Boeren in Canada

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Boeren in Canada

Berichtdoor Hans van Bergen » do dec 30, 2021 11:01

Wonen die met 2 gezinnen in dat ene welliswaar mooie grote huis?
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Kasé5 » do dec 30, 2021 13:45

sivert schreef:
Hookwood Holsteins schreef:
Arno schreef:Is zo verkocht denk ik, zitten plenty bedrijven met meerdere loacaties die misschien willen consolideren.
Mannen ysseldijk hebben veel verdiend in laatste 18 jaar.

Staat al een paar jaar te koop volgens mij.

Is het bedrijf dan nog steeds of weer te koop? Ik meen dat het bedrijf een paar jaar geleden 50 miljoen dollar moest opbrengen. West-Canada zit momenteel op vraagprijzen voor complete bedrijven van 100.000 dollar per koe.

Dan is 7000 euro fosfaat per koe hier maar kleingeld :mrgreen:
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor teun » do dec 30, 2021 14:23

dat is dus een duidelijk voorbeeld dat de kostprijs de opbrengsprijs volgt. Je creeert een systeem dat het onmogelijk maakt voor nieuwe boeren en heeft niks meer met economisch denken te maken. Hetzelfde als eerder in nederland. Leuk als je net in die loterij gewonnen hebt.
teun

Berichtdoor Hookwood Holsteins » do dec 30, 2021 19:23

Hans van Bergen schreef:Wonen die met 2 gezinnen in dat ene welliswaar mooie grote huis?
In de video is een tweede huis te zien.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Hookwood Holsteins

Berichtdoor Henk » do dec 30, 2021 19:53

Hookwood Holsteins schreef:
Hans van Bergen schreef:Wonen die met 2 gezinnen in dat ene welliswaar mooie grote huis?
In de video is een tweede huis te zien.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Zijn t geen vrijgezellen :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk
Henk

Beroep: Veelvuldig gebruiker van het Belgisch fietsnetwerk
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Roderick » do dec 30, 2021 20:04

teun schreef:dat is dus een duidelijk voorbeeld dat de kostprijs de opbrengsprijs volgt. Je creeert een systeem dat het onmogelijk maakt voor nieuwe boeren en heeft niks meer met economisch denken te maken. Hetzelfde als eerder in nederland. Leuk als je net in die loterij gewonnen hebt.

Daar heb je op zich wel gelijk in Teun :yes: , maar dat is zo'n beetje in elk land. Om een levensvatbaar bedrijf te beginnen in welk westers land dan ook is meer kapitaal nodig dan meesten mensen zonder hulp op kunnen brengen. :idea: (n)
Farm kost veel in Canada, maar kunt ook veel lenen en melkprijs is hoog en stabiel.
US is alles goedkoper, maar kunt weinig lenen, en melkprijs is stuk lager en aardig volatiel.
Zo kan ik doorgaan voor elk land. Probleem blijft dat instappen waar dan ook niet makkelijk is, eenmaal aan de gang kan elke man/vrouw die het vak goed in de vingers heeft en wil werken het tot een succes maken. :yes:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Arno » vr dec 31, 2021 14:47

Nahjah das nie helemaal waar renee ,hier kun je penty lenen ,misschien geen 100000 per koe maar dat heb je ook niet nodig :wink: ,in non quoa landen is het gewoonweg makkelijker beginnen als je weinig $$ hebt.
Ontario is erg goed geweest financieel voor iedereen die er al ff zit ,nu is het gewoonweg insane wat ze voor een bedrijf vragen/geven.
Uitleg die iemand me gaf is dat sommigen toch denken dat dit de top of the market is en dat er daarom wat bedrijven te koop zijn/komen :?:
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor kobonde » vr dec 31, 2021 18:26

Ik zou het bijzonder risicovol vinden om in CA en bedrijf te kopen, Die hoge melkprijs en beschermde markt is mooi,
Maar als ze dat systeem ook maar iets veranderen, zit je met zoon duur bedrijf meten in de problemen. Maar ik snap
wel dat die broers proberen te verkopen, als je een gek vind die er zoveel voor wil geven. In NL zijn er ook veel die
tonnen aan kwotum hebben gekocht wat vervolgens verdampt is.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor Kasé5 » vr dec 31, 2021 19:09

Gebeurt hier nog steeds voor veel slechtere kwaliteit quotum
van Dam af
Kasé5

Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor Roderick » za jan 01, 2022 01:22

Arno schreef:Nahjah das nie helemaal waar renee ,hier kun je penty lenen ,misschien geen 100000 per koe maar dat heb je ook niet nodig :wink: ,in non quoa landen is het gewoonweg makkelijker beginnen als je weinig $$ hebt.
Ontario is erg goed geweest financieel voor iedereen die er al ff zit ,nu is het gewoonweg insane wat ze voor een bedrijf vragen/geven.
Uitleg die iemand me gaf is dat sommigen toch denken dat dit de top of the market is en dat er daarom wat bedrijven te koop zijn/komen :?:

Prijs is nu idd insane :? :shock: paar jaar geleden nog $80.000 per kg Q voor mooie courante bedrijven en dat was nog enigzins te cash flowen, nu zit het gerust rond de 120.000 tot 130.000 :? , gokken op blijvende lage rente, inflatie en automatische groei in Q.
Maar daar moet bijgezegd worden dat dezelfde bedrijven ergens anders in Ontario gerust de helft minder kosten. :yes:

Ik denk ook dat het de top of the market is, maar dat zei ik een jaar geleden ook :oops: :oops:
Eigenlijk zouden wij ook moeten verkopen, maar vrouwtje wil niet verhuizen :wink: , en we kunnen eigenlijk nie veel anders dan met vee rommelen :oops: , dus blijven we maar :yes:

Zijn wel volop in het zetten op andere dingen buiten koeien melken, om risico te spreiden en cashflow groei met veel minder investering. :yes:
Roderick

Berichtdoor jan.nl » za jan 01, 2022 02:46

kobonde schreef:Ik zou het bijzonder risicovol vinden om in CA en bedrijf te kopen, Die hoge melkprijs en beschermde markt is mooi,
Maar als ze dat systeem ook maar iets veranderen, zit je met zoon duur bedrijf meten in de problemen. Maar ik snap
wel dat die broers proberen te verkopen, als je een gek vind die er zoveel voor wil geven. In NL zijn er ook veel die
tonnen aan kwotum hebben gekocht wat vervolgens verdampt is.

Mq is p geworden,en stikstof.... :yes:
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor jan.nl » za jan 01, 2022 10:56

Roderick schreef:
Arno schreef:Nahjah das nie helemaal waar renee ,hier kun je penty lenen ,misschien geen 100000 per koe maar dat heb je ook niet nodig :wink: ,in non quoa landen is het gewoonweg makkelijker beginnen als je weinig $$ hebt.

Prijs is nu idd insane :? :shock: paar jaar geleden nog $80.000 per kg Q voor mooie courante bedrijven en dat was nog enigzins te cash flowen, nu zit het gerust rond de 120.000 tot 130.000 :? , gokken op blijvende lage rente, inflatie en automatische groei in Q.
Maar daar moet bijgezegd worden dat dezelfde bedrijven ergens anders in Ontario gerust de helft minder kosten. :yes:

Ik denk ook dat het de top of the market is, maar dat zei ik een jaar geleden ook :oops: :oops:
Eigenlijk zouden wij ook moeten verkopen, maar vrouwtje wil niet verhuizen :wink: , en we kunnen eigenlijk nie veel anders dan met vee rommelen :oops: , dus blijven we maar :yes:

Zijn wel volop in het zetten op andere dingen buiten koeien melken, om risico te spreiden en cashflow groei met veel minder investering. :yes:

Wat ga je er naast doen Rene :?: ,oliebollen bakken :idea:
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor W.A » za jan 01, 2022 15:32

Moi hobby, 1 keer per jaar!
Grond is een mooie investering, tenminste als die nog niet al te duur is. Kun je mooi wat gebruiken en wordt in de tijd nog meer waard ook..

Verstuurd vanaf mijn SM-G398FN met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor Roderick » za jan 01, 2022 15:47

jan.nl schreef:
Roderick schreef:

Wat ga je er naast doen Rene :?: ,oliebollen bakken :idea:

Vind oliebollen niet eens lekker. :oops: :lol:
Roderick

Berichtdoor Gerben77 » ma maart 28, 2022 11:15

https://www.youtube.com/watch?v=lPqPenxVpP0&t=315s

Mooi filmpje bedrijf in canada met 28 melkrobots
Gerben77

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie