Boeren in de VS (deel 4)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Boeren in de VS (deel 4)

Berichtdoor boer pieter » zo apr 17, 2022 17:12

Nou vooral doen , maar weet je dit is mijn mening, ik respecteer ook een qnder zijn mening daar is het een forum voor , zij moeten doen wat zij willen, en over die 150 ton kan hier ook makkelijk als we de zelfde omstandigheden hadden , bv ik heb 104 ha maar mag maar 35 ton kas strooien en veel minder mest dus is appels met peren vergelijken, verder zie ik ook wel dat die koeien het goed hebben maar dat is nog geen garantie

Sendt fra min SM-G398FN med Tapatalk
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Roderick » zo apr 17, 2022 17:28

boer pieter schreef:Nou vooral doen , maar weet je dit is mijn mening, ik respecteer ook een qnder zijn mening daar is het een forum voor , zij moeten doen wat zij willen, en over die 150 ton kan hier ook makkelijk als we de zelfde omstandigheden hadden , bv ik heb 104 ha maar mag maar 35 ton kas strooien en veel minder mest dus is appels met peren vergelijken, verder zie ik ook wel dat die koeien het goed hebben maar dat is nog geen garantie

Sendt fra min SM-G398FN med Tapatalk

Ook met hogere benestingsnormen haal jij dat niet.
Ik haal het ook niet terwijl wij flink mogen bemesten.
Daar hebben ze 11 maanden groei seizoen.
Daar zullen wij nooit tegenop kunnen.
Prachtig om te zien wat daar kan groeien. (y)
Verder klinkt zo'n onderneming waardeloos noemen nou niet echt als een teken van respect.
Zo gauw iets niet een identieke copie van de Pieter farm is, ben jij direct ENORM negatief :x
Is dat hoe jij in het leven staat Pieter? Negatief?
Ook al is zo'n farm totaal niet te vergelijken met onze farm, kan ik er altijd weer iets van leren en beter worden.
Jij klinkt vaak alsof er geen verbetering meer mogelijk is bij jou, want je bent zo verschrikkelijk vastgevroren in jou denkwijze :shock: :yes:
Vaak is dat het begin van het einde. :!: :idea:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor boer pieter » zo apr 17, 2022 18:30

Ach waardeloos is misschien wat verkeerd geformuleerd maar de manier van boeren vind IK niks
Bij mij is er ook nog genoeg te verbeteren hoor wees maar niet bang, mijn bedrijf zit best goed in elkaar en draait goed , goede gezonde veestapel en financieel ook , dan ben ik tevreden , begin van het einde vind ik dus grote onzin denk dat ik meer koeien heb dan de meeste forum leden hier en anders maar niet is ook niet belangrijk, negatief ben ik ook niet maar realistisch , zie gewoon te veel boeren die het zwaar hebben , voor mij zelf zie de toekomst best goed ga nog mooi even door en dan zien we wel weer
boer pieter

Berichtdoor Berjor » zo apr 17, 2022 18:49

mooie PBI rapid exit melkstal net zoals bij John Verhaar denk ik.
Denk wel dat vandaag grote 80-110 stands carroussels beter (lees goedkoper) zijn voor zulke grote bedrijven
Berjor

Berichtdoor W.A » zo apr 17, 2022 19:18

Als het gaat om moderne emissie en energie producerende manieren.. Is een bepaalde schaal wel een voorwaarde! Anders is het domweg onrendabel en omslachtig managebaar. Dus in de toekomst met deze steeds belangrijker wordende kansen/ verplichtigingen, staat het grotere bedrijf er wel beter voor. Denk ik.
Bij ons 'jammer' dat stroom en gas relatief goedkoop is nog. Kan je weinig tegen inversteren. Maar dat veranderd nog wel...

Verstuurd vanaf mijn SM-G398FN met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor jan.nl » zo apr 17, 2022 23:31

Gerben77 schreef:https://www.youtube.com/watch?v=-XBZAuB1IHE

Interessant filmpje groot melkveebedrijf in usa/ Arizona vanaf 10.50 min. Met biogas installatie etc.

Mooi bedrijf,maar zo zijn er zo veel daar,in het land van ongekende mogelijkheden. (y)
Alles goed organiseren zodat het allemaal goed blijft lopen is een kunst,vooral op die schaal.
Of je het nou ondernemen noemt of wat anders,je moet gek zijn op koeien melken anders lukt het niet. :no:
We hebben het in 2013 Ook bij Arno en John gezien,ook daar de drive om veel koeien te managen :yes:
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor gary » zo apr 17, 2022 23:55

Het is gewoon leuk om te zien. Zonder youtube had je er ook geen weet van gehad.
gary

Beroep: Boer
Interesses: Koeien

Berichtdoor boer pieter » ma apr 18, 2022 08:45

Dat is waar , er zijn ook heel veel filmpjes van USA boeren met kleine familie bedrijven, ondanks dat het vaak een grote tering bende is en een hand vol oude trekkers en machines rond slingeren hebben ze er wel vaak veel plezier in samen met vrouw en kinderen de boel rond te zetten , afgezien van de rommel vind ik het veel mooier om te zien , maar dat is zo mijn mening dat andere mensen die mening niet delen is ok
boer pieter

Berichtdoor opelmanta » ma apr 18, 2022 09:01

Gerben77 schreef:https://www.youtube.com/watch?v=-XBZAuB1IHE

Interessant filmpje groot melkveebedrijf in usa/ Arizona vanaf 10.50 min. Met biogas installatie etc.

Eigenlijk is het overal hetzelfde. Een anonieme koe noemen we Betsie en hij moet eerder weg omdat de vrouw het eten klaar heeft staan.
pas er ook op dat de tegenstanders van eventuele complottheorien er op uit kunnen zijn om logica en verstand bij de verstandige mensen uit te zetten
opelmanta

Berichtdoor Talis » di apr 19, 2022 12:44

je vraagt je alleen af waarom je nog boer bent in nederland met 100 koetjes. Beetje kansloos. Paar van zulke bedrijven in nederland en hele stikstof problematiek is opgelost.
Talis

Berichtdoor boer pieter » di apr 19, 2022 14:02

Talis schreef:je vraagt je alleen af waarom je nog boer bent in nederland met 100 koetjes. Beetje kansloos. Paar van zulke bedrijven in nederland en hele stikstof problematiek is opgelost.
Omdat het leuk is talis , paar van die grote fabrieken geeft alleen maar overlast

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
boer pieter

Berichtdoor Gerben77 » di apr 19, 2022 14:41

Bedenk wel dat het filmpje in de staat Arizona is opgenomen....
Kwa schaal grote veel groter als hier op bedrijfs nivo.,maar qua hoeveelheid
stelt het met circa 200.000 melkkoeien (staat Arizona) relatief gezien niet zo veel voor.
:arrow: What’s the largest & smallest operation? Compared to the Midwest, even the smallest dairy in Arizona is large. Our largest dairies can run about 10,000 active milk cows. Our smallest dairy farm is 850 milking cows.

Afbeelding
Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Gerben77 » za apr 23, 2022 15:09

Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Arno » za apr 23, 2022 20:08

Michigan is de laatste 5 jaar de slechtste of een van de slechtst betalende states geweest en jammergenoeg heeft niet iedereen zich kunnen aanpassen en dat overleeft.
Begint nu heel langzaam wat bij te trekken en dat zal in komende jaren in meer melk vertalen ,wij shippen wederom een 10%-15 percent meer dan vorig jaar dus aan ons ligt het nie :no: :lol: gaan dit jaar voor het 1st de 100 million lbs voorbij (y) :yes:
Arno

Beroep: koeienmelker

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie