stal te vullen :idea: en jouw berekening gaat ervan uit dat jij je dieker gtatis mag stallen bij iemand EN dat er iemand altied GRATIS komt dieken. De trekker kosten wil ik je nig wel vegeven omdat een tractor tuuk nie moe wor van een bietje dieken opvlak land
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Poekske » za dec 04, 2021 11:38

boer pieter schreef:Geloof ik ook niet, loonwerkers zijn hier gewoon goed en erg efficiënt kun je zelf nooit machines voor hebben, ik heb hier al heel wat nederlandse boeren gezien die dachten dat ze het veeel beter en goedkoper konden , ik zie ze niet meer onze schapen boer wil ook zelf op het land werk gaan doen :no: maar goed hij moet het maar weten, lease heb ik ook niet maar heb dan ook geen dure machines

Das wel luxe die jullie hebben van LW daar. En je hebt geen lease maar wel schulden bij de bank en das net hetzelfde.
Poekske

Berichtdoor MarcB » za dec 04, 2021 12:15

Poekske schreef:
boer pieter schreef:Geloof ik ook niet, loonwerkers zijn hier gewoon goed en erg efficiënt kun je zelf nooit machines voor hebben, ik heb hier al heel wat nederlandse boeren gezien die dachten dat ze het veeel beter en goedkoper konden , ik zie ze niet meer onze schapen boer wil ook zelf op het land werk gaan doen :no: maar goed hij moet het maar weten, lease heb ik ook niet maar heb dan ook geen dure machines

Das wel luxe die jullie hebben van LW daar. En je hebt geen lease maar wel schulden bij de bank en das net hetzelfde.

Het enige wat er hetzelfde aan is dat je iemand geld schuldig bent.
MarcB

Beroep: kijkt vanaf de zijlijn

Berichtdoor Poekske » za dec 04, 2021 12:19

MarcB schreef:
Poekske schreef:

Het enige wat er hetzelfde aan is dat je iemand geld schuldig bent.
ja en anders? Tis geld die je leent en terugbetaalt met een andere naam
Poekske

Berichtdoor Jappie » za dec 04, 2021 16:59

Ik zeg altijd maar zo; Liever gelast dan geleased 8)
Alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je weer af!
https://www.facebook.com/bergsmadrain
Jappie

Beroep: Melkveehouder/ZZP-er

Berichtdoor W.A » za dec 04, 2021 17:40

Da's een mooie ja!

Verstuurd vanaf mijn SM-G398FN met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor boer pieter » za dec 04, 2021 18:18

Tuurlijk heb ik schulden anders word de belastingdienst wel heel erg blij , maar het is te over zien
boer pieter

Berichtdoor boer pieter » za dec 04, 2021 18:50

Wat ik niet snap dat die nederlandse loonwerkers er niet beter op inspelen
boer pieter

Berichtdoor Poekske » za dec 04, 2021 19:37

Jappie schreef:Ik zeg altijd maar zo; Liever gelast dan geleased 8)

Je kan ook teveel willen lassen en herstellen
Poekske

Berichtdoor jan.nl » za dec 04, 2021 22:05

boer pieter schreef:Wat ik niet snap dat die nederlandse loonwerkers er niet beter op inspelen

Wat snap je niet dan :?:
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor MarcB » zo dec 05, 2021 10:39

boer pieter schreef:Wat ik niet snap dat die nederlandse loonwerkers er niet beter op inspelen

Ik denk eerder dat de boeren er nog niet klaar voor zijn.
Het is niks makkelijker voor een loonwerker dat ie alles mag doen. Zo kan hij alle materiaal beter en efficiënter in plannen.
MarcB

Beroep: kijkt vanaf de zijlijn

Berichtdoor kobonde » zo dec 05, 2021 11:51

Het ligt vooral aan de boer, Als de LW maait weet hij precies hoeveel er de volgende dag geharkt en gekuild moet worden.
Als je hier domweg begint te maaien en daarna pas de LW belt. Ben je als laatste aan de beurt, degenen die alles laten doen
gaan voor. Al zijn hier ook wel LW die ja tegen alles zegen en dan gewoon en dag later komen, maar de meeste boeren
bellen zulke bedrijven maar een keer. Voor de meeste Loonbedrijven is gras inkuilen een bij ding en hebben trekkers
en personeel zat beschikbaar in het grasseisoen.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor pinguin » zo dec 05, 2021 12:05

Denk dat vooral hier in t oosten de percelen soms ook een verschrikkelijk verschil maken, heb hier een zeer incourant perceel van 8 ha in gebruik waar ik met een 4 m achtermaaier maar een half uur langer over doe dan de loonwerker met de tripel.

Verstuurd vanaf mijn SM-A526B met Tapatalk
trying to live up....
pinguin

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie