Moderator: Moderators
boer pieter schreef:Laatste tijd zakt mijn eiwit nog al snel van 380 na nu 336 heb wel veel liters rond de 38 liter en 455 vet beetje scheef verhouding, wat kun je voeren om het weer wat in belans te krijgen
Thomas2000 schreef:Hoeveel kgds nemen de koeien op en wat is het ruw eiwit gehalte van je rantsoen?
boer pieter schreef:Laatste tijd zakt mijn eiwit nog al snel van 380 na nu 336 heb wel veel liters rond de 38 liter en 455 vet beetje scheef verhouding, wat kun je voeren om het weer wat in belans te krijgen
boer pieter schreef:Thomas2000 schreef:Hoeveel kgds nemen de koeien op en wat is het ruw eiwit gehalte van je rantsoen?
altijd rond de 23 kg ds rond de 15 % is laag maar mijn koeien kunnen echt niet een hoog ureum aan heb het meerdere malen geprobeert en dan krijgen we direkt dikke hakken kreupel uier onsteking , nu al maanden geen uier ontsteking gehad en koeien zijn goed te pas , alleen had ik anders veel hoger eiwit in de melk
boer pieter schreef:heb eigenlijk niks veranderd maar heb wel een heel deel nieuwe vaarzen , maar ga volgende week over op andere mais van dit jaar en die is zo goed niet als die ik nu voer ben benieuwt
kobonde schreef:Te weing onbestendig eiwit, of te weinig energi waardoor de koe eiwit in de pens afbreekt in energi.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten