Bio kunnen ook makkelijk 11000 liter geven
Sendt fra min SM-G398FN med Tapatalk
Moderator: Moderators
Ach als het maar snel genoeg gaat zijn ze er in 2 uur doorKasé5 schreef:Klopt Pieter, als je dochter en wat anderen vaak en lang genoeg die 400 koeien willen melken
boer pieter schreef:Bio kunnen ook makkelijk 11000 liter geven
Sendt fra min SM-G398FN med Tapatalk
boer pieter schreef:Even bij een robot boer wezen buurten met mijn dochter en die hebben die nieuwe delaval en waren er erg blij mee maar het viel hun tegen hoeveel tijd ze er mee bespaarden stel je hebt 140 koeien en 2 botjes hoeveel tijd zou je besparen ipv een 2 keer 10 gemiddeld 120 koeien aan de melk
kobonde schreef:boer pieter schreef:Waar mijn dochter werkt doen ze bij de avond ronde die attentie koeien er nog even door , dan ga je niet andere dingen doen , daar doen ze 3 rondes per dag
Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk[/quote
Er zijn bedrijven waar ze absurd veel tijd aan de robots besteden. Je kunt namelijk vrij maklijk het er uit laten zien
als of je veel doet terwijl je eigelijk tijd aan het verspillen bent. Hoe meer je het ritme verstoord hoe slechter de koeien
komen en hoe meer werk je er van hebt.
Wij hebben gestuurd koeverkeer en halen vrijwel nooit een koe, en als dat wel moet is die ziek of heeft haar halsband kwijt.
Pas afgekalfden hebben we in een strohok naast de robot en doen ze twee keer per dag bij de robot. De meeste vaarzen
kennen het na 2/3 dagen, en enkeling heeft een week hulp nodig. Voorheen gebruikte ik ongeveer 3 uur per melkbeurt
incl boxen strooien kalveren voeren en schoonmaken. Nu meestal minder als een uur.
Idd ook buffels. Op de voormalige Waiboerhoeve gebeurt dat momenteel.Richt schreef:Kasé5 schreef:Bdw, mijn biologische buurman overweegt ook een robot. Als ik die wortelbossen in t land zie lopen wordt dat niks maar hoe zeg ik hem dat nu netjes?
Dacht dat die nieuwe robots bijna alles onderhangen konden? Zelfs waterbuffels?
kobonde schreef:Remco1 schreef:Hoeveel koeien kan je maximaal op 2 DeLaval melkrobots houden?
Op de Delaval VMS bedrijven die ik ken hebben ze 70 tot 75 koeien(inl drogen) /per vms, die hebben we allemaal gestuurd
koe verkeer zodat je de koeien die niet gemolken hoeven te worden weghoudt. deze bedrijven leveren 7 tot 8 ton melk per robot/jaar.
Ze hebben normaal 2.4 tot 2.7 melkingen /per koe. Een VMS kan als die goed is ingesteld 175 melkingen/ etmaal doen.
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 4 gasten