Moderator: Moderators
Jaap schreef:Countus voorman Rick Hoksbergen: '
Ik zie de Haagse politiek heel erg opschuiven richting natuurinclusief en biologisch boeren. Dat is niet erg, maar het lijkt wel of dat de enige richting nog is, dat dat het ultieme doel is. Terwijl er ook technische oplossingen die emissies kunnen beperken, zoals de Lely Sphere of de JOZ-stikstofkraker.'
https://veeteelt.nl/economie/nieuws/cou ... gsvrijheid
Nu weet ik wel dat Rick een jaar bij Lely heeft gewerkt en dat ie daarom de Lely Sphere aanhaalt, maar goed. Hij laat wel noteren welke wind er waait in Den Haag en vraagt zich af waarom andere richtingen maar moeizaam in beeld komen.
sivert schreef:Bij RFC worden boeren die overschakelen er uit geknikkerd omdat ze te weinig afzet hebben. EkoHolland kan die boeren vervolgens wel weer gebruiken, blijkbaar kunnen die beter verkopen (en past het RFC heel goed dat boeren opstappen)
Hookwood Holsteins schreef:sivert schreef:Bij RFC worden boeren die overschakelen er uit geknikkerd omdat ze te weinig afzet hebben. EkoHolland kan die boeren vervolgens wel weer gebruiken, blijkbaar kunnen die beter verkopen (en past het RFC heel goed dat boeren opstappen)
Hier praat je wel heel veel onzin Sivert.
sivert schreef:Hookwood Holsteins schreef:sivert schreef:Bij RFC worden boeren die overschakelen er uit geknikkerd omdat ze te weinig afzet hebben. EkoHolland kan die boeren vervolgens wel weer gebruiken, blijkbaar kunnen die beter verkopen (en past het RFC heel goed dat boeren opstappen)
Hier praat je wel heel veel onzin Sivert.
Ik ken hier in de buurt een boer die dat is overkomen, de melkwinningsadviseur gaf hem die boodschap mee en daar was hij flink kwaad over, ook nog langere tijd nadat dit gebeurd was. Hij vertelde dat hij er al wel wat overheen was, maar aan zijn stem kon ik wel horen dat dat echt niet het geval was. En ik ken anders ook nog iemand die toen de melkreductieregeling in ging die boodschap mee kreeg van dezelfde melkwinningsadviseur (hij had na verplaatsing en ziekte onder het vee een slechte referentie), hij vertelde ons dat hij de melkwinningsadviseur toen wel over de tafel had willen trekken. Deze boer is toen naar A-ware vertrokken.
Dit zijn dus geen verhalen via-via, maar uit de eerste hand.
Momenteel zijn er hier nog steeds opstappers, per 1 januari werd onze transporteur er 4 boeren kwijt en 1 april vertrekt er ook weer 1. Op het bedrijf van Koen komt een boer die aan A-Ware levert, die zijn ze straks ook kwijt. De chauffeurs beginnen hem al wel wat te knijpen, het dunt hier zo wel uit.
Keer terug naar Koe en economie
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten