Boer en media

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Boer en media

Berichtdoor boer pieter » di mei 03, 2022 09:10

Had afgelopen dagen wat burgers op bezoek en die verbaasden zich er over dat er zo veel slechte foto's in onze vakbladen stonden , bv als er iets over gras voeren op stal gaat staat er een grote magere koe met een vieze stond staart , of als de koeien er uit worden gelaten er altijd nog net even een kreupele koe door het beeld komt , of een reclame filmpje over een mest robots die onder de strond zitten , melkstal die smerig is vieze koeien, enz , de mensen die hier waren hebben zelf een auto bedrijf en hij zei als je een reclame folder of iets ziet staan er altijd mooie en schone auto's in ,ik ben zelf ook altijd wel kritisch dat weet ik ook wel maar inderdaad is voor het imago van de landbouw inderdaad niet goed , net als je elke keer weer een trekker ziet met een ketsplaat
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Re: Boer en media

Berichtdoor G.U. » di mei 03, 2022 09:43

Het is ook niet snel goed genoeg, als alles picture perfect is, is het fotoshop en zeggen we dat we de koeien liever in werkpak zien.
De andere kant is ook dat kreupele koeien er ook zijn. En dat koeien alles er onder schijten. Op youtube zijn een paar klauwbekappers die een behoorlijk bereik hebben, ook onder niet agrarische kijkers. En daar zie ik eigenlijk nooit reacties onder dat het allemaal een strontbende is of zielig etc
Wâldgaren Molkfeebedriuw
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Richt » di mei 03, 2022 12:08

Auto verkopers, die maken alles graag mooier als het is, das wel algemeen bekend dacht ik?
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor rvm » di mei 03, 2022 12:59

Verborgen agenda van de fotograaf?
rvm

Beroep: boer

Berichtdoor boer pieter » di mei 03, 2022 16:29

Misschien wel je weet het nooit, :D
boer pieter

Berichtdoor Henk » wo mei 04, 2022 07:07

De ketsplaat is vlgs mij al jaren verdwenen in de media :yes: Kheb aardig wat koeien voorbij zien springen op sm toen ze voor het eerst de wei in gingen maar zag er allemaal prima uit (y)

En de mestrobot....ga zelf es 24 uur over de roosters kruipen, wedden dat je rug is ondergescheten :yes: :wink:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk
Henk

Beroep: Veelvuldig gebruiker van het Belgisch fietsnetwerk
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor boer pieter » wo mei 04, 2022 08:56

Dat weten wij als boeren wel Henk maar het gaat er om wat de consument er van vind , en ik vind dat er niet echt erg positief over boeren word gesproken, hier waar ik woon werken er nogal wat mensen in de landbouw en zijn ze er wel aan gewend, die mensen die hier waren vonden het maar irritant dat ze hier op zondag ook gewoon aan het mest rijden ploegen zaaien waren, ik was na een half uur ook wel klaar met die mensen maar we hebben er wel mee te maken

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
boer pieter

Berichtdoor Jaap » do jun 02, 2022 13:50

Pieter, ik neem aan dat je de nationale media bedoelt? Ik weet dat de vakpers juist heel scherp is op gebruik van juist beeldmateriaal.
Ook Veeteelt. Dus geen koeien met maar een oormerk, schone koeien, geen magere koeien of koeien die net niet lekker lopen of te groot uier. Beeldmateriaal eenmaal geplaatst gaat immers alle kanten op en kan een eigen verhaal gaan vertellen.
Jaap

Beroep: Redacteur
Interesses: Melkveehouderij

Berichtdoor boer pieter » vr jun 03, 2022 13:28

Heb even snel gekeken in de laatste veeteelt, moet ik eerlijk bekennen dat het er super uit ziet, zag laatst een artikel in een blad wat over gras voeren op stal ging, alles zat onder de stront koeien met vieze staarten ook dan denk je toch dat moet beter kunnen
boer pieter

Berichtdoor boer pieter » ma jul 04, 2022 18:36

Zo iets bedoel ik dus Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
boer pieter

Berichtdoor Talis » di jul 05, 2022 04:40

G.U. schreef:Het is ook niet snel goed genoeg, als alles picture perfect is, is het fotoshop en zeggen we dat we de koeien liever in werkpak zien.
De andere kant is ook dat kreupele koeien er ook zijn. En dat koeien alles er onder schijten. Op youtube zijn een paar klauwbekappers die een behoorlijk bereik hebben, ook onder niet agrarische kijkers. En daar zie ik eigenlijk nooit reacties onder dat het allemaal een strontbende is of zielig etc

verbaas me toch altijd weer over de goedgelovigheid bij boeren.. Linkse media maakt altijd misbruik van eerlijke foto`s. Natuurlijk moet je alles picture perfect laten zien... 1 slechte koe en je krijgt alles en iedereen over je heen van links. Schijnbaar is pieter 1 van de weinigen die dat inziet. verbazingwekkend...
Talis

Berichtdoor boer pieter » wo jul 06, 2022 14:05

iets te veel eer talis maar het wel waar ,zie ht vaak genoeg zodra er iets van mest op tv komt is het raak ,ook maandag weer boze boeren gooien mest op de wegen gewoon een giertank met wat bruin water ,als je het dan wil doen doe het dan goed :? ellende komt er toch wel van
boer pieter

Berichtdoor Henk » do jul 07, 2022 07:18

Loopt wel los Pieter :yes: Overgrote deel van de bevolking staat nog steeds achter de boeren :yes:
Dit is zelfs opgelopen na het schietincident in Friesland.
En hier moeten de boeren handig gebruik van gaan maken. De politie is nu de kwaaie pier.
Zolang boeren zich niet tot excessief geweld wenden zoals de politie doet, blijven ze met 1-0 voor staan :yes:

Komt de politie je bij de DC wegsturen gewoon braaf wegrijden. Eventueel naar een volgend adres.
En de dag dr op ga je net zo vrolijk weer terug naar de DC. Laat de politie maar weer opdraven om ze weg te sturen :yes:

Dit houden politie en ME geen week vol :no:
Henk

Berichtdoor Talis » do jul 07, 2022 07:45

Henk schreef:Loopt wel los Pieter :yes: Overgrote deel van de bevolking staat nog steeds achter de boeren :yes:
Dit is zelfs opgelopen na het schietincident in Friesland.
En hier moeten de boeren handig gebruik van gaan maken. De politie is nu de kwaaie pier.
Zolang boeren zich niet tot excessief geweld wenden zoals de politie doet, blijven ze met 1-0 voor staan :yes:

Komt de politie je bij de DC wegsturen gewoon braaf wegrijden. Eventueel naar een volgend adres.
En de dag dr op ga je net zo vrolijk weer terug naar de DC. Laat de politie maar weer opdraven om ze weg te sturen :yes:

Dit houden politie en ME geen week vol :no:

boeren zijn wel taai. Dat klopt
Talis

Berichtdoor Henk » do jul 07, 2022 08:50

En de politie loopt al tijden op hun tandvlees. Ook zij zijn kapot bezuinigd.
Nog ff en ook zij gaan wederom actie voeren op de snelwegen. Dat deden ze ooit eerder. Maar rijden boeren daar langzaam worden ze door dezelfde politie beboet.

En dat is ook een hardnekkige smerige etterende zweer geworden in NL; klasse-justitie :idea:

En dat is de voorbode van een dictatuur :idea:
Henk

Volgende

Keer terug naar Community