Actualiteiten (deel 5)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Actualiteiten (deel 5)

Berichtdoor Poekske » vr mei 27, 2022 21:11

Piet . FR. schreef:
Arno schreef:
opelmanta schreef:Het Amerikaanse recht op wapenbezit komt voort uit een min of meer kromme uitleg van de grondwet dan wel amandementen.

Is geen kromme uitleg ,wapenbezit is een recht ,dat jullie het normaal vinden dat de mensen die je regeren wel gewapend zijn maar de mensen die geregeerd worden niet vind ik krom.

Vindt dat weer een trieste amerikaanse opmerking . wapenbezit moet verboden worden met uitzondering van gezagsdragers, dat is normaal !

Helaas houden pipos die van't padje zijn zich nie aan de regels dus wel of niet mogen wapens dragen, ze zullen toch doen wat ze willen. Ik zou zelf eigenlijk ook liefst dan iets bij hebben...
Poekske

Berichtdoor jan.nl » vr mei 27, 2022 21:56

45000 vuurwapen doden in de VS las ik ergens...
Je kind,ouder,vrouw of een andere geliefde zal maar gedood worden door een gun...
Vrijheid is een groot goed,maar waar ligt jullie grens :|
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor opelmanta » vr mei 27, 2022 22:29

Arno schreef:
opelmanta schreef:Het Amerikaanse recht op wapenbezit komt voort uit een min of meer kromme uitleg van de grondwet dan wel amandementen.

Is geen kromme uitleg ,wapenbezit is een recht ,dat jullie het normaal vinden dat de mensen die je regeren wel gewapend zijn maar de mensen die geregeerd worden niet vind ik krom.

A well regulated Militia, being necessary to the security of a free State, the right of the people to keep and bear Arms, shall not be infringed.
Het is een kromme zin, het second amendment. Je kunt net zo goed bedoelen dat de militie, jullie nationale garde, een wapen mag bezitten.
Zwitsers krijgen na hun diensttijd het wapen met twintig patronen mee naar huis. Dat is een militie. Hoor je nooit wat van, één keer in de zoveel tijd schiet er eentje zichzelf door de knar.

Voor de goede orde, ik vindt Charlton Heston nog steeds de goeiste Ben Hur.
pas er ook op dat de tegenstanders van eventuele complottheorien er op uit kunnen zijn om logica en verstand bij de verstandige mensen uit te zetten
opelmanta

Berichtdoor Piet . FR. » za mei 28, 2022 06:12

opelmanta schreef:
Arno schreef:

A well regulated Militia, being necessary to the security of a free State, the right of the people to keep and bear Arms, shall not be infringed.
Het is een kromme zin, het second amendment. Je kunt net zo goed bedoelen dat de militie, jullie nationale garde, een wapen mag bezitten.
Zwitsers krijgen na hun diensttijd het wapen met twintig patronen mee naar huis. Dat is een militie. Hoor je nooit wat van, één keer in de zoveel tijd schiet er eentje zichzelf door de knar.

Voor de goede orde, ik vindt Charlton Heston nog steeds de goeiste Ben Hur.

Nou zo krom is die uitleg toch niet, vinden vooral vele conservatives republicans,het is een recht om vuurwapens tedragen/bezitten vinden vele hier, helaas vindt men het nog steeds niet nodig na de zoveelste shool shooting iets te ondernemen tegen het vele vuurwapen bezit,iedereen kan hier zo makkelijk aan een vuurwapen komen illegaal of legaal. Er gebeuren zo veel ongelukken met vuurwapen bezit ,ook hier in Madison en omgeving elk weekend wel shooting met dodelijke afloop.
I stand with Ukraine.
Piet . FR.

Beroep: melkveehouder.

Berichtdoor boer pieter » za mei 28, 2022 07:20

Ze zijn echt niet goed wijs daar , afschaffen en normaal doen, het komt ook omdat iedereen een wapen heeft dat ze zo argwanend zijn , ze denken direct hij heeft ook een pistool, dus pak ik er ook enz

Sendt fra min SM-G398FN med Tapatalk
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Hans van Bergen » za mei 28, 2022 16:00

En Madisson is dan een wijk van Emmen of zo. Stelt als stad weinig voor. Maar Trump had hier gelijk. As die juf gewoon voldoende wapens in haar desk had gehad en eventueel de klassen vertegenwoordiger dan hadden ze meteen terug kunnen schieten :yes: naar buiten kunnen slepen en af maken die hap.

Hoeveel scool shootings moeten er nog komen eer het kwartje valt?? En daarnaast is er Holywood die zogenaamd tegen guns zijn maar wel iedere dag films en series af leveren waar in vol continu geschoten wordt en waarin IEDER PROBLEEM wordt opgelosd door schieten :yes: (y) Durven Amerikanen hun kids nog naar school te sturen :?: Daarnaast is school en kerk de enige comunity activiteit die er is. Ja en de gun club natuurlijk :yes: :cheers:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Roderick » za mei 28, 2022 17:55

Sta er van te kijken dat er hier mensen zijn die ik toch aardig intelligent acht, die toch effe hun emotie voor gezond verstand laten gaan.
Dat hele right to bare arms and second amendment verhaal is vooral een excuus voor de echte reden, en dat is dat ze er een tyfus hekel aan hebben dat iemand (overheid) hen verteld wat ze wel en niet mogen. :yes:
Nou snap ik dat hele gevoel heel goed, maar met het wapen verhaal zitten de gun lovers toch echt mis.
Second amendment zegt dat je het recht hebt om wapens op te pakken tegen een onderdrukkende overheid.
Niet om 20 school kinderen af te maken. Daarbij is die wet uit een tijd dat het 20 minutes duurde om een wapen te laden, geen 20 bullits per seconds. :roll:
Dat hele verhaal van criminelen hebben ook wapens is ook bs.tenzij je de hele dag met een geladen pistool in je zak rondloopt en er 1tje onder je kussen hebt liggen, heb je zelden tijd om iets te doen wanneer er echt iets gebeurd.
Buiten dat zag je dat terug schieten een disaster is, want bij de shooting in Vegas enkele jaren terug begonnen sommige ook in de wilde weg terug te schieten waardoor extra slachtoffers zijn gevallen, en de opgetrommelde politie niet meer wist wie wat en hoe, dus averechts effect.
Maar die mass shootings zijn nooit criminelen. Het zijn altijd average Joe's waar een stop uitslaat, naar ern winkel gaan legaal en veelste makkelijk een militair semi automatic aanvals wapen kopen om massa schade aan te richten. :?
Tijd voor verandering dus. :yes:
Want als de wet zo wel best is volgens de gun lovers, hoe heeft dat tot nog toe gewerkt voor jullie?
Een mass shooting zo'n beetje elke week.
Nu in Texas, vorige week ern supermarkt in Buffalo, de week ervoor een Kerk in California.
Zo'n beetje elke week wel ergens 1tje, maar de meesten halen het nieuws niet eens meer. :no:
Terwijl de rest van de westerse wereld bij elkaar er zelden 1tje heeft. Maar toch ligt het niet aan het absurde aantal wapens of extreme makkelijke manier van wapens verkrijgen in de US. :lol:
Als je dat zelf echt geloofd, ben je of dommer dan ik dacht, maar waarschijnlijk te stug of trots om toe te geven dat de US en wapens totally fucked up is.
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor boer pieter » za mei 28, 2022 18:08

Roderick schreef:Sta er van te kijken dat er hier mensen zijn die ik toch aardig intelligent acht, die toch effe hun emotie voor gezond verstand laten gaan.
Dat hele right to bare arms and second amendment verhaal is vooral een excuus voor de echte reden, en dat is dat ze er een tyfus hekel aan hebben dat iemand (overheid) hen verteld wat ze wel en niet mogen. :yes:
Nou snap ik dat hele gevoel heel goed, maar met het wapen verhaal zitten de gun lovers toch echt mis.
Second amendment zegt dat je het recht hebt om wapens op te pakken tegen een onderdrukkende overheid.
Niet om 20 school kinderen af te maken. Daarbij is die wet uit een tijd dat het 20 minutes duurde om een wapen te laden, geen 20 bullits per seconds. :roll:
Dat hele verhaal van criminelen hebben ook wapens is ook bs.tenzij je de hele dag met een geladen pistool in je zak rondloopt en er 1tje onder je kussen hebt liggen, heb je zelden tijd om iets te doen wanneer er echt iets gebeurd.
Buiten dat zag je dat terug schieten een disaster is, want bij de shooting in Vegas enkele jaren terug begonnen sommige ook in de wilde weg terug te schieten waardoor extra slachtoffers zijn gevallen, en de opgetrommelde politie niet meer wist wie wat en hoe, dus averechts effect.
Maar die mass shootings zijn nooit criminelen. Het zijn altijd average Joe's waar een stop uitslaat, naar ern winkel gaan legaal en veelste makkelijk een militair semi automatic aanvals wapen kopen om massa schade aan te richten. :?
Tijd voor verandering dus. :yes:
Want als de wet zo wel best is volgens de gun lovers, hoe heeft dat tot nog toe gewerkt voor jullie?
Een mass shooting zo'n beetje elke week.
Nu in Texas, vorige week ern supermarkt in Buffalo, de week ervoor een Kerk in California.
Zo'n beetje elke week wel ergens 1tje, maar de meesten halen het nieuws niet eens meer. :no:
Terwijl de rest van de westerse wereld bij elkaar er zelden 1tje heeft. Maar toch ligt het niet aan het absurde aantal wapens of extreme makkelijke manier van wapens verkrijgen in de US. :lol:
Als je dat zelf echt geloofd, ben je of dommer dan ik dacht, maar waarschijnlijk te stug of trots om toe te geven dat de US en wapens totally fucked up is.
Amen helemaal eens

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
boer pieter

Berichtdoor Hans van Bergen » za mei 28, 2022 18:24

Men trekt er stemmen mee. Zo simpel issut. :yes: En de leiders vullen hun zakken :yes: (y) (y)
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor boer pieter » wo jun 01, 2022 10:45

Kogel door de kerk , robot gekocht Afbeelding

boer pieter

Berichtdoor Poekske » wo jun 01, 2022 11:56

Die zal ook wel genoeg werk hebben met zo een gazon :mrgreen: waarom geen zitmaaier?
Poekske

Berichtdoor boer pieter » wo jun 01, 2022 12:07

1200 meter heb ik ook voorop de staldkat voor de rest

boer pieter

Berichtdoor Henk » wo jun 01, 2022 16:59

boer pieter schreef:Kogel door de kerk , robot gekocht Afbeelding

Kweenie wat ie aan het maaien is maar da's vlgs mij geen gazon :D
Hier in de buurt heeft ook iemand een flinke maaibot. Die houdt 1000 m2 zo kaal als een luis :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk
Henk

Beroep: Veelvuldig gebruiker van het Belgisch fietsnetwerk
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Poekske » wo jun 01, 2022 17:48

Ik maai de helft nog niet met men zitmaaier :mrgreen:
Poekske

Berichtdoor boer pieter » wo jun 01, 2022 18:45

Is hier ook zo hoor glad als een biljart laken