Corona virus.

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Corona virus.

Berichtdoor Henk » di jan 25, 2022 10:18

Dat besef begint inmiddels in Den Haag ook te landen.
Met name jongeren schijnen massaal te lijden. Niet alleen door het missen van contact maar zelfs het missen van school :shock:
Jongeren hebben structuur nodig :yes:

Zoals het nu geschetst ligt denken de virologen dat we ons beetje bij beetje uit de pandemie ontworstelen. Dit kan natuurlijk ook een politiek-ingegeven voorzetje hebben, omdat men onderhand is gaan beseffen dat je niet eindeloos een heel land kunt gijzelen ten koste van alles.

Als dadelijk daadwerkelijk het aantal besmettingen daalt, zoals omringende landen lieten zien, wordt het ook tijd om afscheid te nemen van de testmaatschappij. Maar dat zal een zware dobber worden.
Om me heen zie ik mensen met een kast vol zelftesters en meermalen per week gebruiken ze die.
Afgelopen vrijdag zegt 1 van mn kaartmaten dat ie zichzelf heeft getest voor het kaarten. Ik vraag was je verkouden dan of zo? Nee hij had nergens last van maar hij wou het 'zeker' weten.

Ik ken mensen die wanneer ze een aantal dagen geen test hebben gedaan, onrustig worden en pas weer ontspannen als ze zichzelf een staafje in de neus hebben gestoken. Zij zijn letterlijk verslaafd aan het testen.

Maar goed, om het positief af te sluiten; zoals het nu lijkt mogen we daluk weer op restaurant en op t terras hangen :cheers: en hoeven we er niet meer voor naar België :mrgreen:
Carnaval zal nog best wel een dingetje worden. Gelukkig weten we dat na de carnaval onder de grote rivieren de helft van de mensen altijd snotverkouden is :yes: Nu maar hopen dat Den Haag niet wederom in paniek schiet vanwege een loopneus...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk
Henk

Beroep: Veelvuldig gebruiker van het Belgisch fietsnetwerk
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor boer pieter » di jan 25, 2022 10:29

Carnaval kunne ze maar beter nog even niet doen , daar zijn toen ook veel besmettingen uit voort gekomen, ik als noordeling heb het zo i zo nooit kunnen begrijpen
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Richt » di jan 25, 2022 11:18

boer pieter schreef:Carnaval kunne ze maar beter nog even niet doen , daar zijn toen ook veel besmettingen uit voort gekomen, ik als noordeling heb het zo i zo nooit kunnen begrijpen

Kijk daar ga je de fout in, omdat je het niet begrijpt is geen reden om het anderen maar te verbieden. Anders zijn binnen kortste keren alle lokale evenementen kapot gemaakt en leven we in een eenheidsworst, overal maar het zelfde…

Ben het helemaal met Henk eens.
Hier in Duitsland is onze gezondheids minister meer een doomsday denker dan iemand die rationeel kijkt naar de cijfers… gaat nergens meer over. Laatst meende hij in een interview dat zelfs als de entingen verplicht zouden worden de mensen ze alsnog vrijwillig zouden halen, komt bijna geen interview meer uit die kerel zonder dat er na tijd net zo veel of nog meer vraagtekens zijn…
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor Talis » di jan 25, 2022 11:21

boer pieter schreef:Carnaval kunne ze maar beter nog even niet doen , daar zijn toen ook veel besmettingen uit voort gekomen, ik als noordeling heb het zo i zo nooit kunnen begrijpen

Maar je moet eigelijk zorgen dat iedereen een keer omnikron heeft gehad. Zeker als straks het voorjaar eraan komt laat dan iedereen maar zoveel besmetten dan ben je volgende winter in ieder geval iets beter beschermt tegen hopelijk een nog mildere variant.. Dus wat mij betreft vanaf maart alles weer open en alle regels loslaten.
Talis

Berichtdoor Henk » di jan 25, 2022 12:36

Prima laat ze mekaar maar be-omikronnen voor herd-immunity :yes:
Is al eeuwen zo dat we mekaar met carnaval besmetten en half Brabant snotverkouden is dr na :yes:

Gewoon overboord met testen :yes: anders staan we over 5 jaar er nog net zo voor als nu.
We moeten uit deze vicieuze cirkel komen :yes: en dat kan alleen door m te doorbreken :yes:
Henk

Berichtdoor G.U. » di jan 25, 2022 13:09

Henk schreef:[

Prima laat ze mekaar maar be-omikronnen voor herd-immunity :yes: 8)
Is al eeuwen zo dat we mekaar met carnaval besmetten en half Brabant snotverkouden is dr na :yes:
Is ook niet zo vreemd, ‘ongezond’ eten en drinken, slaapgebrek en hutjemutje op elkaar
Gewoon overboord met testen :yes: anders staan we over 5 jaar er nog net zo voor als nu.
We moeten uit deze vicieuze cirkel komen :yes: en dat kan alleen door m te doorbreken :yes:

Indd ophouden met testen. Aantal positieve tests gaat alsmaar omhoog en het aantal ziekenhuisopnamens alleen maar naar beneden. IC is voor 34% bezet door covid patiënten. Beperkingen er af en gas er op met de maatschappij
Wâldgaren Molkfeebedriuw
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor auke » di jan 25, 2022 22:45

je mag alleen naar de kroeg en uit eten met een groen vinkje.
Dus we zijn nog lang niet los

snap niet dat ze zo vast houden aan dat CTB.
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor Henk » wo jan 26, 2022 08:27

G.U. schreef:
Henk schreef:
Is ook niet zo vreemd, ‘ongezond’ eten en drinken, slaapgebrek en hutjemutje op elkaar

Klopt als een bus :yes: en niet uitvlakken dat je zeiknat van t zweet door de kou van de ene tent naar de andere kruipt :D
Verschillende gemeenten hebben carnaval tijdje terug al verschoven naar Pinksteren.
Vind ik een goed plan (y) want 9 van de 10 keer sta je te blauwbekken tijdens de noptocht :|
Beetje meer een Brasilian carnaval bij mooi weer lijkt me wel wat :yes:
Kunnen de dames op de praalwagens ook uit de winterjas en kan t allemaal wa 'opener' :D of ho wacht zoiets mag je niet meer denken tegenwoordig met #metoo en voice :(
Henk

Berichtdoor Talis » wo jan 26, 2022 11:08

Henk schreef:
G.U. schreef:
Henk schreef:

Klopt als een bus :yes: en niet uitvlakken dat je zeiknat van t zweet door de kou van de ene tent naar de andere kruipt :D
Verschillende gemeenten hebben carnaval tijdje terug al verschoven naar Pinksteren.
Vind ik een goed plan (y) want 9 van de 10 keer sta je te blauwbekken tijdens de noptocht :|
Beetje meer een Brasilian carnaval bij mooi weer lijkt me wel wat :yes:
Kunnen de dames op de praalwagens ook uit de winterjas en kan t allemaal wa 'opener' :D of ho wacht zoiets mag je niet meer denken tegenwoordig met #metoo en voice :(

Ik heb dat ook nooit begrepen wat er zo leuk aan is om al blauwbekkend buiten bier te gaan staan drinken.
Talis

Berichtdoor Henk » wo jan 26, 2022 12:34

Neuh tis in de kroeg zaal of feesttent te doen he :cheers: maar meestal dweil je van de ene tent naar de andere :yes:
Wie weet sterft carnaval uit :| want als ergens #metoo ver weg is was t wel met de carnaval :mrgreen:

Ik voorspel dat het nu zo gewenste über-correct gedrag ons uiteindelijk in de but bites :| Je ziet het om je heen, mensen zijn nu een paar jaar gegijzeld door de C. Elk mens heeft een overdrukventiel wat af en toe open moet, en dat zag je het afgelopen jaar terug in de idiote plunderingen en vandalisme, korte lontjes op de werkvloer maar ook bij de politie, die steeds vaker ongebreideld mensen afrossen gebruikte als overdrukventiel.

Tenslotte zijn wij mensen ook maar geciviliseerde zoogdieren die tot voor twee jaar het overdrukventiel gebruikte bij feesten, uitgaan, carnaval etc :yes:
Hopelijk is corona eind van t jaar niet meer dan een jaarlijks terugkerende griep zodat de mensen weer kunnen gaan leven :cheers: en dan neemt vanzelf het geweld af (y)
Henk

Berichtdoor arnoud » do jan 27, 2022 22:36

Ach in Canada zijn ook 'n paar' tegen Corona maatregelen als ik zo 20+verschillende Videos zie waar vrachtwagens jeeps toe gejuigd worden en radio stations t positief berichten (en bellers) :roll: 50000 voertuigen en nog 40000mensen die financiël ondersteunen met inzameling :cheers:
arnoud

Beroep: boer

Berichtdoor Roderick » vr jan 28, 2022 01:30

Hoewel ik hoop dat er idd duizenden trucks Ottawa plat gaan leggen en daardoor alles losgelaten wordt, probeer ik realistisch te blijven. Regering gaat niet buigen, en tot nu toe zijn het nog maar 389 trucks + wat auto's in dat konvooi.
Anti mensen zijn nou eenmaal vaak niet mensen die van harde feiten houden.
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Richt » vr jan 28, 2022 07:46

DK en GB doen de Corona maatregelen eruit hoorde ik?

Konvooi in Canada was al 110km lang? (Kon alleen nergens vinden hoeveel afstand ze houden)
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor boer pieter » vr jan 28, 2022 08:51

In DK nog wel Coronapas en testen
sorry Pieter, je tekst verdween plots. Heb iets soortgelijks teruggezet
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Henk » vr jan 28, 2022 11:08

Oke. Op het nieuws werd gemeld dat alle restricties, en dus ook de C pas zou verdwijnen. In het VK ook :yes:

Zelf luister ik nog steeds vol verwondering naar al die virologen die allemaal een eigen mening hebben. Een mening die vaak loodrecht tegenover die van een andere viroloog staat.
Nog wonderlijker is dat er dagelijks weer een nieuw blik BN-ers wordt losgetrokken als zijnde 'experts' :lol:
Ze worden in een talkshow aan tafel geplant en mogen meel#llen met de Kuijpertjes en Gommertjes :D

Ik probeer t eik niet meer te volgen maar op geen enkele zender ben je veilig :|
En altijd weet zo'n verslaggever uit het volk weer een sneuneus voor de camera te krijgen die blij tettert dat ze alsnog gaat boosteren zodat ze opa en oma niet meer kan besmetten... :roll:
Of zo'n gütmensch die met een ernstig gezicht meldt dat de lockdown eik nog een paar weekjes zou moeten duren. Gewoon, voor de zekerheid en 'vanwege de besmettingen'. Papegaaien genoeg nog in Nederland :yes: :D
Henk

VorigeVolgende

Keer terug naar Community