Moderator: Moderators
Talis schreef:Ik betaal het de nutsvoorzieningen en de rest betaald mijn vrouw.. Ze zijn 4 en 7 en ze gaan 1 dag naar schoonouders en in principe doe ik de rest en breng ze ook vaak nog naar sport..
M H schreef:Een beetje de middenweg kan ook. Maar persoonlijk vind ik het soms best ver gaan. Worden kinderen gewoon 4 a 5 dgn bij opvang gedropt..... p a en ma willen in weekend ook nog wat leuks. Dan kunnen mooi opa en oma oppassen..... kinderen weten dan soms amper meer wie der ouders zijn....
Voor kinderen zou het denk wel goed zijn, als er een max aan wegbrengdagen per week komt...... maar dat mag je waarschijnlijk niet zeggen van de meeste mensen.
boer pieter schreef:Als mijn vrouw meer als mij verdient dan stop ik meteen met melken, ik denk ook wel eens, is het geen noodzaak dat de vrouw buite de deur werkt ,en dat ze dat helemaal niet willen, maar moeten om de hobby voor de man te betalen , als een vrouw meer verdient dan ee man door een paar dagen te werken mag je als boer je wel eens achter de oren krabben , maar dat mag je natuurlijk niet zeggen
G.U. schreef:boer pieter schreef:Als mijn vrouw meer als mij verdient dan stop ik meteen met melken, ik denk ook wel eens, is het geen noodzaak dat de vrouw buite de deur werkt ,en dat ze dat helemaal niet willen, maar moeten om de hobby voor de man te betalen , als een vrouw meer verdient dan ee man door een paar dagen te werken mag je als boer je wel eens achter de oren krabben , maar dat mag je natuurlijk niet zeggen
Wat is verdienen. De meeste euro’s blijven in het bedrijf zitten. Beetje vernieuwen en vervangen. Blijft het inkomen laag van en de belasting ook. Ik kan wel meer uit het bedrijf halen maar dan kan ik minder snel de toko bij de tijd krijgen
jan.nl schreef:boer pieter schreef:gewoon verbieden vrouwen thuis laten en dan de mannen iets meer laten verdienen , tot ze naar de lagere school gaan , kunnen ze daarna nog genoeg werken als ze dat willen ,als de moeders de eerste paar jaaar thuis zijn is voor iedereen beter en als ze dat allemaal doen is het ook geen probleem , maar het komt omdat er een overspannen kultuur heerst ,omdat ze te veel willen alles moet van af de eerste dag perfekt zijn , en alles nieuw , wij begonnen met tweede hans meubeltjes en een oude auto , is met boeren precies zo nieuwe generatie willen bijna allemaal in een gesprijd bedje komen ,
Kom op Pieter,je zit niet meer in de jaren 40 van vorige eeuw toch![]()
Sommige vrouwen verdien 2 x zoveel als man op de boerderij..
Hans van Bergen schreef:@Henk das war einmal in jouw tijd maar heden ten dage gaan kinderen ZOVEEL MOGELIJK een aantal dagen naar de kinderopvang. DAAR begint de opleiding en niet thuis spelend met pakken zaagsel. Ook kinderen wier ouders thuis zitten ivm werkeloos of arbeids ongeschikt gaan ook naar opvangJUIST die kinderen.
boer pieter schreef:Hans van Bergen schreef:@Henk das war einmal in jouw tijd maar heden ten dage gaan kinderen ZOVEEL MOGELIJK een aantal dagen naar de kinderopvang. DAAR begint de opleiding en niet thuis spelend met pakken zaagsel. Ook kinderen wier ouders thuis zitten ivm werkeloos of arbeids ongeschikt gaan ook naar opvangJUIST die kinderen.
Het is net dat jullie een hekel hebben aan kinderenmaar goed eindelose discussie dus maar weer door naar corona
jan.nl schreef:Sommige vrouwen verdien 2 x zoveel als man op de boerderij..
Henk schreef:boer pieter schreef:Hans van Bergen schreef:@Henk das war einmal in jouw tijd maar heden ten dage gaan kinderen ZOVEEL MOGELIJK een aantal dagen naar de kinderopvang. DAAR begint de opleiding en niet thuis spelend met pakken zaagsel. Ook kinderen wier ouders thuis zitten ivm werkeloos of arbeids ongeschikt gaan ook naar opvangJUIST die kinderen.
Het is net dat jullie een hekel hebben aan kinderenmaar goed eindelose discussie dus maar weer door naar corona
De C is eveneens een eindeloze discussie Pieter...![]()
Iedereen moet t maar doen wat ze zelf willenmaar om die ukkies naar een opvang te sturen omdat daar hun opleiding begint vink dan wel weer super sneu. Laat ze toch lekker speulen en smerig worden
![]()
Ons meiden zeggen geregeld dat ze blij zijn dat ze thuis de opvoeding gehad hebben. Jezelf zien te vermaken prikkelt het creatieve breinen hieruit ontstaan vaak de beste ondernemers
Henk schreef:jan.nl schreef:Sommige vrouwen verdien 2 x zoveel als man op de boerderij..
100% niet waar Jan![]()
Bijv jij levert denk 2 miljoen liter. Daarnaast opbrengst slachtvee, toeslagrechten...jouw inkomen is ms wel 800.000
Maar omdat alle kosten er nog af moeten is je netto resultaat maar een klein deel hiervan.
Moeder de vrouw krijgt een salarisstrook en betaalt vaak de boodschappen. Meer kosten gaan er vaak niet af
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten