Actualiteiten (deel 5)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Actualiteiten (deel 5)

Berichtdoor sivert » zo jun 19, 2022 13:54

Wij zitten in het gebied met 12% reductie. Wel hebben ze een perceel wat als veen geregistreerd stond, maar na een duur onderzoek is veranderd in kleigrond en 2 percelen weidevogelland ingetekend als 47% reductie. De veenkoloniën, wat vooral akkerbouwgebied is hebben ze ook ingetekend als 47% reductie. Het lijkt wel of de kleuterklas met potlood en papier bezig is geweest. Volgend jaar met provinciale statenverkiezingen kan Nederland er wat aan doen, hopelijk heeft iedereen dan de ogen open en kunnen we alle plannen van dit kabinet blokkeren.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor jan.nl » zo jun 19, 2022 15:58

sivert schreef:Wij zitten in het gebied met 12% reductie. Wel hebben ze een perceel wat als veen geregistreerd stond, maar na een duur onderzoek is veranderd in kleigrond en 2 percelen weidevogelland ingetekend als 47% reductie. De veenkoloniën, wat vooral akkerbouwgebied is hebben ze ook ingetekend als 47% reductie. Het lijkt wel of de kleuterklas met potlood en papier bezig is geweest. Volgend jaar met provinciale statenverkiezingen kan Nederland er wat aan doen, hopelijk heeft iedereen dan de ogen open en kunnen we alle plannen van dit kabinet blokkeren.

Neem aan dat jullie woensdag ook met de trekker naar de Gelderse vallei toeren :|
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor boer pieter » zo jun 19, 2022 16:52

Het zal zo'n vaart niet lopen denk ik , anders blijft er weinig over maar als je wat wil moet je er nu bij wezen en weg wezen
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Antbo » zo jun 19, 2022 20:37

boer pieter schreef:Het zal zo'n vaart niet lopen denk ik , anders blijft er weinig over maar als je wat wil moet je er nu bij wezen en weg wezen

Kwam deze documentaire tegen

HET GOEDE DOEL HEILIGT DE MIDDELEN
https://www.youtube.com/watch?v=7L-oipO9EbU
Antbo

Berichtdoor sivert » ma jun 20, 2022 21:22

jan.nl schreef:
sivert schreef:Wij zitten in het gebied met 12% reductie. Wel hebben ze een perceel wat als veen geregistreerd stond, maar na een duur onderzoek is veranderd in kleigrond en 2 percelen weidevogelland ingetekend als 47% reductie. De veenkoloniën, wat vooral akkerbouwgebied is hebben ze ook ingetekend als 47% reductie. Het lijkt wel of de kleuterklas met potlood en papier bezig is geweest. Volgend jaar met provinciale statenverkiezingen kan Nederland er wat aan doen, hopelijk heeft iedereen dan de ogen open en kunnen we alle plannen van dit kabinet blokkeren.

Neem aan dat jullie woensdag ook met de trekker naar de Gelderse vallei toeren :|

Mijn vrouw gaat, wel met de auto.
sivert

Berichtdoor Schoonvelde » di jun 21, 2022 05:49

Ik ga vanuit Rogat vertrekken met de trekker morgen. Voor het eerst ga in mijn leven ga ik actie voeren. Na deze schoffering voor het platteland is het even geen overleg, maar eerst de piket palen verzetten en uiteindelijk zal er weer overleg moeten komen. Zoals bij ieder conflict.
Helpt een actie? Uiteraard, politici hebben er een hekel aan, net als inbrekers aan honden.
De grote kunst wordt nu de 50% van de bevolking die gewoon wil leven, bbq en , wandelen/ mountainbiken op de zondag in een bos en misschien wel 70% van de plattelands bevolking aan onze zijde te houden. Lukt dat dan zal de eerste kamer uiteindelijk het stukje wettekst dat nu door de D66 misbruikt wordt om de dierhouderij te saneren aanpassen. Ik weiger om als platteland te dienen als nationaal park voor stads gebied die het platteland zien als een schaamlap voor hun eigen consumenten gedrag.
Het grootste probleem is denk ik, onbekend maakt onbemind. Ik kan mij voorstellen dat wanneer je in de stad woont en je ziet keer op keer filmpjes in je social media bubbel over ''megastallen, mestfraude, vervuilde sloten, klagende boeren", slachthuis misstanden die niks verdienen..." dat je denkt dit moet worden opgelost.
Wij moeten duidelijk maken dat wij gelukkig zijn met ons leven op het platteland en dat de beeldvorming vooral gebaseerd zijn op uitvergrote excessen. Maar niks moeilijker dan beeldvorming veranderen.
Doe lekker waar je je goed bij voelt.
Schoonvelde

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Brede interesse

Berichtdoor Nix » di jun 21, 2022 19:58

Ik zag deze uitspraak vandaag. Beschaving bestaat alleen als mensen tevreden zijn.
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt aan iedereen gedacht
Nix

Beroep: tob-boer

Berichtdoor jan.nl » di jun 21, 2022 21:59

Vanuit het westen gaan minstens 1000 trekkers naar Stroe,waarvan ik er 1 van ben.
Het is voor mij de 7e actie met trekker tegen dit wanbeleid van onze regering,waarvan vooral bij d66 een ongekende haat is tegen de boeren,maar ook omgekeerd....
Langzaam zien we een kentering ,vvd twijfelt en cda weet als ze doorzetten ze niet meer bestaan ...
Cu denkt dat er een oorlog uitbreekt,we zullen het zien.
1 ding is zeker ,het platteland wordt niet geslachtofferd :no:
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor king » di jun 21, 2022 23:25

Vanavond Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk
the sun looks like the afterlife in a battlefield after de rainfall
king

Interesses: fokkerij,sport,muziek

Berichtdoor Gerben77 » wo jun 22, 2022 08:10

Gerben77

Berichtdoor Talis » wo jun 22, 2022 13:48

Gerben77 schreef:https://www.prikkebord.nl/topic/288516/

Goed bezig King (y)

KIng is jack?
Talis

Berichtdoor king » wo jun 22, 2022 17:57

Talis schreef:
Gerben77 schreef:https://www.prikkebord.nl/topic/288516/

Goed bezig King (y)

KIng is jack?

neuh, nie echt :roll: :wink: , ken hem wel vrij goed, zitten ook in dezelfde polder. Enne Jack heeft er heel wat meer voor gedaan dan ik, die zat nl in de organisatie, en ik was alleen maar aanwezig, zelfs zonder trekker, want die had mijn dochter al meegenomen :yes: . De overige trekkers die we hebben, kan je snachts niet mee over de weg :oops:
the sun looks like the afterlife in a battlefield after de rainfall
king

Interesses: fokkerij,sport,muziek

Berichtdoor Gerben77 » wo jun 22, 2022 18:08

https://fb.watch/dP1wAAu33s/

Prachtig gezicht al die trekkers (y)
Gerben77

Berichtdoor Roderick » do jun 23, 2022 11:54

En wat heb je nou bereikt?
Gezellig dagje uit en Den Haag gaat gewoon verder. :yes: :?
Heb het al vaker gezegd, maar als jullie niet bereid zijn de kei en kei harde lijn te nemen zijn over een paar jaar maar een paar van jullie over en kunnen we het forum wel opdoeken.
Je leert mensen hoe zij jullie moeten behandelen, en tot nu toe leert men dat NL boeren roepen, boos zijn, dreigen en verder niets doen, dus conclusie Den Haag, boeren kun je makkelijk een hoek in drukken, ze laten het toch gebeuren en praten en polderen nog wat meer terwijl wij langzaam doordrukken.
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor W.A » do jun 23, 2022 16:16

Ja, de situatie verschilt wel...
Jullie vragen meer melkgeld...,en krijgen 't direct! Maar heel veel meer dan gister is gedaan kan toch niet,tenminste zonder super veel overlast aan iedere medemens te veroorzaken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G398FN met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

VorigeVolgende

Keer terug naar Community