Sta er van te kijken dat er hier mensen zijn die ik toch aardig intelligent acht, die toch effe hun emotie voor gezond verstand laten gaan.
Dat hele right to bare arms and second amendment verhaal is vooral een excuus voor de echte reden, en dat is dat ze er een tyfus hekel aan hebben dat iemand (overheid) hen verteld wat ze wel en niet mogen.
Nou snap ik dat hele gevoel heel goed, maar met het wapen verhaal zitten de gun lovers toch echt mis.
Second amendment zegt dat je het recht hebt om wapens op te pakken tegen een onderdrukkende overheid.
Niet om 20 school kinderen af te maken. Daarbij is die wet uit een tijd dat het 20 minutes duurde om een wapen te laden, geen 20 bullits per seconds.
Dat hele verhaal van criminelen hebben ook wapens is ook bs.tenzij je de hele dag met een geladen pistool in je zak rondloopt en er 1tje onder je kussen hebt liggen, heb je zelden tijd om iets te doen wanneer er echt iets gebeurd.
Buiten dat zag je dat terug schieten een disaster is, want bij de shooting in Vegas enkele jaren terug begonnen sommige ook in de wilde weg terug te schieten waardoor extra slachtoffers zijn gevallen, en de opgetrommelde politie niet meer wist wie wat en hoe, dus averechts effect.
Maar die mass shootings zijn nooit criminelen. Het zijn altijd average Joe's waar een stop uitslaat, naar ern winkel gaan legaal en veelste makkelijk een militair semi automatic aanvals wapen kopen om massa schade aan te richten.
Tijd voor verandering dus.
Want als de wet zo wel best is volgens de gun lovers, hoe heeft dat tot nog toe gewerkt voor jullie?
Een mass shooting zo'n beetje elke week.
Nu in Texas, vorige week ern supermarkt in Buffalo, de week ervoor een Kerk in California.
Zo'n beetje elke week wel ergens 1tje, maar de meesten halen het nieuws niet eens meer.
Terwijl de rest van de westerse wereld bij elkaar er zelden 1tje heeft. Maar toch ligt het niet aan het absurde aantal wapens of extreme makkelijke manier van wapens verkrijgen in de US.
Als je dat zelf echt geloofd, ben je of dommer dan ik dacht, maar waarschijnlijk te stug of trots om toe te geven dat de US en wapens totally fucked up is.