Corona virus.

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Corona virus.

Berichtdoor Talis » za jan 22, 2022 05:29

Ik betaal het de nutsvoorzieningen en de rest betaald mijn vrouw.. Ze zijn 4 en 7 en ze gaan 1 dag naar schoonouders en in principe doe ik de rest en breng ze ook vaak nog naar sport..
Talis

Berichtdoor Poekske » za jan 22, 2022 05:33

Talis schreef:Ik betaal het de nutsvoorzieningen en de rest betaald mijn vrouw.. Ze zijn 4 en 7 en ze gaan 1 dag naar schoonouders en in principe doe ik de rest en breng ze ook vaak nog naar sport..

En huis?
Poekske

Berichtdoor boer pieter » za jan 22, 2022 08:27

M H schreef:Een beetje de middenweg kan ook. Maar persoonlijk vind ik het soms best ver gaan. Worden kinderen gewoon 4 a 5 dgn bij opvang gedropt..... p a en ma willen in weekend ook nog wat leuks. Dan kunnen mooi opa en oma oppassen..... kinderen weten dan soms amper meer wie der ouders zijn....

Voor kinderen zou het denk wel goed zijn, als er een max aan wegbrengdagen per week komt...... maar dat mag je waarschijnlijk niet zeggen van de meeste mensen.

Van mij wel hoor het gewoon van de gekke
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor boer pieter » za jan 22, 2022 08:59

Als mijn vrouw meer als mij verdient dan stop ik meteen met melken, ik denk ook wel eens, is het geen noodzaak dat de vrouw buite de deur werkt ,en dat ze dat helemaal niet willen, maar moeten om de hobby voor de man te betalen , als een vrouw meer verdient dan ee man door een paar dagen te werken mag je als boer je wel eens achter de oren krabben , maar dat mag je natuurlijk niet zeggen
boer pieter

Berichtdoor G.U. » za jan 22, 2022 09:09

boer pieter schreef:Als mijn vrouw meer als mij verdient dan stop ik meteen met melken, ik denk ook wel eens, is het geen noodzaak dat de vrouw buite de deur werkt ,en dat ze dat helemaal niet willen, maar moeten om de hobby voor de man te betalen , als een vrouw meer verdient dan ee man door een paar dagen te werken mag je als boer je wel eens achter de oren krabben , maar dat mag je natuurlijk niet zeggen

Wat is verdienen. De meeste euro’s blijven in het bedrijf zitten. Beetje vernieuwen en vervangen. Blijft het inkomen laag van en de belasting ook. Ik kan wel meer uit het bedrijf halen maar dan kan ik minder snel de toko bij de tijd krijgen
Wâldgaren Molkfeebedriuw
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Poekske » za jan 22, 2022 10:04

G.U. schreef:
boer pieter schreef:Als mijn vrouw meer als mij verdient dan stop ik meteen met melken, ik denk ook wel eens, is het geen noodzaak dat de vrouw buite de deur werkt ,en dat ze dat helemaal niet willen, maar moeten om de hobby voor de man te betalen , als een vrouw meer verdient dan ee man door een paar dagen te werken mag je als boer je wel eens achter de oren krabben , maar dat mag je natuurlijk niet zeggen

Wat is verdienen. De meeste euro’s blijven in het bedrijf zitten. Beetje vernieuwen en vervangen. Blijft het inkomen laag van en de belasting ook. Ik kan wel meer uit het bedrijf halen maar dan kan ik minder snel de toko bij de tijd krijgen

Doen de meesten hoor, ik ook :mrgreen:
Poekske

Berichtdoor Hans van Bergen » za jan 22, 2022 15:58

@Henk das war einmal in jouw tijd maar heden ten dage gaan kinderen ZOVEEL MOGELIJK een aantal dagen naar de kinderopvang. DAAR begint de opleiding en niet thuis spelend met pakken zaagsel. Ook kinderen wier ouders thuis zitten ivm werkeloos of arbeids ongeschikt gaan ook naar opvang :yes: JUIST die kinderen.
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Kasé5 » za jan 22, 2022 17:23

jan.nl schreef:
boer pieter schreef:gewoon verbieden vrouwen thuis laten en dan de mannen iets meer laten verdienen , tot ze naar de lagere school gaan , kunnen ze daarna nog genoeg werken als ze dat willen ,als de moeders de eerste paar jaaar thuis zijn is voor iedereen beter en als ze dat allemaal doen is het ook geen probleem , maar het komt omdat er een overspannen kultuur heerst ,omdat ze te veel willen alles moet van af de eerste dag perfekt zijn , en alles nieuw , wij begonnen met tweede hans meubeltjes en een oude auto , is met boeren precies zo nieuwe generatie willen bijna allemaal in een gesprijd bedje komen ,

Kom op Pieter,je zit niet meer in de jaren 40 van vorige eeuw toch :?:
Sommige vrouwen verdien 2 x zoveel als man op de boerderij.. :wink:

Klopt :yes: , en niet omdat ze tandarts is maar ook als ze 20 uur bij de supermarkt werkt!!
Zijn wel hele goeie huwelijken zeg ik altijd maar :mrgreen:
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor boer pieter » za jan 22, 2022 17:25

Hans van Bergen schreef:@Henk das war einmal in jouw tijd maar heden ten dage gaan kinderen ZOVEEL MOGELIJK een aantal dagen naar de kinderopvang. DAAR begint de opleiding en niet thuis spelend met pakken zaagsel. Ook kinderen wier ouders thuis zitten ivm werkeloos of arbeids ongeschikt gaan ook naar opvang :yes: JUIST die kinderen.

Het is net dat jullie een hekel hebben aan kinderen :lol: maar goed eindelose discussie dus maar weer door naar corona
boer pieter

Berichtdoor Hans van Bergen » za jan 22, 2022 22:27

In een oorlog ist tuuk nie handig die mondcappies en iedereen die ineens hoest as er aangevallen moet worden dus met de russen aan de grens in Oekraine en ambassa personeel wat vlucht zijn de maatregelen ineens weg :shock: :?
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Henk » zo jan 23, 2022 12:22

boer pieter schreef:
Hans van Bergen schreef:@Henk das war einmal in jouw tijd maar heden ten dage gaan kinderen ZOVEEL MOGELIJK een aantal dagen naar de kinderopvang. DAAR begint de opleiding en niet thuis spelend met pakken zaagsel. Ook kinderen wier ouders thuis zitten ivm werkeloos of arbeids ongeschikt gaan ook naar opvang :yes: JUIST die kinderen.

Het is net dat jullie een hekel hebben aan kinderen :lol: maar goed eindelose discussie dus maar weer door naar corona

De C is eveneens een eindeloze discussie Pieter... :wink:

Iedereen moet t maar doen wat ze zelf willen (y) maar om die ukkies naar een opvang te sturen omdat daar hun opleiding begint vink dan wel weer super sneu. Laat ze toch lekker speulen en smerig worden :yes:
Ons meiden zeggen geregeld dat ze blij zijn dat ze thuis de opvoeding gehad hebben. Jezelf zien te vermaken prikkelt het creatieve brein :yes: en hieruit ontstaan vaak de beste ondernemers :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk
Henk

Beroep: Veelvuldig gebruiker van het Belgisch fietsnetwerk
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Henk » zo jan 23, 2022 12:27

jan.nl schreef:Sommige vrouwen verdien 2 x zoveel als man op de boerderij.. :wink:

100% niet waar Jan :no:
Bijv jij levert denk 2 miljoen liter. Daarnaast opbrengst slachtvee, toeslagrechten...jouw inkomen is ms wel 800.000 :yes:
Maar omdat alle kosten er nog af moeten is je netto resultaat maar een klein deel hiervan.
Moeder de vrouw krijgt een salarisstrook en betaalt vaak de boodschappen. Meer kosten gaan er vaak niet af :no:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk
Henk

Beroep: Veelvuldig gebruiker van het Belgisch fietsnetwerk
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor MarcB » zo jan 23, 2022 12:38

Henk schreef:
boer pieter schreef:

De C is eveneens een eindeloze discussie Pieter... :wink:

Iedereen moet t maar doen wat ze zelf willen (y) maar om die ukkies naar een opvang te sturen omdat daar hun opleiding begint vink dan wel weer super sneu. Laat ze toch lekker speulen en smerig worden :yes:
Ons meiden zeggen geregeld dat ze blij zijn dat ze thuis de opvoeding gehad hebben. Jezelf zien te vermaken prikkelt het creatieve brein :yes: en hieruit ontstaan vaak de beste ondernemers :yes:

deze discussie is heel simpel, we hebben het aan ons eigen te danken dat we in deze situatie zijn beland. omdat goed te praten zeggen we dat dat goed is voor de ontwikkeling van onze kinderen.
zoals Pieter hier al eerder aanhaalde vroeger startte men met 2dehands meubelen en je spaarde voor nieuwe dingen.
Tegenwoordig moet alles direct nieuw en van het beste zijn, dus lening voor huis, auto, vakantie,....
Gevolg er moet met 2 voltijds gewerkt om alle leningen te betalen.
MarcB

Beroep: kijkt vanaf de zijlijn

Berichtdoor Poekske » zo jan 23, 2022 12:39

Henk schreef:
jan.nl schreef:Sommige vrouwen verdien 2 x zoveel als man op de boerderij.. :wink:

100% niet waar Jan :no:
Bijv jij levert denk 2 miljoen liter. Daarnaast opbrengst slachtvee, toeslagrechten...jouw inkomen is ms wel 800.000 :yes:
Maar omdat alle kosten er nog af moeten is je netto resultaat maar een klein deel hiervan.
Moeder de vrouw krijgt een salarisstrook en betaalt vaak de boodschappen. Meer kosten gaan er vaak niet af :no:

Zen melk alleen al is die 800k inkomen als hij 2 Mil melk levert.
Poekske

Berichtdoor kobonde » zo jan 23, 2022 14:32

Het is niet te geloven wat hier voor onzin neer wordt getypt, het inkomen is het bedrag waar je inkomstbelasting
over betaalt. Als je geen belasting betaalt dan leef je van het inkomen van je vrouw of je teert in op je EV, alleen merken
de meesten dat niet omdat de grondprijs meer stijgt dan je prive verbruik. Alleen kun je dan net zo goed ophouden
met boeren en de grond verhuren en met je kinderen spelen en je vrouw buiten de deur laten werken. In NL stijgt namelijk de grondprijs zo hard dat als je redelijk wat grond hebt het niks uit maakt of je winst maakt, je wordt toch wel rijker.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

VorigeVolgende

Keer terug naar Community