Actualiteiten (deel 5)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Actualiteiten (deel 5)

Berichtdoor Roderick » do jun 23, 2022 17:25

W.A schreef:Ja, de situatie verschilt wel...
Jullie vragen meer melkgeld...,en krijgen 't direct! Maar heel veel meer dan gister is gedaan kan toch niet,tenminste zonder super veel overlast aan iedere medemens te veroorzaken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G398FN met Tapatalk

Ja Das nou net waar het probleem zit.
Die ongegronde angst voor consument en overheid.
Oorlog, complete losgeslagen oorlog, met nodig geweld tegen vooral beleidsmakers is nodig om het te stoppen.
Die consument koopt uiteindelijk toch wel en is gemiddeld Die klote overheid ook wel zat.
Je moet luid en duidelijk maken dat de grens nu echt overschreden is en dat het jullie niets meer uitmaakt en niets meer te verliezen hebben.
Ben je daartoe niet bereid, ga maar vast in een hoekje zitten, want je gaat vanzelf een keer op het hakblok.
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Roderick » do jun 23, 2022 17:57

Denk aan ruilverkaveling tubbergen
1971.
Die liep volledig uit de klauwen, met benodigde geweld.
Maar die ruilverkaveling is er nooit gekomen. Leer daar je lessen uit.!! (q) :!:
Roderick

Berichtdoor wit » do jun 23, 2022 20:00

Had van jou een ander advies verwacht Roderick.
meer in de trant van, verkopen de toko en weg uit nederland.
Lekker makkelijk hoor, oproepen tot geweld als oplossing, en zelf vertrokken :?
Je denkt dat je het weet ... tot je weet dat je dat denkt.
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor Mellek » do jun 23, 2022 20:05

sivert schreef:Wij zitten in het gebied met 12% reductie. Wel hebben ze een perceel wat als veen geregistreerd stond, maar na een duur onderzoek is veranderd in kleigrond en 2 percelen weidevogelland ingetekend als 47% reductie. De veenkoloniën, wat vooral akkerbouwgebied is hebben ze ook ingetekend als 47% reductie. Het lijkt wel of de kleuterklas met potlood en papier bezig is geweest. Volgend jaar met provinciale statenverkiezingen kan Nederland er wat aan doen, hopelijk heeft iedereen dan de ogen open en kunnen we alle plannen van dit kabinet blokkeren.

Waar kun je zulke duidelijke kaarten vinden, kwam niet verder als dit gedrocht https://www.aanpakstikstof.nl/documente ... -nederland hier in de lintbebouwing is het volgens mij donkergroen gekleurd, en daaronder paars 47%... Ben benieuwd waar ze 47% op willen verminderen, op de NB vergunning? Fosfaatrechten? Of is er weer een nieuwe peildatum geweest?
Mellek

Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor Roderick » do jun 23, 2022 20:20

wit schreef:Had van jou een ander advies verwacht Roderick.
meer in de trant van, verkopen de toko en weg uit nederland.
Lekker makkelijk hoor, oproepen tot geweld als oplossing, en zelf vertrokken :?

Nix ervan.
Vaak genoeg met het schuim op de Bek op een study club of LTO avond gestaan roepende om actie, maar werd dan weggewuift dat het allemaal wel mee ging vallen en dat ik hun gezellige avond verpestte :roll:
Uiteindelijk gerealiseerd dat de gemiddelde NL boer erg gedwee en volgzaam is en daar mijn conclusie uit getrokken. :yes:
Roderick

Berichtdoor Roderick » do jun 23, 2022 20:24

Koester zo'n Mark van de Oever maar, want dat is de enige die nog iets gedaan zou kunnen krijgen.
Wanneer heel politiek NL over je heen valt heb je blijkbaar effect en is ook duidelijk een teken van angst.
Wetende dat als hij echt veel volgers gaat krijgen en de handschoenen afgaan, het erg lastig gaat worden voor de Tjeerdjes en ander gespuis.

De joden vergelijking is 100% waar. Ongemakkelijk misschien maar wel historisch en feitelijk correct.
Roderick

Berichtdoor wit » do jun 23, 2022 21:45

Ik walg van Mark van den oever en z'n praatjes en dan weet je dus ook meteen wat ik van jouw ideeën vind.
Als de linkse activisten jouw adviezen zouden opvolgen om op die manier hun standpunten door te drukken kan ik me jouw reactie al levendig voorstellen.
Met twee maten meten noemen ze dat.
Als Trump z'n aanhangers oproept tot geweld word hij door jou verketterd (y)
Maar zoals je nu praat ben je zelf niet veel beter :no:
wit

Berichtdoor Roderick » do jun 23, 2022 22:01

wit schreef:Ik walg van Mark van den oever en z'n praatjes en dan weet je dus ook meteen wat ik van jouw ideeën vind.
Als de linkse activisten jouw adviezen zouden opvolgen om op die manier hun standpunten door te drukken kan ik me jouw reactie al levendig voorstellen.

Dus volgens jou mag je een aantoonbaar corrupte overheid, die onder valse voorwendselen een hele sector naar de klote werkt niet met whatever nodig is bestrijden? :?: :?
Dan ben je toch verloren. Praten heeft geen zin meer, al jaren niet. Ze willen jullie kapot, vanwege allerlei dubbele agendas, maar nog steeds mag je dan nog niet terugvechten volgens jou?
Daarom ben ik dus weg. Door dat slappe geneuzel en gevrij met judassen LTO krijg je wat je verdient (n)
Alleen jammer voor diegene die wel ballen en een rechte rug hebben, daar heb ik het oprecht mee te doen. :cry:
Roderick

Berichtdoor Roderick » do jun 23, 2022 22:04

wit schreef:Ik walg van Mark van den oever en z'n praatjes en dan weet je dus ook meteen wat ik van jouw ideeën vind.

Dit gaat niet over ideeën doordrukken, dit gaat over recht en onrecht, dat is wel even iets heel anders.
Maar houd de oogkleppen maar op, dat is wel lekker veilig. :roll:
Roderick

Berichtdoor opelmanta » do jun 23, 2022 23:30

Wat niet echt uit de verf komt zijn de goede bedoelingen van de overheid. Eigenlijk willen ze van Nederlandse boeren Canadezen maken. Dat je met 50 koeien en een robot op de grupstal toch een goed bestaan hebt en op je handen kan gaan zitten.
pas er ook op dat de tegenstanders van eventuele complottheorien er op uit kunnen zijn om logica en verstand bij de verstandige mensen uit te zetten
opelmanta

Berichtdoor opelmanta » do jun 23, 2022 23:33

Mellek schreef:Waar kun je zulke duidelijke kaarten vinden

Rapport "kiezen én delen" uit 2021 lijkt het origineel. Is niet zo'n gek rapport, gaat over de inrichting van Nederland richting 2050.

Kaart is overgekalkt door ministerie van LNV, van der Wal gedeelte. Overgakalkt in de zin van andere kleur en geblurd.
pas er ook op dat de tegenstanders van eventuele complottheorien er op uit kunnen zijn om logica en verstand bij de verstandige mensen uit te zetten
opelmanta

Berichtdoor wit » vr jun 24, 2022 09:00

Roderick schreef:

Dit gaat niet over ideeën doordrukken, dit gaat over recht en onrecht, dat is wel even iets heel anders.
Maar houd de oogkleppen maar op, dat is wel lekker veilig. :roll:

Oogkleppen :lol: laat me niet lachen Roderick.

Trump vond/vind ook dat hem onrecht is aangedaan bij de verkiezingen.
dierenactivisten strijden voor, wat zij vinden, het onrecht dat de dieren aangedaan word.
Wapenbezitters in de USA vinden dat ze het recht hebben om zich te verdedigen.

Degene die hier oogkleppen op heeft ben jij zelf.

Oproepen tot geweld om je standpunten af te dwingen mag nooit getolereerd worden.
wit

Berichtdoor john jakobs » vr jun 24, 2022 09:10

wat we bereikt hebben weet ik niet , maar wat een bult volk en jammer dat de trekkers niet op een veld stonden want het waren er super veel , zelf met de touringcar mee gegaan 6 km voor stroe op aangeven van een ongeduldige boer , de zandpad in gereden met nog een paar zandpaden toch weer op de harde weg gekomen , en op 1,5 km geparkeerd , toen we om half vier gegaan zijn , want de meeste in de bus moesten toch melken , gingen er al trekkers maar kwamen er ook nog steeds ,
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor jan.nl » vr jun 24, 2022 10:14

22/6 Wij vertrokken om 8.15 vanuit de meern met ongeveer 50 trekkers en vrachtwagens ,direct de snelweg a12 op.Heb vant e voren nog contact gehad met groep Krimpenerwaard die al snel achter ons zaten op de a12(koste hun meer moeite erop te komen door onwillige politie)(later werden ze wel begeleid,want zoveel trekkers houd je niet tegen ).
Met gangetje van ongeveer 35 km/uur via,a12 daarna de a 30 richting Stroe gereden.Alles is onderweg keurig verlopen,we bleven continu 2 banen gebruiken en Auto verkeer de de overige 2 banen.Bij Stroe onze trekkers geparkeerd naast de snelweg in de berm,daar was plek zat... :) 10 min lopen naar het terrein.Rond 1 uur begon het programma en stonden we tussen z,n 60.000 mede strijders in de hete zon ,:yes: Super goed georganiseerd allemaal en bedankje voor de eigenaar,boer Brouwer en fam is ook op zijn plaats.Rond half 4 toen Sita haar bandje weer af ging draaien :shock: weer richting onze trekkers gegaan en vervolgens via de snelweg naar Utrecht getoerd.
Ter afsluiting nog even met z,n allen :cheers: bij een restaurant in Montfoort gehaald.
Was weer een dag om nooit te vergeten.
jan.nl

Beroep: boer&recreatie
Interesses: vrije tijd ,sport & koeien

Berichtdoor Poekske » vr jun 24, 2022 10:54

Maw, de boeren hebben hun feestje gddehad en zijn samen gekomen en het was leuk. ?
Poekske

VorigeVolgende

Keer terug naar Community