Toekomst melkveehouderij deel 3

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Toekomst melkveehouderij deel 3

Berichtdoor G.U. » ma mei 24, 2021 13:09

Poekske schreef:
G.U. schreef:
Kasé5 schreef:Hier ook al 2x gedaan en kan eigenlijk alweer.
Is geen kwestie van paar honderd euries :no: , die mensen werken niet voor fietsemaker-tarief

Afzetterij is het. Want het is puur even spiegelen aan de gemiddelde verkoopprijs in de omgeving

Waarom moet dat eigenlijk? De waarde is toch pas van Tel als je verkoopt?

Landbouwvrijstelling wil zeggen dat je bij verkoop over de boekwinst géén inkomstenbelasting hoeft te betalen. Wanneer het land voor 30.000 per ha in de boeken staat maar werkelijk dubbel zoveel waard is dan betaal je over de helft van de opbrengst belasting wanneer deze vrijstelling wordt afgeschaft. Als je het land nu voor de werkelijke waarde jn de boeken zet scheelt je dat in de toekomst een fikse belasting aanslag
Wâldgaren Molkfeebedriuw
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Poekske » ma mei 24, 2021 18:48

Ahzo. Ook als je met pensioen gaat? Hier wordt je zowiezo belast over de meerwaarde als je iets koopt als ondernemer en het in kosten brengt.
Poekske

Berichtdoor Hookwood Holsteins » ma mei 24, 2021 18:59

Poekske schreef:Ahzo. Ook als je met pensioen gaat? Hier wordt je zowiezo belast over de meerwaarde als je iets koopt als ondernemer en het in kosten brengt.
Je bedoelt daarmee afschrijven? Grond kunnen we niet afschrijven. Hoe is dat in Vlaanderen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Hookwood Holsteins

Berichtdoor Poekske » ma mei 24, 2021 19:49

Hookwood Holsteins schreef:
Poekske schreef:Ahzo. Ook als je met pensioen gaat? Hier wordt je zowiezo belast over de meerwaarde als je iets koopt als ondernemer en het in kosten brengt.
Je bedoelt daarmee afschrijven? Grond kunnen we niet afschrijven. Hoe is dat in Vlaanderen?

Grond ook niet afschrijven, maar gebouwen wel. Maar. In het 1e jaar mocht ik wel alle notaris en registratie rechten in onkosten steken van de grond, het gebouw word afgeschreven en afgelost op 20 jaar. Nog 16,5 jaar te gaan :cheers:
Poekske

Berichtdoor G.U. » ma mei 24, 2021 22:04

Mogen jullie gebouwen tot nul afschrijven? Hier mogen we tot ze woz waarde afschrijven... :twisted:
Wâldgaren Molkfeebedriuw
G.U.

Berichtdoor Frans V » ma mei 24, 2021 22:11

Hier mag je notaris en kadasterkosten niet afschrijven, worden geactiveerd op de balans, komen bij de aankoopkosten grond bij op.
"A steak a day keeps the doctor away'
Frans V

Berichtdoor Hookwood Holsteins » ma mei 24, 2021 22:15

G.U. schreef:Mogen jullie gebouwen tot nul afschrijven? Hier mogen we tot ze woz waarde afschrijven... :twisted:
Tot 50% van de WOZ waarde mag je afschrijven. Of heb je een BV?

Hookwood Holsteins

Berichtdoor Poekske » di mei 25, 2021 03:56

Frans V schreef:Hier mag je notaris en kadasterkosten niet afschrijven, worden geactiveerd op de balans, komen bij de aankoopkosten grond bij op.

Ik heb veel balansen om te wegen maar geen in de boekhouding. Is niet nodig
Poekske

Berichtdoor opelmanta » di mei 25, 2021 06:21

Dan heb jij misschien zo'n gek overzichtje met links de bezittingen en rechts eigen vermogen en schulden.
pas er ook op dat de tegenstanders van eventuele complottheorien er op uit kunnen zijn om logica en verstand bij de verstandige mensen uit te zetten
opelmanta

Berichtdoor Jds » di mei 25, 2021 07:21

Frans V schreef:Hier mag je notaris en kadasterkosten niet afschrijven, worden geactiveerd op de balans, komen bij de aankoopkosten grond bij op.

Ik heb mij laten vertellen dat die kosten in Nl een pak lager liggen dan hier in Vlaanderen. hier spreek je al gauw van 10-15% van de grondprijs, bij een openbare verkoop vaak nog meer.
Jds

Beroep: Melkveehouder, staalnemer

Berichtdoor kobonde » di mei 25, 2021 07:36

Gebouwen afschrijven tot nul schiet je niet zo veel mee op, aangezien je dan bij verkoop belasting moet betalen over het
verschil tussen de de boek en verkoop waarde. Hier in DK is overigens zo dat je als je over de 55 bent als je stopt,
dit verschil in een pensioen mag stoppen en het dan pas belast word als je het geld gebruikt, tegen een lager tarief.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor Poekske » di mei 25, 2021 07:42

opelmanta schreef:Dan heb jij misschien zo'n gek overzichtje met links de bezittingen en rechts eigen vermogen en schulden.

Enkel een super simpele vermogensberekening das alls, links waar komt alles van geld wat rechts staat en betaald moet worden.
Poekske

Berichtdoor Henk » do mei 27, 2021 18:53

G.U. schreef:Mogen jullie gebouwen tot nul afschrijven? Hier mogen we tot ze woz waarde afschrijven... :twisted:

Volgens mij is dat onjuist...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk
Henk

Beroep: Veelvuldig gebruiker van het Belgisch fietsnetwerk
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Poekske » do mei 27, 2021 19:08

kobonde schreef:Gebouwen afschrijven tot nul schiet je niet zo veel mee op, aangezien je dan bij verkoop belasting moet betalen over het
verschil tussen de de boek en verkoop waarde. Hier in DK is overigens zo dat je als je over de 55 bent als je stopt,
dit verschil in een pensioen mag stoppen en het dan pas belast word als je het geld gebruikt, tegen een lager tarief.

Die belasting betalen klopt maar in die 20 jaar afschrijven, hebben die afschrijvingen je wel flink belastingen bespaart
Poekske

Berichtdoor G.U. » vr mei 28, 2021 08:31

Henk schreef:

Volgens mij is dat onjuist...

Hookwood verbeterde me al, tis tot 50%
Wâldgaren Molkfeebedriuw
G.U.

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie