Boeren in de VS (deel 4)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Boeren in de VS (deel 4)

Berichtdoor kobonde » za jan 08, 2022 19:00

Pieter, ik heb even gekeken wat we vorig jaar Januarie voor de melk kregen en dat de prijs voor januarie dit jaar, als dat uitreken krijgen we ongeveer 60000 DKK meermelkgeld in Jan 22 dan Jan 22 en de slacht koeien die deze week
weggingen 1200 kr meer per stuk, Ja de stroom kost een 6000 meer en het krachtvoer 20000 mere per maand, en de kunstmest komt meer te kosten maar er blijft nog mooi wat over.

maar ik weet ook wel dat er ook bedrijven zijn die erg veel voer aankopen, en verpachtingen hebben die gekoppeld is
aan de graanprijs, en stijgende lonen voor het personeel dan bliijft er van de hogere melkprijs niet veel over.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor boer pieter » za jan 08, 2022 19:13

Voor mij zelf alleen maar goed, maar ik schrok toch wat sommige nodig hebben om de boel rond te draaien

Sendt fra min SM-G398FN med Tapatalk
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Gerben77 » di jan 11, 2022 20:31

Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Gerben77 » ma jan 31, 2022 19:02

https://www.agweb.com/news/livestock/dairy/new-york-overtime-law-ultimatum-spells-disaster-agriculture

Lees ik dat goed mogelijk verbod op werkweek langer als 40 uur ??? op agrarische bedrijven ??

As third-generation dairy farmers, the Reynolds milk 1,400 cows and farm 2,700 acres alongside family. They have 15 employees and an additional 6-7 employees for general farm labor to help with cropping. Currently, Reyncrest operates 11-hour shifts, six days a week for their employees. “Our employees really don’t want to work less than 66-70 hours a week,” Kelly shares.

Worries mount as New York’s minimum wage increased on January 1 from $12.50 to $13.20. “So, we are already struggling with that increase,” Kelly notes.
Gerben77

Berichtdoor boer pieter » di feb 01, 2022 15:06

is wel een goede zaak vind ik zie hier steeds vaker dat ze maar 37 uur maken , komt er gewoon op neer dat er een mannetje bij moet :yes: of de over uren betalen
boer pieter

Berichtdoor Roderick » di feb 01, 2022 16:03

Pieter, dat hele 37 uur werken per week is slecht voor alles en iedereen. :yes: :yes:
Werken is goed, en houd je lichaam en geest gezond. Vooral als er iets minder hard per uur gewerkt wordt, maar meer uren is dat veel beter voor iedereen. :yes:
168 uren in een week, 56 uur slaap, 37 uur werk, paar uurtjes op en neer rijden per week, dan houd je nog 70 uur "vrije tijd" per week over. Dat is 10!!!!!!! uur per dag vrije tijd :? , dat verspillen ze dan weer aan netflixen, gamen, facebooken en vreten. En dan raar vinden dat hun brein en lichaam helemaal naar de klote gaat. Depressie, mental health, overgewicht, allemaal grotendeels veroorzaakt door teveel vrije tijd, en te weinig beweging. Maar nog wil men minder gaan werken. :roll: :? , want dan! wordt het beter. :roll: :roll:
Hopeloos. (n) (n)
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Kasé5 » di feb 01, 2022 16:31

Tis idd een rare wereld; enerzijds staan we in Europa aan voet van oorlog en anderzijds lijkt het of de andere helft alleen maar zit te shillen odsr so etwas :?
Onze zoon heeft net arbeidsovereenkomst van 50 uur getekend bij de slagerij waar hij al jaren werkt. In de praktijk zijn het altijd nog meer uren tot wel 80 rond de kerst. Baas heeft 2 drukke winkels en een zeer goedlopende online tak. Totaal 50 man nodig maar ze zijn niet te vinden.
Hier in de buurt heeft grote loonwerker klanten gister brief gestuurd dat ie stopt met agrarisch. Hoofdreden geen goed personeel te krijgen en te houden.
van Dam af
Kasé5

Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor boer pieter » di feb 01, 2022 18:03

Roderick schreef:Pieter, dat hele 37 uur werken per week is slecht voor alles en iedereen. :yes: :yes:
Werken is goed, en houd je lichaam en geest gezond. Vooral als er iets minder hard per uur gewerkt wordt, maar meer uren is dat veel beter voor iedereen. :yes:
168 uren in een week, 56 uur slaap, 37 uur werk, paar uurtjes op en neer rijden per week, dan houd je nog 70 uur "vrije tijd" per week over. Dat is 10!!!!!!! uur per dag vrije tijd :? , dat verspillen ze dan weer aan netflixen, gamen, facebooken en vreten. En dan raar vinden dat hun brein en lichaam helemaal naar de klote gaat. Depressie, mental health, overgewicht, allemaal grotendeels veroorzaakt door teveel vrije tijd, en te weinig beweging. Maar nog wil men minder gaan werken. :roll: :? , want dan! wordt het beter. :roll: :roll:
Hopeloos. (n) (n)

Overdrijven is ook een vak maar ok in de landbouw kan je best een paar uur meer werken doe ik ook hoor maar hier is het zo dat een werk week 37 uur is en daar moet je je aan houden ze mogen wel meer werken maar dan word het voor de werk gever wel erg duur , als ze voor het zelfde uurloon mochten werken denk ik dat er genoeg waren die meer uren zouden werken , loonbedrijven hebben hier ook vaak zat meerdere mensen op een trekker waar mijn schoonzoon werkt is het zo na 12 uur komt er een nieuwe man op dan blijft het ook leuk eerst vond ik het ook maar niks maar nu vind ie het ok
boer pieter

Berichtdoor jvt » di feb 01, 2022 19:41

Roderick schreef:Pieter, dat hele 37 uur werken per week is slecht voor alles en iedereen. :yes: :yes:
Hopeloos. (n) (n)

Je vergeet dat die 37 uur ook meestal maar een week of 45 per jaar is en voor onderwijzer 40. Vond zelf pas ook dat ik in deze tijd weinig werkte, kloteweer, geen verwarmde werkplaats, en varkens rond de 80 kilo dus weinig werk daar. Kwam toch nu gauw aan 45 uur, en zoals nu wat forum lezen en typen, wat prijzen vergelijken van produkten die we nodig hebben tel ik dan voor het gemak niet als werktijd, laat staan facebooken of appen terwijl je ondertussen niet ergens op staat te wachten of iets aan het sturen bent. Prijs vergelijk, informatie opzoeken gebeurd bij meeste bedrijven gewoon onder noemer werktijd en het facebooken onder baas zijn tijd ook schering en inslag, het koffieleuteren bij automaat idem. Kortom, 37 uur is, nog steeds drie x niks. Maar let op tegen wie je het zegt, heb militair en onderwijzer in vriendenkring, niemand die het zo zwaar heeft als hun :wink:
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor boer pieter » di feb 01, 2022 19:43

Ik zit tussen de grote boeren en hoor ze dus ook altijd klagen over personeel, maar ik praat ook wel eens met die jongens en die geven ook aan dat ze wel wat meer afwisseling willen , en zeg nou zelf ik wil ook niet smorgens om 3 uur opstaan om koeien te melken 6 uur lang of avond laat , als je dat nu eens tussen relatief normale tijden kunt houden helpt al , ik heb nu een jongen die af en toe een middag voor mij melkt en die dus bij een grote boer heeft gewerkt ,en ook wel eens de koeien wou voeren ipv alleen melken, of een dag onderhoud doen enz dus wat meer afwisseling, nu is hij zzp en doet van alles wat , en hij heeft werk zat , kortom meer afwisseling voor de mensen die dat willen geef ze een uitdaging gaan ze veel minder lopen , en denk nou niet dat ik dat uit mijn duim zuig want de twee jonge boeren waar ik jaren kom hebben we het zo gedaan en dat loopt super hebben allebei iets meer dan 200 mk plus jv
boer pieter

Berichtdoor Erik 1979 » di feb 01, 2022 19:48

Kasé5 schreef:Tis idd een rare wereld; enerzijds staan we in Europa aan voet van oorlog en anderzijds lijkt het of de andere helft alleen maar zit te shillen odsr so etwas :?
Onze zoon heeft net arbeidsovereenkomst van 50 uur getekend bij de slagerij waar hij al jaren werkt. In de praktijk zijn het altijd nog meer uren tot wel 80 rond de kerst. Baas heeft 2 drukke winkels en een zeer goedlopende online tak. Totaal 50 man nodig maar ze zijn niet te vinden.
Hier in de buurt heeft grote loonwerker klanten gister brief gestuurd dat ie stopt met agrarisch. Hoofdreden geen goed personeel te krijgen en te houden.

Er komt geen oorlog! Bij oorlog kunnen ze geen afstand houden! En hoe willen ze de 2 g regeling toe passen? En 25% moet in quarantaine. Geloof jij dat Biden voor oorlog het corona beleid gaat aanpassen? Laat staan of de EU dat gaat doen!
:mrgreen:
Erik 1979

Berichtdoor jan.nl » di feb 01, 2022 22:31

Niet te hopen dat er oorlog komt,was van,t weekend oorlogsmuseum geweest bij Soesterberg,daar staan bijna alle tanks die we nog over hebben,verder zijn er nog ergens 18 aanwezig....
We moeten het nu weer van de Amerikanen en Engelsen hebben,Europa is een economische macht maar is niet in staat zich te verdedigen. :no:
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor MarcB » di feb 01, 2022 23:15

der komt geen grote oorlog, Poetin is daar veel te slim voor. hij dreigt net zolang tot hij voor hem/rusland uit de brand heeft gesleept.
MarcB

Beroep: kijkt vanaf de zijlijn

Berichtdoor Erik 1979 » wo feb 02, 2022 05:37

Obama heeft 8 jaar oorlog gevoerd. Biden was vicepresident. Biden is een oorlogs president. Op het moment dat hij in het witte huis kwam begon hij met ruzie zoeken.

Putin is id te slim om oorlog te voeren. Maar Biden zorgt voor wereldwijd onrust. De media doet ons graag anders geloven. Maar de feiten spreken voor zich. Trump heeft een grote bek en is politiek niet bepaald correct maar heeft voor 4 jaar vrede gezorgd. Dat wordt nu afgebroken.

Ik kan het helemaal fout hebben. Maar ik denk dat als we geen oorlog willen moeten we het van de Russen hebben en niet van Amerika onder deze president.
Erik 1979

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie