Tractoren (deel 4)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: Tractoren (deel 4)

Berichtdoor jan.nl » vr dec 03, 2021 15:28

[quote="Kasé5"]Zolang er maar meer uitgaat dan inkomt zijn prijsstijgingen niet vervelend. :no: Als t andersom is wordt t minder.

:lol:
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor king » vr dec 03, 2021 20:14

koen2 schreef:
Antbo schreef:
koen2 schreef:Nee MF . Grondstof prijzen door rekenen zeggen ze dan.
Fendt vergelijkbaar duurder geworden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G398FN met Tapatalk

vorig jaar had je toch ne Kubota voor de snijwagen staan bevalt deze niet
Klopt is lease die bena afloopt . En nee bevalt niet . Het ene probleem opgelost is het volgende weer daar .

welk type, en wat voor problemen?
the sun looks like the afterlife in a battlefield after de rainfall
king

Beroep: veehouder
Interesses: fokkerij,sport,muziek

Berichtdoor koen2 » vr dec 03, 2021 21:03

7171 was de vario te sterk in achteruit . Toen kapot . Nieuwe Achterbrug erin . Toen trok hij niet meer in achteruit .
Om dat op te lossen een 7152 zonder opleg gekregen.
Na 1000 uren raar geluid in de Achterbrug. Net optijd om niet voledig kapot te zijn . Maar deze zomer dus meer in panne gestaan dan gewerkt. Wel alles netjes opgelost want was lease inclusief alle onderhoud.
Maar ondersteuning en onderdelen is een ramp bij kubota.

koen2

Beroep: melkveehouder
Interesses: koeien en stallen

Berichtdoor Hans van Bergen » za dec 04, 2021 11:13

Verkopen tuuk ook maar een paar trekkers en dan hebben ze ook nog eindeloos modellen :? deuren en hele kabine maakt al geen solide indruk :no:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor boer pieter » za dec 04, 2021 18:48

Ben jij natuurlijk ook een echte trekker gewend dat is het verschil
boer pieter

Interesses: vee houderij

Berichtdoor Roderick » zo dec 05, 2021 20:52

Kubota schijnt best een prima trekker te zijn, maar ik vind die oranje kleur zo tering lelijk :oops: :oops:
Oranje past in de wegenbouw, in landbouw vind ik het gewoon zeer doen op het netvlies. :oops: :oops:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Hans van Bergen » ma dec 06, 2021 11:53

Inderdaad lopen hier inmiddels allerlei Kubota's van doos trekkers tot k 150 en ze geven geen problemen :no: K150 oid is een 150 pk met 30? versnellingen ZF automatische versnellingsbak en spotgoedkoop
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Berichtdoor Henk » ma dec 06, 2021 13:51

Gisteren mn cabrio uitgezwaaid :yes: Heb ik 9.000 euro aan verreden in 12 jaar tijd.
Gebruikskosten wegen meestal zwaarder :yes: Verzekering en brandstof. En af en toe nieuwe olie :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor king » ma dec 06, 2021 19:06

Roderick schreef:Kubota schijnt best een prima trekker te zijn, maar ik vind die oranje kleur zo tering lelijk :oops: :oops:
Oranje past in de wegenbouw, in landbouw vind ik het gewoon zeer doen op het netvlies. :oops: :oops:

Over kleur kan je twisten tot je een ons weegt, maar vind persoonlijk alles wat blauw en groen is lelijk :roll: en toch rijden we 2 blauwe trekkers, omdat t ook weer totaal niet belangrijk is. Enne ja we rijden ook zo'n tering lelijk ding :wink: . Persoonlijk vind ik maar 1 kleur echt mooi voor een trekker en dat is ROOD
the sun looks like the afterlife in a battlefield after de rainfall
king

Interesses: fokkerij,sport,muziek

Berichtdoor jvt » ma dec 06, 2021 19:07

Roderick schreef:Kubota schijnt best een prima trekker te zijn, maar ik vind die oranje kleur zo tering lelijk :oops: :oops:

ze hebben ook black editions :wink:
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor Richt » ma dec 06, 2021 19:31

king schreef:

Over kleur kan je twisten tot je een ons weegt, maar vind persoonlijk alles wat blauw en groen is lelijk :roll: en toch rijden we 2 blauwe trekkers, omdat t ook weer totaal niet belangrijk is. Enne ja we rijden ook zo'n tering lelijk ding :wink: . Persoonlijk vind ik maar 1 kleur echt mooi voor een trekker en dat is ROOD

Ja kleur vind ik nu niet een punt waar ik het verschil in zou maken, als er een merk komt dat goedkoper en beter is als alle anderen maar trekkers roze verft dan doe mij die maar :lol:
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor Poekske » ma dec 06, 2021 20:16

Richt schreef:
king schreef:

Bwa beter dan nu zal je lang moeten zoeken of veel meer betalen
Ja kleur vind ik nu niet een punt waar ik het verschil in zou maken, als er een merk komt dat goedkoper en beter is als alle anderen maar trekkers roze verft dan doe mij die maar :lol:
Poekske

Berichtdoor Hans van Bergen » di dec 07, 2021 17:19

Over Belarus gesproken via de cookies kwam mij een in Duitsland staande 155 pk nieuwe tractor voorbij met een 7.2 l Deutz motor :D voor 64k nieuw type
Hans van Bergen

Berichtdoor W.A » di dec 07, 2021 18:40

En wat krijg je nog voor zo'n 'beest' na 8000 uur afzien? Als je hem inruilt..
Trouwens, zeg niet dat het met Jd.heel super gaat met inruilen vant. spul.

W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor jvt » di dec 07, 2021 19:08

W.A schreef:En wat krijg je nog voor zo'n 'beest' na 8000 uur afzien? Als je hem inruilt..
Trouwens, zeg niet dat het met Jd.heel super gaat met inruilen vant. spul.

verkeerde land willem, in de states krijgen ze nog hard latje van bijvoorbeeld een 4440 en betalen daar ook nog kapitaal voor...niks mis met zo'n 4440 maar daar koop je voor het zelfde geld van zo'n redelijk antiek ding ook een nette blauwe 70 serie of zelfs iets nieuwers, rijd toch ff wat comfortabeler
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie