Fusie Royal Friesland Foods & Campina

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Fusie Royal Friesland Foods & Campina

Berichtdoor Schoonvelde » di maart 15, 2022 16:29

willemk schreef:Zij zijn hypokriet daar, geld ophalen voor ukraina is ok, later verdubbelen nog beter. Maar wel lekker zaken doen met de russen. Stoppen met die voc mentaliteit en stoppen met handelen met die russen. Als je wat wilt doen stort dan geen geld maar neem een gevlucht gezin in de kost.

RFC heeft Rusland volgens mij reeds langere tijd verlaten.
Doe lekker waar je je goed bij voelt.
Schoonvelde

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Brede interesse

Berichtdoor willemk » di maart 15, 2022 18:57

Schoonvelde schreef:
willemk schreef:Zij zijn hypokriet daar, geld ophalen voor ukraina is ok, later verdubbelen nog beter. Maar wel lekker zaken doen met de russen. Stoppen met die voc mentaliteit en stoppen met handelen met die russen. Als je wat wilt doen stort dan geen geld maar neem een gevlucht gezin in de kost.

RFC heeft Rusland volgens mij reeds langere tijd verlaten.

als je morgen tijd hebt moet je maar even naar de afdeling export oosteuropa bellen en laat het even weten hier op het forum. Ik heb vandaag gebeld en werd heel vriendelijk te woord gestaan, maar werd in de wachtkamer gezet toen ik hierover mijn vraag stelde
Als het niet gaat zoals het mot dan mot het maar zoals het gaat.
willemk

Beroep: veehouder, mannetje van alles
Interesses: van alles

Berichtdoor willemk » di maart 15, 2022 19:02

Arno schreef:Poland is voor ruim 50% ?afhankelijk van russische olie en coal dus ik neem aan dat er elke week een grote zak euros van poland naar putin gaat? Gas pipeline al klaar of koopt poland zn gas ook nog in russia?

Polen was vroeger helemaal afhankelijk van toevoer vanuit het oosten, ze zijn al jarenlang bezig om minder afhankelijk te worden. Met gas door een lng installaties en met olie door een samenwerking met aramco.

Polen is voor een embargo, maar de meeste andere westeuropese landen willen niet meewerken.
willemk

Berichtdoor willemk » di maart 15, 2022 19:40

Was ik baltic pipe nog vergeten. Investering die bijna klaar is
willemk

Berichtdoor opelmanta » ma apr 18, 2022 09:09

Toch maar de webcast bekeken over het ledenaanname beleid.
Beetje raar voor een internationale wereldmarkt marktleider multinational dat ze bij de 8 cent regeling groeiende melkveebedrijven zijn vergeten. Zitten ook nog hoog opgeleide, vaak voormalig accountantskantoor, boeren in het bestuur en de regio raden van elf.
Wordt nu aan een reparatie gewerkt. Lening voor de 8 cent regeling.
pas er ook op dat de tegenstanders van eventuele complottheorien er op uit kunnen zijn om logica en verstand bij de verstandige mensen uit te zetten
opelmanta

Berichtdoor opelmanta » ma apr 18, 2022 09:10

Ledenaanname beleid zit ook een onnozel lek in. Toch maar eens naar de vergadering. Teams past mij eigenlijk beter, kun je wat bij roken.
pas er ook op dat de tegenstanders van eventuele complottheorien er op uit kunnen zijn om logica en verstand bij de verstandige mensen uit te zetten
opelmanta

Berichtdoor Hans van Bergen » ma apr 18, 2022 09:31

Wat moeten de nieuwe leden meebrengen dan :?:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor melker » ma apr 18, 2022 09:45

Cash en veel melk, mag ook andersom :(
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor opelmanta » ma apr 18, 2022 14:44

Hans van Bergen schreef:Wat moeten de nieuwe leden meebrengen dan :?:

5 cent entreegeld aan de onderneming, die ben je kwijt. 8 cent voor de 8 cent regeling, die heb je op naam . En een ballotage commissie.
Melk moet focusplanet zijn. Onder de 400.000 cellen etc. etc.
opelmanta

Berichtdoor G.U. » ma apr 18, 2022 14:48

Die 5 ct entreegeld vind ik maar laag. Iemand die 5ct uit het dmf fonds meegekregen heeft zou ‘vergeefs’ terug kunnen…
Wâldgaren Molkfeebedriuw
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor h.groothuis » di apr 19, 2022 08:18

Was meende ik 15 ct.....hebben ze terug gebracht naar 5...snap ik wel anders komt er niks :no: maar zitten te springen om melk om spulletje aan de gang te houden...langdurige leveranciers kunnen voor 3 ct instappen om lid te worden meen ik..
h.groothuis

Berichtdoor Schoonvelde » di apr 19, 2022 10:37

h.groothuis schreef:Was meende ik 15 ct.....hebben ze terug gebracht naar 5...snap ik wel anders komt er niks :no: maar zitten te springen om melk om spulletje aan de gang te houden...langdurige leveranciers kunnen voor 3 ct instappen om lid te worden meen ik..

Het is toch bizar hoe snel sentiment veranderen kan. 2 jaar terug ging nog net niet de vlag in top wanneer weer een grote stal melker vertrok. Ik heb hier hele mooie bedrijven die in de toekomst veel 1e kwaliteit stalmelk leveren zien vertrekken, echte ondernemers die bij een substatiele meerprijs vervolgens ook zo aan windowdressing meedoen en AH melk gaan leveren als het meer rendement opleverd.
Hetzelfde bestuur zit er nog wel steeds... RFC is de laatste jaren toch wel een beetje kampioen achter te feiten aan lopen geweest kunnen we ACHTERAF :wink: concluderen.

Wij zijn gebleven, achteraf wel eens mijn twijfels. Kwantumtoeslag is kwantum nadeel geworden bij RFC een terechte keuze wanneer democratisch besloten echter een schoen die niet iedereen past...
Doe lekker waar je je goed bij voelt.
Schoonvelde

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Brede interesse

Berichtdoor melker » di apr 19, 2022 12:33

Toen was er nog monopolie positie met hoogste melkprijs over de afgelopen jaren, nu markt is omgeslagen blijken er in eens heel wat kapers op de kust. Maar wat er ook gebeurd ik beëindig mijn lidmaatschap per 1 mei en stop zelf met melken.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Hans van Bergen » di apr 19, 2022 14:00

@Schoonevelde is toch best wel kwats. In NL kun je stalmelk nergens meer kwijt. Ook in omliggende landen neemt de vraag naar duurzame melk snel toe. Campina heeft daar behoorlijk op ingespeeld door in zee te gaan met PP. :yes: En hoe anders wil je duurzaamheid oppakken :?: Door meer kwamtum toeslag te betalen aan mega stal boeren :?:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor gary » di apr 19, 2022 15:48

melker schreef:Toen was er nog monopolie positie met hoogste melkprijs over de afgelopen jaren, nu markt is omgeslagen blijken er in eens heel wat kapers op de kust. Maar wat er ook gebeurd ik beëindig mijn lidmaatschap per 1 mei en stop zelf met melken.

Komt bedrijf te koop of heb je een opvolger?
gary

Beroep: Boer
Interesses: Koeien

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie