Corona virus.

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Corona virus.

Berichtdoor Henk » do maart 03, 2022 08:22

Ik las iets over een gerechtelijke uitspraak dat de vaccinleveranciers alle gegevens over de vaccins op tafel moeten leggen.
Eigenlijk zou dit nog tientallen jaren verzegeld opgeborgen liggen. Stond oa iets in dat t vaccin je dna aantast of zo :?:
Weet iemand hier meer van :?: of is het broodje aap :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk
Henk

Beroep: Veelvuldig gebruiker van het Belgisch fietsnetwerk
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor eric72 » do maart 03, 2022 15:12

Het gaat met name om de techniek, bij een normaal traditioneel vaccin wordt een 'stukje' van het bestaande virus ingespoten wat het lichaam als lichaamsvreemd ziet en daar antistoffen voor aanmaakt. Nu gaat het om klein vetbolletje met m-RNA wat niet door het lichaam herkent wordt en dus niet direct antilichamen aanmaakt. Het vetbolletje met m-RNA gaat door de celmembraam heen en in de cel gaat het vetbolletje open en wordt het r-MNA in de menselijke cel omgezet in spike-eiwit en wordt 'opdracht gegeven' om het lichaamsvreemde virus aan te maken en daar worden dan weer antistoffen op aangemaakt. Feitelijk maakt het lichaam dus iets aan wat niet in het eigen DNA zit. Het kan dus zijn dat de antilichamen de eigen lichaamscellen gaan 'aanvallen' omdat die herkent kunnen worden als 'virus' en dan heeft men dus te maken met een auto-immuun reactie.
eric72

Berichtdoor Henk » vr maart 04, 2022 13:22

Mag ik dit zorgwekkend vinden of ben ik dan een wappie :?
Henk

Berichtdoor Richt » vr maart 04, 2022 14:51

Henk schreef:Mag ik dit zorgwekkend vinden of ben ik dan een wappie :?

Jup, dan ben je meteen een wappie :yes:
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor MarcB » vr maart 04, 2022 17:40

eric72 schreef:Het gaat met name om de techniek, bij een normaal traditioneel vaccin wordt een 'stukje' van het bestaande virus ingespoten wat het lichaam als lichaamsvreemd ziet en daar antistoffen voor aanmaakt. Nu gaat het om klein vetbolletje met m-RNA wat niet door het lichaam herkent wordt en dus niet direct antilichamen aanmaakt. Het vetbolletje met m-RNA gaat door de celmembraam heen en in de cel gaat het vetbolletje open en wordt het r-MNA in de menselijke cel omgezet in spike-eiwit en wordt 'opdracht gegeven' om het lichaamsvreemde virus aan te maken en daar worden dan weer antistoffen op aangemaakt. Feitelijk maakt het lichaam dus iets aan wat niet in het eigen DNA zit. Het kan dus zijn dat de antilichamen de eigen lichaamscellen gaan 'aanvallen' omdat die herkent kunnen worden als 'virus' en dan heeft men dus te maken met een auto-immuun reactie.

alleen hoelang blijft het actief? is het iets dat werkt kortstondig en verdwijnt nadien uit je lichaam, of is het iets wat er voor de rest van je leven zit en wat kan er dan gebeuren.
MarcB

Beroep: kijkt vanaf de zijlijn

Berichtdoor hulsteins » vr maart 04, 2022 23:15

een paar uur
dus kort misschien wel te kort ,
tis zeer instabiel daarom moet 't ook zo koud bewaart worden
dus wat dat betreft zonder enkel risico , totaal niet zorgwekkend

dat 1 op de miljoen 'n totaal verstoord immunsysteem heb ,
en dus bijvoorbeeld bij orgaan transplantatie ook zeer rap overlijdt , ja , dat is jammer
maar diens levensverwachting was toch al niet hoog , ook al was die daar misschien nog niet bewust van
dat is mijn mening
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor Mellek » vr maart 04, 2022 23:36

Vooral bij mannen onder de 40 is er een verhoogd risico voor myocardatis, hartspierontsteking. Dit las ik gewoon in de bijsluiter van Pfizer, die leest uiteraard iedereen :roll: , en die groep is nou niet echt een Covid risicogroep, uitzonderlijke gevallen daar gelaten.. Maar ze willen wel alle kleine kinderen vaccineren, alsof die niet meer een verkoudheid mogen hebben, want ja stel oe eens voor dat er straks een heeuuuul gevaarlijke variant komt, nou zelfs dan kun je nu maar beter nu de zwakke variant gehad hebben, dan weet je zeker dat je immuunsysteem nog functioneert en niet ieder half jaar een prikje waarvan de bijwerkingen nog niet helemaal bekent zijn en of het ook tegen elke variant werkt.
Mellek

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor hulsteins » vr maart 04, 2022 23:58

onderwerp 1 : de schadelijkheid van een vaccin (mRNA / astra/ Janssen)

onderwerp 2 : het nut (de pertinentie) van vaccineren per leeftijdsgroep (of risico-groep)

2 a : vaccineren tegen covid Wuhan , alpha , beta , delta
2 b : vaccineren tegen omicron
dat is mijn mening
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor Henk » za maart 05, 2022 08:45

Oké (y) in effe tijd weer veul opgestoken :yes:

Maar waarom wilden de vaccinbedrijven dan een groot deel van hun documenten achter slot en grendel houden :?:
Veiligheid :?: Concurrentie :?:
En waarom vind een rechter dat alles op tafel moet :?:
Henk

Vorige

Keer terug naar Community