Corona virus.

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Corona virus.

Berichtdoor Jappie » ma jan 24, 2022 12:19

boer pieter schreef:
Jappie schreef:
boer pieter schreef:Dat heb ik al heel vaak gezegt Dat ze beter thuis kunnen blijven verdienen ze vaak veel meer , tenzij ze met 80k thuis komen :lol: ik heb ook een goede vriend in nl met net zo veel koeien als mij en die zijn vrouw werkt ook een paar dagen i de week buitenhuis , maar ze hebben wel een medewerker en een poetsvrouwen als je dat tegen elkaar weg streept kan ze veel beter thuis blijven
Misschien dat de vrouw dan wel weggaat en niet weer terugkomt, mooi haar eigen ding laten doen is voor iedereen het beste, niet iedereen wil boer(in) zijn als ze op de boerderij komen te wonen

Verstuurd vanaf mijn 5030F_EEA met Tapatalk

Dat hoeft toch ook niet als wij een beetje door lopen zijn we 830 klaar en dan is ze vrij tot 5 uur , kunnen ze de hele dag zelf weten wat wat ze doen , mijn vrouw is vaak zat een dagje uit samen met andere vriendinnen dan doe ik het gewoon zelf avonds, laatst is ze nog een midweek met de dochters weg geweest , verder is hier ook altijd wel wat te doen en hebben we veel aanloop , ook alle beslissingen doen we samen , heb het er nog even met mijn vrouw over gehad net en die zegt dat ze er niet aan moest denken om buiten de deur te werken , omdat het anders helemaal uit de hand loopt hier :oops: nou lekker dan :lol:
Dat zegt meer over jou dan over haar, mooi toch dat iedereen het anders doet

Verstuurd vanaf mijn 5030F_EEA met Tapatalk
Alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je weer af!
https://www.facebook.com/bergsmadrain
Jappie

Beroep: Melkveehouder/ZZP-er

Berichtdoor Talis » ma jan 24, 2022 14:18

boer pieter schreef:Het is al met al niet best als je als boer niet genoeg inkomen genereert dat de partner niet gewoon thuis kan blijven ,

sommige vrouwen hebben een eigen mening en moeten er niet aan denken om hele dag op boerderij te zijn. Dat is toch niet zo raar pieter.. Er zijn meerdere wegen die naar rome leiden..
Talis

Berichtdoor Kasé5 » ma jan 24, 2022 14:22

jan.nl schreef:Een boer/in hebben vele capaciteiten in huis,verzorger,boekhouder,halve jurist,veearts,timmerman,onderhoudsmonteur,planner,verkoper,inkoper,ondernemend, hardwerkend en verstand van geldzaken enz.
Is hartstikke zonde om dat alleen in te zetten voor koeien melken...of akkeren.
Als je dezelfde capaciteiten kan inzetten buiten de landbouw,waarom zou je dat niet doen :wink:

Wat probeer je hier nou te zeggen 2.0 :?: :?: :?:
Dat je met een vak waar je goed in bent, in ons geval melkveehouder, géén inkomen kunt verdienen :?: :?: :?: :?:
Dan heb je toch óf het verkeerde vak voor jezelf gekozen óf een vak waar niemand een inkomen mee kan verdienen , bijv. DJ in de woestijn.
Maar normaal gesproken heb je bij de juiste beroepskeus met de juiste inzet van hands and brains gewoon een inkomen.
Een kapper gaat toch in wat verloren uurtjes er ook geen auto's bij doorsmeren??
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor jan.nl » ma jan 24, 2022 15:26

Kasé5 schreef:
jan.nl schreef:Een boer/in hebben vele capaciteiten in huis,verzorger,boekhouder,halve jurist,veearts,timmerman,onderhoudsmonteur,planner,verkoper,inkoper,ondernemend, hardwerkend en verstand van geldzaken enz.
Als je dezelfde capaciteiten kan inzetten buiten de landbouw,waarom zou je dat niet doen :wink:

Dat je met een vak waar je goed in bent, in ons geval melkveehouder, géén inkomen kunt verdienen :?: :?: :?: :?:
Dan heb je toch óf het verkeerde vak voor jezelf gekozen óf een vak waar niemand een inkomen mee kan verdienen , bijv. DJ in de woestijn.
Maar normaal gesproken heb je bij de juiste beroepskeus met de juiste inzet van hands and brains gewoon een inkomen.
Een kapper gaat toch in wat verloren uurtjes er ook geen auto's bij doorsmeren??

Ik denk dat jij het ook gedaan heb,huisje voor de verhuur :?: Goede verdienste denk ik :yes:
De andere 80 % van je collega,s doen er ook al iets bij :yes:
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor Hans van Bergen » ma jan 24, 2022 15:35

Hier is een campert sta plaats en daar betaal je 10 euro pro campert pro nacht en da krieg ie der een bakkie koffie bie :yes: F#cking goldmine dus :yes:

As jij en je vrouw 80 k maken dan still you get kinderopvangtoeslag :yes: immers das tot 180 k insgesamt income :yes:
Kinderen die naar een profesionele kinderopvang zijn geweest hebben een dermate grote voorsprong op de thuisblijvers, hoewel die er inmiddels in NL amper nog zijn, dat de overheid PERSE wil dat de kids zich daar melden :yes:

Boerinnen die tuus blieve om de kalver te doen :yes: huushouden :yes: koffie zetten voor de vertegenwoordiger :yes: bij het Boerenbonds museum in Gemert is zij te bewonderen na de corona maatregelen :yes:

Was altied al een NL dingetje da het wiefke tuus op de kiender paste :yes: in de fifties :yes:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor boer pieter » ma jan 24, 2022 15:36

Talis schreef:
boer pieter schreef:Het is al met al niet best als je als boer niet genoeg inkomen genereert dat de partner niet gewoon thuis kan blijven ,

sommige vrouwen hebben een eigen mening en moeten er niet aan denken om hele dag op boerderij te zijn. Dat is toch niet zo raar pieter.. Er zijn meerdere wegen die naar rome leiden..

Ja zeker dat kan allemaal ik vind het best , ben alleen blij dat mijn vrouw gewoon thuis is
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor wit » ma jan 24, 2022 16:29

80% :roll:
Kan hier prima rondkomen van alleen de koeien :yes:
En als ik hier regelmatig lees hoe goed jij het doet met je bedrijf dan heb jij ook helemaal geen neventakken nodig :no:
Denk eerder dat je ieder jaar knap belasting moet betalen.
Je denkt dat je het weet ... tot je weet dat je dat denkt.
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor Poekske » ma jan 24, 2022 16:45

Kasé5 schreef:

Ik ken wel slagers die soms gaan trekker rijden ook :oops:
Poekske

Berichtdoor Kasé5 » ma jan 24, 2022 17:15

jan.nl schreef:
Kasé5 schreef:

Ik denk dat jij het ook gedaan heb,huisje voor de verhuur :?: Goede verdienste denk ik :yes:

Nou ligt bij ons dan toch iets anders.
Huisjes hebben we gekocht omdat het kán, niet omdat het moet want dan waren er de centjes niet voor geweest en was het hier ook de kopakker gladmaaien geworden voor wat kampeerderij. Maar om nu de hele dag van die pantoffels en badslipperfiguren om me heen te hebben dat is niks voor mij :no: :no: .Heb niet altíjd zin in gepraat, wc's schoonmaken is niet mijn ding en uren hebben we altijd zat gemaakt.
Gaat vroeg of laat gewoon één van beide kanten op hebben we hier in Drenthe en Overijssel al vaak gezien.

Maar M. Is niet gelukkig als ze 24/7 op de farm is. Ze wil ook gewoon graag 'onder de mensen' zijn, net als de meeste echtgenoten. Ze heeft altijd vooral vrijwill.werk of semi-vrijwilligerswerk gedaan; kinderopvang, bibliotheek, maar dat waren allemaal dingen die onze 'grote' stadsgemeente Meppel hier in t dorp wegbezuinigd (n) (n) . De laatste jaren was ze conciërge op de basisschool. Vond ze ook leuk maar ze deed vooral ordinair mannenwerk.
Daarom nu gekozen voor haar eigen vermaak want ze heeft ook nooit moeilijk gedaan wanneer ik wou investeren.
Ze vind het prachtig, ook al is daar ook best wel eens wat en tis in elk geval een goeie belegging geweest maar dat wisten we ook niet van tevoren.
In "alles vooruit al weten" zijn anderen veel beter :D
van Dam af
Kasé5

Berichtdoor jan.nl » ma jan 24, 2022 19:32

wit schreef:

80% :roll:
Kan hier prima rondkomen van alleen de koeien :yes:
En als ik hier regelmatig lees hoe goed jij het doet met je bedrijf dan heb jij ook helemaal geen neventakken nodig :no:
Denk eerder dat je ieder jaar knap belasting moet betalen.

Natuurlijk dat geloof ik graag,maar juist dan is het niet gek om rond te kijken waar je over 10 jaar staat. :yes:
Zijn ook boeren die paar duizend geiten zijn gaan melken naast 800 mk,kwestie iets van ondernemen.
Natuurlijk betalen we beetje belasting,maar niet meer als dat er verdiend wordt. :no:
jan.nl

Berichtdoor jan.nl » ma jan 24, 2022 19:47

Kasé5 schreef:
Nou ligt bij ons dan toch iets anders.
Huisjes hebben we gekocht omdat het kán, niet omdat het moet want dan waren er de centjes niet voor geweest en was het hier ook de kopakker gladmaaien geworden voor wat kampeerderij. Maar om nu de hele dag van die pantoffels en badslipperfiguren om me heen te hebben dat is niks voor mij :no: :no: .Heb niet altíjd zin in gepraat, wc's schoonmaken is niet mijn ding en uren hebben we altijd zat gemaakt.
Gaat vroeg of laat gewoon één van beide kanten op hebben we hier in Drenthe en Overijssel al vaak gezien.

Maar M. Is niet gelukkig als ze 24/7 op de farm is. Ze wil ook gewoon graag 'onder de mensen' zijn, net als de meeste echtgenoten. Ze heeft altijd vooral vrijwill.werk of semi-vrijwilligerswerk gedaan; kinderopvang, bibliotheek, maar dat waren allemaal dingen die onze 'grote' stadsgemeente Meppel hier in t dorp wegbezuinigd (n) (n) . De laatste jaren was ze conciërge op de basisschool. Vond ze ook leuk maar ze deed vooral ordinair mannenwerk.
Daarom nu gekozen voor haar eigen vermaak want ze heeft ook nooit moeilijk gedaan wanneer ik wou investeren.
Ze vind het prachtig, ook al is daar ook best wel eens wat en tis in elk geval een goeie belegging geweest maar dat wisten we ook niet van tevoren.
In "alles vooruit al weten" zijn anderen veel beter

Als het moet ben je altijd te laat :yes: ,maar hier geen badslippers,maar hele nette mensen die de rust zoeken en graag bij de boer willen staan voor paar dagen met hun eigen huis.Wij zijn dit ook begonnen mede door dat de gemeente hier om vroeg, en om de burger te informeren hoe de landbouw echt in elkaar steekt,zeg maar we proberen de nl landbouw beetje in te promoten.
Daar heb jij ook belang bij..
jan.nl

Berichtdoor wit » ma jan 24, 2022 20:43

Zijn ook boeren die paar duizend geiten zijn gaan melken naast 800 mk,kwestie iets van ondernemen.

Dat zijn geen boeren meer :no: maar ondernemers in de agrarische sector.
Die ondernemen om te ondernemen.
Ik onderneem alleen om koeien te kunnen blijven melken.

Maar ontopic,we kunnen dit topic nu onderhand wel gaan sluiten :yes:
Over het griepvirus hebben we ook geen apart topic :wink:
Je denkt dat je het weet ... tot je weet dat je dat denkt.
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor Kiwi » ma jan 24, 2022 21:36

Mijn vrouw werkt 3 dagen per week buiten de deur. Toen we nog maar net in NZ woonden werkte ze 5 dagen per week. toen de kinderen kwamen eerst 4 dagen per week en toen 3 dagen per week en de kinderen een paar dagen naar kindy en ik nam de dinsdag voor mijn rekening. Zou het weer zo doen. Niks mis met een paar dagen dagopvang voor de kinderen. Full time dagopvang zou ook niet mijn ding zijn.
Ben er blij mee dat mijn vrouw buitenshuis werkt (en ja zij komt omgerekend wel aan 80k toe): kom je nog wat meer met andere mensen in contact en andere verhalen dan boerderij. Ze komt uit de stad Groningen en is geen boerin en was daar ook (heel erg) duidelijk in toen we elkaar leerden kennen. Past ons prima zo en dat al een goeie 20 jaar.
Ze komt er wel mee op de koffie dat ze goed verdient nu want ze is aan het solliciteren en dan is het hier vrij normaal dat je aangeeft in wat voor een salaris bracket je zit. Plus dat ze niet full time wil werken. 3 sollicitaties gedaan en alle 3 keren de preferred candidate, maar zochten full time en dachten dat ze over qualified was. Is nog wel steeds in contact met de Rabobank mensen.
Ondertussen heeft Omnicron hier ook zijn intrede gedaan in de community. Zijn er al met al redelijk door heen gerold tot nu toe in NZ. Nu maar zien hoe het verder gaat.
Kiwi

Berichtdoor Henk » di jan 25, 2022 08:20

Ondertussen zijn we al enkele pagina's zwaar off-topic, mede door mijzelf :oops: We hebben het maar even zo gelaten om even verlost te zijn van de vaak verhitte discussies in dit topic.
Inmiddels lijkt Nederland weer van het slot te gaan. Wellicht dat dit de stemming positief beïnvloed.

Hier dus graag door over corona.

Onder de topic 'toekomst veehouderij' kunnen we verder discussiëren over de bijbehorende financiële perikelen.

viewtopic.php?f=6&t=7298&start=5490
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk
Henk

Beroep: Veelvuldig gebruiker van het Belgisch fietsnetwerk
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Kasé5 » di jan 25, 2022 10:00

Ok, nur corona :wink:

Ben sinds een week ook ervaringsdeskundige. Was grieperig, toch maar thuistestje gehaald en jawel, bingo. T schatje ook positief maar zoon niet. Die zit nu al week in quarantaine in Giethoorn, vind ie nie erg :) Mensen die ik juist ontmoet had maar ff ingelicht.
M'n plicht gedaan. T zal me niet lukken het hier nog 140 blz over te hebben :no:
Echter wel goeie zaak dat er weer meer mogelijk wordt want op hele beroepsgroepen heeft het sociaal én financieel een enorme impact.
van Dam af
Kasé5

VorigeVolgende

Keer terug naar Community