Hoe is het weer bij jullie (deel 9)

Bespreek hier onderwerpen die niet direct met veeteelt te maken hebben.

Moderator: Moderators

Re: Hoe is het weer bij jullie (deel 9)

Berichtdoor Nix » wo jul 20, 2022 07:54

Ach en half NL lag op het strand te verknetteren als de zon op z'n hoogst stond. Om 19.30 was het aangenamer aan zee.
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt aan iedereen gedacht
Nix

Beroep: tob-boer

Berichtdoor wijnbergen » do jul 21, 2022 05:48

eric72 schreef:En op de journaals worden we weer flink geïndoctrineerd of schuldgevoel aangepraat dat er te weinig bomen zijn voor de noodzakelijke verkoeling. Gister bij NOS dat TU Delft onderzoek doet naar temperaturen onder verschillende bomen en op plekken zonder bomen. Joh, wat een verrassing dat het onder een boom koeler is...Vandaag bij RTL4 eerst dat een airco net zoveel stroom verbruikt als 16 koelkasten, en vervolgens bij het weerbericht: naast deze woning zou eigenlijk een volwassen boom moeten staan dan is het daar 5 graden koeler...

laten de mensen maar eens wat in hun tuinen planten, 2 weken terug in NL geweest op vakantie, 3kwart van de tuinen is alleen maar steen, dat helpt ook niet om af te koelen
wijnbergen

Interesses: Jersey

Berichtdoor Mellek » do jul 21, 2022 17:36

wijnbergen schreef:laten de mensen maar eens wat in hun tuinen planten, 2 weken terug in NL geweest op vakantie, 3kwart van de tuinen is alleen maar steen, dat helpt ook niet om af te koelen

Nee mijn kameraad wou ook z'n tuintje dichtstraten, ik vroeg hem of hij graag hitte wou, ook nog mooie zwarte tegels er in.
Hier naast de stal staan wel bomen, scheelt ook best wat hitte onder de golfplaatjes na 15:00, maar vlak naast huis wil ik ze niet meer hebben, de rieten kap houd niet van bomen en is sowieso een stuk koeler als pannen, onder het pannen voorhuis was het wel even 32 gr. 's nachts.
Heb het jongvee eergister wel van de 'prairie' gehaald, liepen nu mooi in het kalverweitje tussen de bomen. Zelf ook maar gaan watersporten, toch gek dan is zon ineens niet zo vervelend meer.
Mellek

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor Mellek » do jul 21, 2022 17:47

eric72 schreef:En op de journaals worden we weer flink geïndoctrineerd of schuldgevoel aangepraat dat er te weinig bomen zijn voor de noodzakelijke verkoeling. Gister bij NOS dat TU Delft onderzoek doet naar temperaturen onder verschillende bomen en op plekken zonder bomen. Joh, wat een verrassing dat het onder een boom koeler is...Vandaag bij RTL4 eerst dat een airco net zoveel stroom verbruikt als 16 koelkasten, en vervolgens bij het weerbericht: naast deze woning zou eigenlijk een volwassen boom moeten staan dan is het daar 5 graden koeler...

Ze hebben natuurlijk wel gelijk, maar zonder als overheid eerst eens schuld te bekennen.
Dienst Landelijk Gebied heeft heeft met de ruilverkavelingen honderdduizenden kilometer (elzen)singels opgeruimd. Alles moest toch efficiënter, als je hier in het landschap nog iets tegenkomt dan is het meestal omdat er iemand niet mee deed met de RVK, of het is een compensatiebosje voor verdwenen bomen.
Mellek

Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor Richt » vr jul 22, 2022 07:47

Mellek schreef:

Ze hebben natuurlijk wel gelijk, maar zonder als overheid eerst eens schuld te bekennen.
Dienst Landelijk Gebied heeft heeft met de ruilverkavelingen honderdduizenden kilometer (elzen)singels opgeruimd. Alles moest toch efficiënter, als je hier in het landschap nog iets tegenkomt dan is het meestal omdat er iemand niet mee deed met de RVK, of het is een compensatiebosje voor verdwenen bomen.

Op vakantie in Frankrijk bij een collega geweest die juist weer volop singels aan het planten is, wel mooi recht en zo dat je er min mogelijk last van hebt, beesten vonden het fijn, en hij plantte vooral bomen die ook evt als voer kunnen dienen, voor de hele droge periodes die ze daar hebben (vlak bij Bordeaux)
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor koen » vr jul 22, 2022 15:43

net thuis,ff met broertje naar de welkoop geweest,we hadden allebei nieuwe laarzen nodig! nu ff eten en dan melken
de groetjes van mijn koetjes
koen

Berichtdoor boer pieter » vr jul 22, 2022 17:11

koen schreef:net thuis,ff met broertje naar de welkoop geweest,we hadden allebei nieuwe laarzen nodig! nu ff eten en dan melken

Geen werk schoenen
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor koen » vr jul 22, 2022 17:30

boer pieter schreef:
koen schreef:net thuis,ff met broertje naar de welkoop geweest,we hadden allebei nieuwe laarzen nodig! nu ff eten en dan melken

Geen werk schoenen[/quote

alleen op de trekker werkschoenen aan, andere werk laarzen!
de groetjes van mijn koetjes
koen

Berichtdoor Poekske » vr jul 22, 2022 18:02

Gezellig bij 35 graden :mrgreen:
Poekske

Berichtdoor jvt » vr jul 22, 2022 18:29

Poekske schreef:Gezellig bij 35 graden :mrgreen:

sterker nog..thermolaarzen hier :wink: :wink: , zijn enkel proof..

Alleen strovels aan op de traktor maar als het mestrijden is ook laarzen. Werkschoenen en mest is gewoon slechte combinatie
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor Talis » za jul 23, 2022 04:36

17mm eergister.. viel me mee. perfect voor de mais
Talis

Berichtdoor Henk » za jul 23, 2022 08:01

jvt schreef:
Poekske schreef:Gezellig bij 35 graden :mrgreen:

sterker nog..thermolaarzen hier :wink: :wink: , zijn enkel proof..

Alleen strovels aan op de traktor maar als het mestrijden is ook laarzen. Werkschoenen en mest is gewoon slechte combinatie

Ik liep ook jaarrond op thermo botten :oops: Werkschoenen vond ik maar gedoe met de veters :oops: en op blok kan ik niet lopen sinds ik ooit bij zaalvoetbal mn enkelband afscheurde.
Laatste jaren van mn carriere trouwens wel van die kekke lederen botten :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk
Henk

Beroep: Veelvuldig gebruiker van het Belgisch fietsnetwerk
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Poekske » za jul 23, 2022 08:32

Werkschoenen knoop je maar 1 keer en das wanneer je ze de eerste keer aandoet :yes:
Poekske

Berichtdoor Richt » za jul 23, 2022 15:36

Poekske schreef:Werkschoenen knoop je maar 1 keer en das wanneer je ze de eerste keer aandoet :yes:

dan heb je helemaal geen steun, kun je net zo goed van die klomp laarzen dragen.

Ik heb meestal laarzen of van die open schoenklompen aan (zelfde materiaal als laarzen maar dan lang niet zo hoog en achterkant open, stap je zo in, wel met stalen neus :yes: )

Werkschoenen zelden aan.
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, techniek

Berichtdoor wit » za jul 23, 2022 16:52

Loop hier altijd op laarzen :yes:
vroeger nog weleens op werkschoenen maar da's al zeker 20 jr geleden.
Je denkt dat je het weet ... tot je weet dat je dat denkt.
wit

VorigeVolgende

Keer terug naar Community