Hoe is het weer bij jullie (deel 9)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Hoe is het weer bij jullie (deel 9)

Berichtdoor eric72 » ma jun 27, 2022 08:59

Okay duidelijk. ik heb vooral op het zuider eiland gewerkt dus dat is wel een verschil hebben ze mij altijd verteld.
eric72

Berichtdoor Henk » ma jun 27, 2022 17:37

Vanmiddag fikse onweersbui van 12 mm. Weekend 10 mm gehad en vorige week totaal 15 mm.
Tussendoor broeierig warm dus super groeizaam :yes: (y)
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk
Henk

Beroep: Veelvuldig gebruiker van het Belgisch fietsnetwerk
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor G.U. » di jun 28, 2022 14:41

Gister middag rond vijfen een dikke bui met een paar klappen onweer. 7 mm kwam er uit vallen. Vandaag tien hectare schoon gemaaid. Kunnen daar met een paar week de koeien weer in.
Wâldgaren Molkfeebedriuw
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor koen » do jun 30, 2022 13:43

lekker warm,broer is tot eind van de week op vakantie,heel veel hulp van steven,die verzorgt en melkt nu ook de geiten van mijn broer 9 geiten aan de melk,waarvan er 2 gemiddeld aan de 3,8 liter op een dag zitten,na half 7 komen de syriers die hier vlakbij wonen,de geitenmelk kopen,ze maken er kaas of yoghurt van! de koeien hier doen het ook prima,dus ik klaag niet!
de groetjes van mijn koetjes
koen

Berichtdoor melker » vr jul 01, 2022 12:02

Hier stoppen ook veel, normaal proces, maar blijvers hebben die ruimte nodig denk dat nu juist het probleem is, gevecht om de ruimte.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor koen » vr jul 15, 2022 17:23

net klaar met eten,en zo gaan melken met Steven,broertje is druk in de weer met de geiten,morgen worden er enkele gekeurd,
koen

Berichtdoor boer pieter » za jul 16, 2022 16:57

Mooi weer wat regen en rond de 20 graden
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Richt » zo jul 17, 2022 10:24

Vakantie in france sind’s een week, Elke dag over de 30 graden, paar keer de 40 bijna aangetikt, nabij Bordeaux de rook gezien, onderhand 10000ha bos op gebrand, kan mooi mais in zo… de Groenen ecolo’s waren een jaar geleden erg trots dat Ze hadden kunnen tegen houden dat er strepen bos ge rooit zouden worden om te voorkomen dat branden zo snel oprukken, nu is alles weg, kijken wat ze er nu van vinden
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor G.U. » zo jul 17, 2022 12:32

Richt schreef:Vakantie in france sind’s een week, Elke dag over de 30 graden, paar keer de 40 bijna aangetikt, nabij Bordeaux de rook gezien, onderhand 10000ha bos op gebrand, kan mooi mais in zo… de Groenen ecolo’s waren een jaar geleden erg trots dat Ze hadden kunnen tegen houden dat er strepen bos ge rooit zouden worden om te voorkomen dat branden zo snel oprukken, nu is alles weg, kijken wat ze er nu van vinden

Wow. De onozelheid van die groenen blijft mij telkens weer verbazen. Hoe kun je nu tegen het aanleggen van brandgangen zijn. Dat is van het nivo ‘als god het wil fikt alles af’
Wâldgaren Molkfeebedriuw
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor koen » zo jul 17, 2022 14:48

erg warm koeien staan al binnen,rond half 6 als broertje klaar is met het melken van de geiten,dan zijn de koetjes aan de beurt!,met zijn 2 en gaat dat wat sneller
koen

Berichtdoor koen » di jul 19, 2022 16:15

heet! gelukkig staan de koeien binnen,we gaan zo beginnen met melken,en ik verwacht deze avond dat er weer een kalf geboren wordt,Liza 13 staat sinds vanmorgen in de afkalfstal,net wezen kijken,gaat niet meer lang duren
koen

Berichtdoor Henk » di jul 19, 2022 18:15

De hysterie viert weer hoogtij in ons maffe landje :yes:
Als je de media moet geloven is het een Godswonder als er morgenvroeg nog overlevenden zijn :D
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk
Henk

Beroep: Veelvuldig gebruiker van het Belgisch fietsnetwerk
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor koen » di jul 19, 2022 19:27

Henk je hebt gelijk!!! een hete dag en heel Nederland staat op zijn kop,ik ben blij want ik heb er sinds een uur weer een pracht vaarskalf bij!
koen

Berichtdoor eric72 » di jul 19, 2022 19:59

En op de journaals worden we weer flink geïndoctrineerd of schuldgevoel aangepraat dat er te weinig bomen zijn voor de noodzakelijke verkoeling. Gister bij NOS dat TU Delft onderzoek doet naar temperaturen onder verschillende bomen en op plekken zonder bomen. Joh, wat een verrassing dat het onder een boom koeler is...Vandaag bij RTL4 eerst dat een airco net zoveel stroom verbruikt als 16 koelkasten, en vervolgens bij het weerbericht: naast deze woning zou eigenlijk een volwassen boom moeten staan dan is het daar 5 graden koeler...
eric72

Berichtdoor Richt » di jul 19, 2022 22:41

eric72 schreef:En op de journaals worden we weer flink geïndoctrineerd of schuldgevoel aangepraat dat er te weinig bomen zijn voor de noodzakelijke verkoeling. Gister bij NOS dat TU Delft onderzoek doet naar temperaturen onder verschillende bomen en op plekken zonder bomen. Joh, wat een verrassing dat het onder een boom koeler is...Vandaag bij RTL4 eerst dat een airco net zoveel stroom verbruikt als 16 koelkasten, en vervolgens bij het weerbericht: naast deze woning zou eigenlijk een volwassen boom moeten staan dan is het daar 5 graden koeler...

Naja geïndoctrineerd? Het klopt wel dat je met bomen verkoeling brengt….
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

VorigeVolgende

Keer terug naar Community